Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierównomierne wolne obroty
Autor Wiadomość
darpuslo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-08-2013, 21:58   Nierównomierne wolne obroty

Witam wszystkich kochających swoje Pumki!
Temat wydaje się już wałkowany na forum , aż do bólu, jednak rozwiązanie jest zaskakujące.
Miałem w zeszłym roku małe bum przodem :sad: . Jak zrobili, tak zrobili, jednak po naprawie miałem problemy z wolnymi obrotami. Gdy chciałem zwolnić przed np. skrzyżowaniem ,puszczając sprzęgło, obroty spadały do jakiś 500 a potem skakały na 800, i tak falowały. Często po prostu silnik gasł i to na skrzyżowaniu.
Po pomoc oczywiście zgłosiłem się do niezawodnej Opoyi
Sprawdziliśmy błędy i pokazało standartowo : przepływomierz i sonda lambda. Cóż było robić ? Przeczyściłem przepływomierz i żadnych zmian :evil: Postanowiliśmy zmienić sondę lambda. Kupiłem specjalny klucz ( pożyczę jeśli ktoś będzie potrzebował :wink: ) i umówiliśmy się na zmianę . Niestety po pierwsze nie udało się jej odkręcić , a poza tym Opoya miała sondę z innym wtykiem. No i znowu kicha :sad: .
Lecz było coś co mnie niepokoiło : mianowicie pewien niezaślepiony króciec między przepływomierzem a silnikiem . Opoya gdzieś zadzwoniła i okazało się, że ta rurka powinna być zaślepiona, bo służy tylko do jakiś celów serwisowych. Zatkała ją po prostu palcem a silniczek zaczął pracować po prostu jak nowy !!! :lol: W domu rurkę zaślepiłem kawałkiem wężyka zatkanego śrubką i tak jeżdżę do dziś! Koszt naprawy 2zł :lol: :lol: :lol: Reasumując mój cokolwiek długi wywód : szukamy daleko , a czasem rozwiązanie jest banalnie proste. Zwróccie uwagę , czy ta rurka jest szczelnie zaślepiona a potem ewentualnie szukajcie innych przyczyn, bo kody błędów są czasem błędnym rozwiązaniem :razz: Dla lepszego zrozumienia zamieszczam fotkę z feralną rurką :wink: zaślepiona rurka
Pozdrawiam i niech Wasze Pumki nigdy się nie psują howk
_________________
Fiat 126p, Fiat 126p, VW Transporter T3, BMW 733i, VW Jetta, Mercedes 115, Toyota Carina II, Fiat Punto, Kia Rio, Nissan Primera, i teraz Pumcia
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 08-08-2013, 22:40   

darpuslo, Też miałem takie cuda na kiju przeczyściłem wszystko a okazało się że na wężykach od podciśnień były pęknięcia obciąłem założyłem i jak ręką odjął :razz:
 
 
 
German0s 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 229
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19-10-2013, 15:27   

powiedzcie mi do czego służy to w kółku, bo mam wrażenie na pierwszy rzut oka, że ta niby niezaślepiona rurka tam wchodzi...później przyjrzę się dokładnie, ale co to jest ?

_________________
Puma..i'm lovin' IT ! :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo