Czujnik prędkości pojazdu |
Autor |
Wiadomość |
Kusalek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2011, 20:45 Czujnik prędkości pojazdu
|
|
|
Witam,
Drodzy koledzy i koleżanki poszukuje czujnika jak w temacie. Moja Pumka to 1.7 98 r. Kto ma i za ile może odstąpić??
Mam jeszcze przy okazji drugie pytanie co do czujnika. Czy przy wymianie go, olej ze skrzyni się coś uleje czy mogę śmiało wykręcić i wkręcić nowy??
pozdrawiam |
|
|
|
|
crxdor
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 190 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-11-2011, 12:24
|
|
|
Kusalek, śmiało wykręcasz i wkręcasz nowy nawet kropla się nie uleje, niestety nie posiadam też gdzieś zamawiałem przez internet musisz szukać |
|
|
|
|
Kusalek [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2011, 15:31
|
|
|
dzięki pięknie za info...dopiero czujnik znalazłem na necie i jutro będę wymieniać |
|
|
|
|
motylek19
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 27 Maj 2013 Posty: 13 Skąd: Opole
|
Wysłany: 31-05-2013, 13:19
|
|
|
Witam :)odświeżę wątek
Aktualnie także poszukuje czujnika prędkości i jak się okazało do Pumy
są tylko oryginały na zamówienie w strasznej cenie 400-660zł , na
allegro są dostępne np dla Escorty ,Fiesty czy Mondeo czy ktoś może mi
doradzić z jakiego innego Forda mógłby pasować? Bo nigdzie nie ma informacji dotyczące jego parametrów. Jedynie czego się dopatrzyłam to jedne są z gwintem przy kablach inne nie. Po co ten gwint ? stary jaki miałam okazało się wg katalogów że był z escorta i nie miał gwintu. Szukałam wg nr katalogowych ale jest dostępny np 94BB9E731DA-panowie sprzedawcy twierdza ,ze nie pasuje.
Dziękuję za wszelką pomoc, bo jazda bez niego jest stresująca - nigdy nie wiem kiedy zgasnie |
|
|
|
|
elomartin
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-07-2013, 22:49
|
|
|
Ja również pozwolę sobie odświeżyć wątek...
w moim tajgerze czujnik prędkości po prostu się złamał - oczywiście skutkuje to zerem na zegarze i gasnącym silnikiem na wolnych. Mechanik zawołał mi ceną ponad 600zł, także ponawiam prośbę motylki o jakąś pomoc w zapłaceniu mniej za imprezę
Numery z mojego, wymontowanego czujnika:
Kod: | 95BB-9E731-BA
D25KA
602122 |
po drugiej stronie czujnika:
Jakiś pomysł gdzie to znaleźć w polszy trochę taniej? Bądź jakiś zamiennik? Z góry dzięki za pomoc! |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-07-2013, 01:40
|
|
|
Z moich ustaleń wynika, że pasuje od Escorta 1995-2001 oraz Fiesty 1995-2001.
Najważniejszy jest numer części - 95BB-9E731-BA.
Najlepiej szukać u gości sprzedających części do Fordów, szukając czujnika z tym numerem. Niestety używany również może być uszkodzony.
Schematyczny rysunek czujnika z tym numerem:
|
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
motylek19
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 27 Maj 2013 Posty: 13 Skąd: Opole
|
Wysłany: 18-07-2013, 08:55
|
|
|
Witaj elomartin kupiłam czujnik z kodem 95BB-9E731-BB na allegro -NOWY za 200zł ,jest to czujnik bez gwintu , jak domniemam po kodzie masz licznik cyfrowy więc będzie ok , do analogowych potrzebne są z gwintem do której mocowana jest linka. Takie z gwintem maja końcówkę w kodzie AA, AB i CA i tych jest najwięcej -używek na allegro za około 50zł. też będą pasowały ,tylko dziurkę przy gwincie trzeba zatkać.
Pasuje z escorta VII i fiesty IV
Moje poszukiwania trwały długo i na szeroką skalę ,są oczywiście zamienne numery ale nie podaje bo cena nieatrakcyjna -400zł i są na zamówienie
Zalecam skupienie się tylko na końcówkach w kodach BA,BB,CA
Z tymi schematami to tez jest różnie bo wprowadzały mnie w błąd ponieważ czujnik BA nie ma gwintu
Z montażem można sobie poradzić samemu |
|
|
|
|
elomartin
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-07-2013, 23:11
|
|
|
Dzięki za odpowiedź i dobre rady
Niestety tego dokładnie numeru części nigdzie na szybko nie da się dorwać z moich poszukiwań... jest za to właśnie sporo podobnych różniących się ostatnimi dwiema literkami. W sumie to trochę dziwne, bo wyglądają na pierwszy rzut oka identycznie, np. ten:
Kod: | http://allegro.pl/impulsator-czujnik-predkosci-ford-95bb-9e731-aa-i3370986526.html |
mimo tego, że końcówkę ma (niby) AA co sugerowałoby gwint na linkę której brak na foci. Macie jakieś doświadczenia czy to będzie pasować/trybić/banglać czy też zegar będzie wtedy lekko przekręcony? Domniemam, że jakiś odczyt będzie - wszystkie w końcu pracują na to samo napięcie i dają te same impulsy... Pytanie czy dobry.
Tutaj jeszcze pytanie przede wszystkim do motylkadziewiętnaście - czy z Twoich rozeznań wynikło, że np. końcówki BB/CA też będą kompatybilne z tą wymontowaną (BA)? Pytam na wypadek gdyby mechanik miał dojścia do zamienników na te numery seryjne w cenie ok. 200zł - w takim przypadku wziąłbym to dla świętego spokoju
Tak w ogóle (zapomniałem o tym tutaj wspomnieć) to mam jeszcze jeden problem z tym czujnikiem... Napisałem, że się złamał - problem w tym, że nie stało się to w moich rękach tylko ponoć końcówka (zeznania mechanika do którego puma powędrowała) czujnika została w skrzyni Ale jak piszecie, że to prosta wymiana... Pytanie, jak bardzo prosta i czy da się tam dostać nie wykręcając zbyt wielu rzeczy i od góry? Mógłbym wtedy zobaczyć jak to wygląda.
Z góry dzięki za wszelką pomoc! |
|
|
|
|
wiertło
Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 162 Skąd: Janikowo
|
Wysłany: 23-07-2013, 10:27
|
|
|
elomartin, wywalasz aku podstawę tą puszkę czarną co siedzi aku i dojdziesz tam spokojnie ręką i odkręcisz bez problemu |
|
|
|
|
motylek19
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 27 Maj 2013 Posty: 13 Skąd: Opole
|
Wysłany: 23-07-2013, 21:24
|
|
|
Miałam uszkodzony czujnik taki sam jak Twój 95BB-9E731-BA (bez gwintu) wymieniłam na BB i jest ok.
Musze sprostować moje wcześniejsze info, czujniki z gwintem początek kodu tez mają inny
-94BB-9E731-CA-najbardziej dostępny ,
-92FB 9731-AA/BB-a w Twoim linku jest 95BB i od Mondeo podobno nie pasują, niestety nie uzyskałam informacji -w czym jest różnica?
Dane są katalogowe-nr OEM stosowane w Pumach.
Ja zanurkowałam nawet bez wyciągania czegokolwiek ale Wiertło dobrze radzi |
|
|
|
|
wiertło
Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 162 Skąd: Janikowo
|
Wysłany: 23-07-2013, 21:41
|
|
|
motylek19, w 1.4 z tego co widzę jest więcej miejsca no i Kobieca ręka a 1.7 już jest lipa nie obejdzie się bez demontażu aku |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-07-2013, 07:44
|
|
|
jak dla mnie to mozna tam wkrecac jaki sie chce czujnik,wazne tylko zeby dlugosc kabla byla wystarczajaca (ale to tez da sie poprawic ) ja tam nigdy sie nie zastanawialem jaki numer. Tylko to rozroznienie na linke i bez istotne,ale to tylko dla tych co maja linke. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
elomartin
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-07-2013, 22:27
|
|
|
Dzięki jeszcze raz za wszelkie rady Był problem ze znalezieniem czegoś nie-od-mondeo na allegro, ale ostatecznie udało się upolować 94BB-9E731-CA za 60zł z przesyłką. Co prawda to model z gwintem, ale zobaczym czy będzie trybić z pumą czy nie - dam jeszcze znać czy pasuje na 100% czy na 0%
[ Dodano: 05-08-2013, 14:45 ]
Taka tylko pozytywna informacja-nagroda dla fantastycznej części społeczeństwa korzystającej z opcji Szukaj:
czujnik o kodzie 94BB-9E731-CA z fiesty działa jak natura chciała, puma nie gaśnie, nie szarpie na wyższych biegach (tak, z samochodem działo się coś więcej niehalo niż tylko 0 na liczniku i za niskie wolne obroty) wszystko się mieści razem z zalepionym gwintem na linkę do prędkościomierza itd. za kwotę 60zł z przesyłką zamiast abstrakcyjnych 600zł za oryginalną część
Jeszcze raz dzięki za pomoc! |
|
|
|
|
|