Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zmienić klocki hamulcowe ?
Autor Wiadomość
valdermus 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 114
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-08-2013, 19:17   Jak zmienić klocki hamulcowe ?

Witam, może ktoś mi powiedzieć jak zmienić klocki hamulcowe ? Taki mały poradnik :)
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-08-2013, 19:51   

Nie znam kluczy w Pumie, nie robiłem tego jeszcze tutaj, ale w skrócie:
1. luzujesz koło i podnosisz auto z jednej strony
2. zdejmujesz koło
3. odkręcasz dwie śruby mocujące zacisk hamulcowy
4. wyjmujesz stare klocki hamulcowe
5. odkręcasz odpowietrznik i wciskasz tłoczek do końca (fajnie, gdy zakłada się wężyk i do słoika sobie cieknie) - zakręcasz
6. wkładasz nowe klocki hamulcowe z blaszkami
7. zakładasz zacisk, skręcasz dwie śruby
8. zakładasz koło, opuszczasz auto i idziesz na drugą stronę robiąc to samo
9. odpowietrzasz układ.
_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 22-08-2013, 20:27   

jeszcze zaciągnąć ręczny i wrzucić bieg na wrazie W podstawić coś pod tylne koła, a tam gdzie grzebiemy podłożyć pod wahacz pieniek lub cegły żeby auto czasem nie spadło z lewarka.
 
 
 
valdermus 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 114
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-08-2013, 10:30   

Mam następujący problem, gdy mam ściągnięte koło i próbując odkręcić dwie śruby trzymające te zaciski to śruba znajdująca się na dole idzie łatwo odkręcić. Tylko mam problem z tą śrubą u góry :cry: mam klucz nasadowy gwiazdka i nie potrafię go do końca włożyć w śrubę ponieważ blokuje mi jakiś wężyk ( chyba od płynu hamulcowego).

I mam pytanie co z tym najlepiej zrobić ? Macie jakiś sposób czy muszę odkręcić ten węży z dwóch stron (początek i koniec) i później dalej robić?
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 24-08-2013, 10:35   

valdermus, próbowałeś pukać od czoła w łeb w śrubę ?? lub prawo lewo i psikać WD to pomaga.
 
 
 
valdermus 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 114
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-08-2013, 11:51   

Okej dzięki za poradę ale pokombinowałem i ścisnąłem go kluczem francuskim :) Tylko mam teraz problem ponieważ gdy wrzucę klocki hamulcowe to nie pasują idealnie tak jak tamte . Chodzi dokładnie o to co na zdjęciu

http://zapodaj.net/8f17544ee186c.png.html

Teraz mam własnie takie kupione.

[ Dodano: 24-08-2013, 12:55 ]
A stare były takie - http://zapodaj.net/537ea5da6586a.png.html .

Co zrobić ?
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 24-08-2013, 12:08   

Kupiłeś klocki do wersji po "lifcie". Od mniej więcej 2000 roku montowali z przodu większe tarcze i prawdopodobnie kupiłeś klocki do tej wersji.
 
 
valdermus 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 114
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-08-2013, 12:10   

Czyli muszę kupić inne ?

[ Dodano: 24-08-2013, 13:13 ]
Ale jestem zdenerwowany... Najpierw musiałem jechać do sklepu gdzie okazało się że nie mają tych klocków na stanie i zamówią mi na następny dzień. Podjechałem na następny dzień okazało się że zapomnieli dowieźć te klocki, znów musiałem podjechać na drugi dzień (czyli dzisiaj), rozebrałem hamulce i okazało się że nie pasują :573: .

I tera auto musi stać do poniedziałku... Ale będę walczył o zniżkę na klocki -,-.
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 24-08-2013, 12:14   

No musisz wymienić bo lepiej nie kombinować i na siłę nic nie zakładać, to w końcu hamulce ;)
 
 
valdermus 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 114
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-08-2013, 12:17   

Okej dzięki za pomoc :) Czyli Pumcia stoi do poniedziałku na "cegłach" :p . No i teraz pojadę do sklepu czwarty raz po głupie klocki... Zniżka musi być :cool:

Dzięki za pomoc i pozdrawiam :)
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-08-2013, 14:08   

Ja tam nigdy nievodkrecam odpowietrznikiw i komus niedoswiadczonemu z hamulcami też bym tak radził,bo potem może być kłopot jak się zapowietrzy.

Po zmianie klocków przez trochę hamulec może być słabszy,warto na to uważać. Jak tarcze się zabrudzily czymś to warto je oczyścić i odtluscic
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-08-2013, 16:33   

valdermus napisał/a:
Czyli muszę kupić inne ?
Dukes już odpowiedział, ale powtórzę - tak, musisz kupić dedykowane. Z hamulcami nie ma żartów...
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 24-08-2013, 22:16   

WieSiu napisał/a:
Ja tam nigdy nievodkrecam odpowietrznikiw i komus niedoswiadczonemu z hamulcami też bym tak radził

Dokładnie, a druga sprawa to jak odpowietrznik nie był dawno ruszany i nie mamy dobrej jakości klucza to lubi się ukręcić lub "obrobić" i wtedy dopiero jest problem. Ja najpierw próbuje ścisnąć tłoczek normalnie bez odkręcania odpowietrznika i najczęściej idzie bez problemu tylko trzeba pamiętać że przybędzie nam troszkę płynu w zbiorniczku i trzeba go odsączyć bo się wyleje i wszystko będzie ufajdane :) Raz miałem taki przypadek z starą, wysłużoną Skodą Pickup kolegi gdzie nie dało się cofnąć tłoczka i dopiero po odkręceniu odpowietrznika się to udało ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo