Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 18:53 |
Światła przeciwmgielne i halogeny |
Autor |
Wiadomość |
tusia8510
Tempus fugit...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
|
|
|
|
|
poldek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2012, 18:55
|
|
|
Nie chcę cię urazić, ale wez je zdejmij, bo na razie to nadaje się na wiocha.pl |
|
|
|
|
BadBoy
Puma kutno fan
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 46 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 08-07-2012, 19:25
|
|
|
Spoko poldek ja wiem że to nie wszystkim się spodoba i nie musi. Ja nie zakładałem halogenów dla szpanu tylko po to żeby poprawić widoczność gdyż często poruszam się w słabo oświetlonych drogach. A priorytetem był nie wygląd tylko zasięg świateł i cena. |
|
|
|
|
zqnetq
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączyła: 29 Mar 2011 Posty: 236 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 08-07-2012, 19:52
|
|
|
Podzielam zdanie Tusi |
|
|
|
|
cradleoffilth
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 57 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-07-2012, 20:56
|
|
|
Jak dla mnie to wyglada tragicznie... ale sa gusta i gusciki Wazne ze autorowi sie podoba |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 09-07-2012, 09:05
|
|
|
BadBoy napisał/a: | Proszę o opinie pozytywne i negatywne
|
Bez urazy, ale mi się to nie podoba... |
|
|
|
|
lewadzki [Usunięty]
|
Wysłany: 11-07-2012, 21:06
|
|
|
wyglad ma slaby, ale jesli duzo smigasz w nocy, to wiem, ze teraz widzisz duuuuzo lepiej i bezpieczniej sie jezdzi. sam duzo smigam noca, i wiem ze seria rzadko kiedy wystarcza. |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2013, 09:38
|
|
|
Odświeżamy kotleta, ale tak z innej beczki.
Mam pytanko. Czy istnieje taka możliwość by ze świateł przeciwmgielnych w Mondeo mk3 (przed liftem) zrobić światła dzienne?
Chodzi mi o to ze chciałbym by te przednie p/mgielne włączały sie tak jak światła dzienne (odpalam auto i same się włączaja tylko i wyłącznie przedniep/m), jak bym pokrętłem włączył mijania to wiadomo, że by gasły, ale np gdy bym kiedyś potrzebował świateł p/mgielnych (jechałbym we mgle)to najzwyklej w świecie bym mogł je włączyć razem ze światłami mijania.
Wie ktoś jak się do tego zabrac czy mam szukać elektryka?
Zaznaczam, że wiem iż jest to niezgodne z przepisami oraż, że nie chcę montować świateł LED. |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 10-08-2013, 11:32
|
|
|
Da się to zrobić za sprawą jednego przekaźnika i dwóch diód aby ukierunkować odpowiednio prąd Jest to układ z klasycznym przekaźnikiem NC, którego cewkę podłączasz pod światełka mijania, tak aby po ich włączeniu rozłączał styki prądowe i naturalnie wygaszał światła dzienne, w Twoim przypadku przeciwmgłowe. Nic więcej chyba nawet nie trzeba kombinować bo z tego co pamiętam, przednie światła przeciwmgłowe da się włączyć tylko i wyłącznie gdy światła mijania są włączone więc nie będzie tutaj problemu z podwójnym zasilaniem, ale mówię, można dla świętego spokoju zastosować diody prostownicze Mogę narysować schemat jeśli chcesz |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2013, 17:39
|
|
|
Tak,poprosze. |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 11-08-2013, 00:06
|
|
|
Hadzi, podaj tylko rocznik Twojego Mondka, a przygotuje kompletny schemat łącznie z rozpiską złącz i przewodów
[ Dodano: 11-08-2013, 10:36 ]
Sądząc po zdjęciu to masz model przedliftowy, a że nie będę miał później czasu więc pozwoliłem sobie przygotować schemat
Jest bardzo prosty, wykorzystałem kawałki schematu z TISa.
Od lewej, interesuje nas złącze elektryczne lampy C146. Nie da się tego precyzyjnie zaznaczyć na schemacie ale dokładnie chodzi o pin nr 1 tego złącza. Na nim pojawia się napięcie po włączeniu świateł mijania więc musimy tutaj podłączyć cewkę przekaźnika.
Podłączenia przy przekaźniku komentować chyba nie trzeba.
Dalej, po prawej jest kawałek schematu połączeń przy światłach przeciwmgłowych. Interesuje nas odcinek od złącza C28, proponuje tutaj się podłączyć z nową instalacją ale tak jak wspominałem w poprzednim poście, ja osobiście dałbym diody aby po włączeniu Twoich nowych świateł dziennych coś tam nie zwariowało, choć wg schematu nie powinno.
Tutaj jeszcze schemacik gdzie szukać tych złączek
|
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2013, 09:55
|
|
|
Dziękować |
|
|
|
|
Barbara3121958
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 16 Sie 2012 Posty: 193 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-08-2013, 11:13
|
|
|
Dukes, Wielki szacunek za zaangażowanie w temacie. |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 13-08-2013, 19:25
|
|
|
Dukes napisał/a: | Jest to układ z klasycznym przekaźnikiem NC |
Diody już mam, ale jaki przekaźnik kupić? No na pewno 12V, ale sa różne ampery i sprzedawczyni też mi pokazała różne budowy tych przekaźników... Zgłupiałem i kupiłem same diody. |
Ostatnio zmieniony przez 14-08-2013, 14:22, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 13-08-2013, 20:01
|
|
|
Np. coś takiego
http://allegro.pl/przekaz...3451823195.html
Dodam z doświadczenia, że jeśli będziesz coś izolował to o ile to możliwe użyj koszulek termokurczliwych z klejem zamiast taśmy izolacyjnej, zdecydowanie lepiej zabezpieczają połączenia przed wilgocią i wszystkimi innymi czarami które dzieją się pod maską |
|
|
|
|
|