Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
Wysłany: 06-08-2013, 14:45
pawcioss, mniej więcej jak będzie całkiem pionowo, może 2-3 mm w prawo (To zależy niestety od stopnia wyrobienia Twojej wskazówki i czujników, to nie są nowe auta). Tak czy siak to nie ma znaczenia. Włącz silnik i zarezerwuj sobie 25 min czasu.
Jeżeli w tym czasie przy temp na zewnątrz 30° w cieniu silnik nie osiągnie czerwonego pola to raczej wszystko Ci działa
Otwórz maskę i poczekaj - już po 5 min powinieneś mieć wskazówkę na sztorc i powinien się włączyć pierwszy cichy bieg.
Jeżeli zaobserwujesz, że po jakimś czasie się wyłącza a temp. wychodzi po za napis normal powoli na czerwone to nie masz drugiego biegu.
Choć prościej, pewniej i oczywiście szybciej było by jednak wypiąć czujnik z prawego boku silnika i zasymulować tym samym przegrzanie
PS. trojan6, dziwnie Ci działa wskaźnik, bo powinno być na środku, a na dzień dobry jak odpalasz silnik powinien być z centymetr przed skalą (może komuś to przeszkadzało i poprawił wskazówkę i teraz jest za bardzo w prawo). Tak czy siak te 104°C co Ci wyszły na ELMie to wszystko ok i tak ma być
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 06-08-2013, 14:55
A u mnie wskazówka nie stoi idealnie w pionie na środku skali. Kiedyś wymieniałem termostat bo myślałem, że jest uszkodzony i auto się nie dogrzewa ale to nic nie pomogło. Termostat oczywiście oryginalny. Wymiana termostatu w sumie niepotrzebna, stary był dobry ale to nie był majątek, przynajmniej jest on teraz nowy i sprawny na 100%. A wskazówka zachowuje się różnie, czasami jest bardziej w pionie czasami mniej. Czy powinienem coś z tym zrobić? Czy nowy czujnik poprawiłby wskazania na desce?
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 06-08-2013, 15:01
Sharky, wymieniałem czujnik temperatury na zegary dwa razy.
Dopiero przy droższym wskazania poprawiły się. Poprzednio strzałka temperatury dochodziła mi max do pomiędzy "O" a "R". Teraz chodzi aż do "A' i opada. Wydaje mi się ro bardziej prawidłowe niż było. Polecam oryginał, pomimo ceny. Jakbym miał wymieniać zainwestował bym teraz te 170PLN zamiast 30PLNów. Warto.
PS. Zygi, Wiem, że to dziwnie. Mam problem z małym wyciekiem płynu chłodniczego. Niestety nie mogę go zlokalizować. Do tego teraz zauważyłem, że z ogrzewaniem jest nie halo chyba. Opiszę to w stosownym temacie zaraz.
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
Wysłany: 06-08-2013, 15:16
sharky, W sumie u mnie tez idealnie nie jest...
Bywa że jest z pół centymetra bardziej w prawo, a jak jade na klimie to z centymetr w lewo. Po środku mam w sumie tylko przy dobrych warunkach jak samochód stoi w miejscu i się nie rusza - a i wtedy z 2-3 mm potrafi być lekko w prawo.
Obawiam się że po to to pole [ NORMAL ] jest takie długie że chyba nawet sam Ford tego nie ogarnia .
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-08-2013, 15:35
poznajcie swoje auta i nauczcie jak kiedy sie zachowuje i co jest norma a co nie, po co to zastanawianie sie gdzie wskazowka powinna dokladnie byc, jeszcze raz napisze,ze kazdy ma inaczej w przedlifach, w poliftach nie wiem... Tak maja wszystkie fordy zaczynajac od 1990 roku (wczesniejsze nie wiem,bo nie mialem). Moj ford pracuje w wysokim zakresie skali (ze az mnie to straszy czasem,ale na czerwone nie wjezdza,choc blisko jest),a kolegi taki sam pracuje normalnie w dolnym przedziale i nie ma sensu z tym walczyc jesli jest wszystko z granicach normal i wentylatory normalnie reaguja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum