Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Migotanie podświetlenia
Autor Wiadomość
Ożdżu 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: Starachowice
Wysłany: 10-12-2014, 14:24   Migotanie podświetlenia

Po zapaleniu samochodu świeci się wyświetlacz kilometrów, zegarek i przyciski do szyb i wszystko cały czas delikatnie przygasa i rozświetla się do stanu początkowego. Samochód stoi, obroty są równe, żadnych obciążeń silnika. Po włączeniu świateł jest tak samo. Gdzie szukać przyczyny?

Druga sprawa, czy oprócz warkocza za silnikiem jest gdzieś jeszcze podłączona masa do silnika?
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-12-2014, 11:17   

alternator do przejrzenia, moze sie okazac ze cos w nim jest nie do konca zlutowane (mialem tak), moze sie tez okazac, ze jest juz lekko uszkodzony. Innych powodow migotania raczej nie znajdziesz.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Ożdżu 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: Starachowice
Wysłany: 11-12-2014, 17:30   

Wiesiu szacun :564:
narazie zmierzyłem ładowanie i skacze jak samo chce od 13.0 do 13.5 (nie wiem czego, kolega mierzył, ja się na tym nie znam). W poniedziałek oddaję alternator do elektryka i zobaczymy czy się to uspokoi.

Co do masy, u mnie jest dodatkowy kabel między skrzynią biegów a lewą podłużnicą. W mojej starej pumie tego nie było. Czy w pumie po lifcie była taka masa oryginalnie, czy ktoś ją dołożył a jak tak to czemu to mogło służyć?
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-12-2014, 21:21   

Masy nigdy za mało, jak masz dwie na silnik, to tylko się cieszyć
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Ożdżu 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: Starachowice
Wysłany: 12-12-2014, 17:46   

W sumie racja. Miałem ją wyrzucić, ale przecież nie przeszkadza :razz:
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 14-12-2014, 11:10   

W pełni zgadzam się z WieSiu co do masy. Doświadczyłem, że jest to jedna z niedoskonałości konstrukcyjnych pumek. Masa na silnik "przenoszona" jest z akumulatora przez karoserie i na koniec przez blachowkręt! który w piętnastoletnim aucie może wyglądać różnie.

Ja nawet proponuję wszystkim, wykonanie "bezpośredniej z akumulatora" masy na silnik (rozrusznik). Koniecznie musi to być coś grubego (min.25mm2). Najlepiej zrobić to z kabla spawalniczego, albo przewodów rozruchowych.
 
 
Ożdżu 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: Starachowice
Wysłany: 16-12-2014, 19:32   

Problem z migotaniem usunięty, przyczyną była zardzewiała śruba po lewej stronie alternatora, która źle przewodziła (zanim elektryk zlokalizował tą pierdołę zrobił dokładny przegląd, nie mogąc znaleźć usterki o mało nie wymienił regulatora napięcia, który kosztuje 180zł :razz: )
Gdyby ktoś potrzebował
Alternator trzyma się na trzech śrubach: góra-dół 15, lewa strona 13, przewód 10 i wtyczka dwupinowa L i DF. Oznaczenie alternatora (przynajmniej u mnie) 97MF-10300-AB A005TA2591 Mitsubishi
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 16-12-2014, 21:37   

Ożdżu poza gratulacjami, wspomogę trochę twój opis -->moim alternatorem
a także odsyłam do mojego poprzedniego postu :razz:
 
 
Ożdżu 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: Starachowice
Wysłany: 17-12-2014, 17:32   

Właśnie zdjęcia mi brakowało Leman :564:
Widzę, że w 1.7 jest inne mocowanie ale ogólnie alternator wygląda tak samo
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 09-01-2015, 22:49   

Podepnę się pod temat. Od jakiegoś czasu zauważyłem że oświetlenie zegarów oraz żarówki mijania co jakiś czas zaczynają świecić mocniej po czym znowu wracają do pierwotnej jasności. Interfejs diagnostyczny wskazuje, że podczas jazdy nagle z 14-14,1V robi się 16V. Tak przez jakąś chwilę i wszystko wraca do normy. Czy to może wina regulatora napięcia?
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 09-01-2015, 23:44   

Miałem to samo i pomogła wymiana zużytych szczotek i gruntowne czyszczenie wirnika ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo