Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Instrukcja zdjęcia głowicy
Autor Wiadomość
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 04-07-2014, 17:19   Instrukcja zdjęcia głowicy

Witam po dłuższej nieobecności.
Moja puma się wystała uszkodzona, a że jako tako nie było chętnych za zakup całości, a i tak stoi to... trzeba ją naprawić.
A więc do rzeczy. Uszkodzenie polega na zerwaniu zębów na pasku rozrządu. Skutkiem jest brak kompresji na jednym cylindrze. No ale pomińmy temat. Mam drugą głowicę, i teraz chciałbym odkręcić tą która jest w silniku, aby ocenić stan tłoków. Pokopałem trochę forum, ale jeszcze nie znalazłem konkretnej informacji "how to". Wiem że będę musiał zdjąć pasek rozrządu - na razie szukam informacji jak to zrobić. Gdyby ktoś miał jakieś praktyczne wskazówki to proszę o podzielenie się wiedzą ;)
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 04-07-2014, 18:59   

Najlepiej jak zajrzysz do TIS'a, tam są opisane takie procedury. Nie mniej jednak nie będzie to proste zadanie bo trzeba silnik podeprzeć od dołu, następnie wymontować poduszkę silnika z ramieniem aby dostać się w ogóle do rozrządu. Trzeba odkręcić i rozłączyć oba kolektory oraz pompę wspomagania i zapewne milion innych rzeczy :D Generalnie kupa roboty ;)
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 05-07-2014, 18:16   

Nie mam TIS-a, dobrze byłoby gdyby ktoś opisał procedurę. Silnik jest już podparty, kolektor dolotowy odkręcony. Będę musiał zdobyć (kupić) klucz aby odkręcić kolektor wylotowy. To że kupa roboty to wiem, ale jak ma mi stać darmo auto i rdzewieć, to wolę cokolwiek zadziałać i jeszcze trochę poszaleć czterocylindrowcem ;) Do warsztatu raczej nie opłaca mi się go dawać ze względu na koszt. Chcę jak najwięcej zrobić sam, a ewentualne rzeczy nie do przeskoczenia jak montaż samej głowicy i ustawienie rozrządu zlecę fachowcowi. Ale zanim to zrobię muszę jakoś ocenić stan silnika...
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo