Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 56 Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-06-2014, 22:33
Szumienie skrzyni może pochodzić od różnych czynników takich jak stan oleju, całkiem możliwe że wina stoi po stronie łożysk w skrzyni ale tak na sucho ciężko mi powiedzieć, nie obstawiał bym tego że należy wymienić całą skrzynie, jest bardzo możliwe że to jakaś drobnostka. Zmień mechanika bo jak ten od razu wyskakuje ze zmianą skrzyni to powodzenia:) No ale przez internet ciężko jest stwierdzić co to może dokładnie być więc proponuje jeszcze zajść do innego znawcy który posiada podnośnik i wysłucha "pumcie" mając ją uruchomioną nad sobą:)
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
Wysłany: 30-06-2014, 22:39
Wymień najpierw te łożysko i na 99% będzie ok Jeśli to nie pomoże to zainteresowałbym się łożyskiem podpory półosi, które też potrafi nieźle szumieć. Wymiana skrzyni to ostateczność, chociaż u siebie już to przerabiałem
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 24 Cze 2014 Posty: 16 Skąd: Łódź
Wysłany: 01-07-2014, 11:19
Dzięki za pomoc dziś wybieram się na sprawdzenie tego na stacji diagnostycznej Nastapol, zobaczę, co mi powiedzą i będę działać
[ Dodano: 02-07-2014, 22:25 ]
Dziś byłam na stacji diagnostycznej i przepowiednie się potwierdziły - do wymiany jest łożysko. Jednak oprócz niego trzeba też wymienić łożysko oporowe.
I tu się rodzi moje pytanie: jaki to koszt? Próbowałam się orientować, ale ceny wahały się się od 40 zł do 250...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
Wysłany: 02-07-2014, 21:37
Wymiana łożyska oporowego zwanego również wysprzęglikiem to zdecydowanie więcej roboty bo trzeba zdemontować skrzynie biegów jak przy wymianie sprzęgła, koszt samej robocizny to minimum 200-250 zł, wysprzęglik pewnie kolejne 150-200 zł, zależy od producenta. Słyszysz jakieś szumy, stukanie, chrobotanie po wduszeniu sprzęgła?
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 24 Cze 2014 Posty: 16 Skąd: Łódź
Wysłany: 02-07-2014, 21:43
Właśnie problem polega na tym, że jedyny szum pochodzi od łożyska, dzisiaj usłyszalam po raz pierwszy o tym łożysku oporowym. Szczerze mówiąc próbowałam to wysłuchać, ale nie słysze żadnego innego szumu, a przede wszytkim nic nie ustępuje przy wciśnięciu sprzęgła, jak to sugerował mechanik
na pewno muszę wyważyć koła, bo okazuje się, że część szumu pochodzi od nich
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
Wysłany: 02-07-2014, 21:50
Generalnie łożysko oporowe pracuje tylko w czasie wduszania pedału sprzęgła, jego praca polega na rozłączeniu tarczy sprzęgłowej od koła zamachowego, a tym samym skrzyni biegów od silnika aby umożliwić włączenie/wyłączenie danego biegu. Więc jeśli nawet jakieś szumy ustępują po wduszeniu sprzęgła to może być to łożysko wałka głównego skrzyni biegów, a nie oporowe ale z wymianą bym się naprawdę wstrzymał bo to kosztowne. Zacznij od najtańszych rzeczy, wyważ koła, wymień te łożysko w kole. Jeśli problem będzie nadal występował, wymień olej w skrzyni biegów, bardzo często to pomaga na buczące łożyska w skrzyni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum