| demontaż boczków przednich drzwi | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | trojan6   Alfa Romeo GT 1.8TS
 
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 07 Sie 2008
 Posty: 1830
 Skąd: Białystok, Łapy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-07-2012, 23:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzisiaj rozbierałem drzwi lewe od kierowcy. Postanowiłem pstryknąć parę foto (dla potomnych). Dodaję opis. Mam nadzieję, że przyda się. 
 
  Zdjęcie 1. Normalny widok drzwi nie rozkręconych. 
   
 
  Miejsca, w których znajdują się śrubki konieczne do odkręcenia w celu zdjęcia tapicerki. 
  Przełączniki, które należy podważyć płaskim śrubokrętem w celu wyjęcia i rozłączenia wtyczki 
  Materiał, który można sobie wymienić na dowolny inny 
  Miejsce od którego najlepiej zacząć podważanie tapicerki płaskim śrubokrętem 
 
 
  Zdjęcie 2. Pierwszy widok przy zdejmowaniu tapicerki. 
   
 
  Miejsce w którym znajowały się śruby mocujące tapicerkę 
  Miejsce w którym powinny wchodzić główki spinek trzymających tapicerkę 
  Miejsce w które powinny wchodzić spinki trzymające tapicerkę 
  Wygłuszenie drzwi, pod nim znajdują się kable 
  Zobrazowana częsta przyczyna odwalania się tapicerki, dalej znajduje się przykład jak można to naprawić 
 
 
  Zdjęcie 3. Propozycja naprawy jednej z przyczyn odwalającej się tapicerki. 
   
 
  Można oczywiście oderwać ten cały czarny pasek wzdółż nasparować klejem, wcisnąć na siłę i poczekać aż wyschnie. Efekt powinien być równie dobry. 
 
 
  Zdjęcie 4. Centralny zamek, czujnik zamknięcia drzwi 
   
 
  Złączka przewodów od czujnika zamknięcia drzwi znajdującego się w zamku do centralki rozdzielczej koło nóg pasażera. 
  Złączka przewodów centralnego zamka 
 
 
  Zdjęcie 5. Czujnik zamknięcia drzwi 
   
 
  Powiększenie złączki od czujnika zamkniecia drzwi. Zwróć uwagę na kolor kabli! 
 
  Zdjęcie 6. Jak wymienić tapicerkę na inną? 
   
 
  Plastikowe nity, które należy poobcinać aby obleciał materiał zaznaczony kolorem jasnoniebieskim na zdjęciu 1. 
 
 
  Zdjęcie 7. Jak wymienić tapicerkę na inną? CD 
   
 
  Plastikowe nity, które należy poobcinać aby obleciał materiał zaznaczony kolorem jasnoniebieskim na zdjęciu 1. 
  Miejsca w których powinny siedzieć główki spinek tapicerki 
 Dziękuję za uwagę
   |  
				| _________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hojrak   1st Electric Orange
 
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1997
 Dołączył: 29 Sie 2007
 Posty: 489
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-08-2012, 07:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fajny opis Trojan:) Paru osobom się przyda  Od teraz każdą rzecz co będę rozbierał tez będę focił:) A nóż widelec się komuś przyda;) |  
				| _________________ Był
  Jest  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tast   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1997
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 10 Paź 2010
 Posty: 1029
 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-10-2012, 19:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Follow-up do poradnika Trojana: 
 Wymaiana tapicerki na przykładzie boczków tylnych:
 
 1. Demontaż tapicerki:
 Przód:
 
     Tył:
 
     
 2. Zrywamy plastikowe nity mocujące "obszyty" plastik z resztą:
 
 
       
 3. Zrywamy stary materiał i na jego podstawie wycinamy nowy (z zapasem):
 
 
   
 4. Kleimy nowy materiał do plastiku, trzeba uważać, żeby nie dać za dużo kleju w jednym miejscu bo może przebić przez materiał i będzie "lipa"
  : 
 
   
 5. Składamy całość do kupy, zerwane nity zastępujemy zestawem wkręt + podkładka. Czasami dziury po nitach mogą być za duże i trzeba je czymś uzupełnić, ja sobie poradziłem klejem na gorąco z pistoletu:
 
 
       
 6. Montujemy boczek z powrotem do auta
  . 
 W przypadku przednich boczków sytuacja wygląda bardzo podobnie, jedynie stary materiał jest podłożony dodatkowo gąbką, która dość ciężko schodzi z plastiku.
 
 
       
 Efekt końcowy:
 
 
   
    |  
				| Ostatnio zmieniony przez Tast 15-01-2013, 14:00, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slawek535   RBR+g27+TV51"
 
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Panther Black
 Dołączył: 07 Wrz 2010
 Posty: 740
 Skąd: koniaków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-10-2012, 19:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja nakleiłem na stary materiał   
 [ Dodano: 11-10-2012, 23:26 ]
 ja wrzucę jutro fotkę jak to u mnie wygląda
   |  
				| _________________ “Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cradleoffilth   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 2000
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 26 Paź 2011
 Posty: 57
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-10-2012, 22:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie jest skora wiec raczej nie przydatne, ale jak ktos ma material to musze powiedziec ze super to wyglada. Jestem zwolennikiem wszelkich rozwiazan fabrycznych i duzym przeciwnikiem "tuningu optycznego" ale w tym przypadku wyglada to 1000 razy lepiej niz fabryka. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lewadzki [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2012, 08:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | mi tez sie to podoba. nawet bardzo.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | regflash   REG IB69
 
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 06 Sty 2015
 Posty: 22
 Skąd: Regen
 
 | 
            
               |    Wysłany: 21-01-2015, 11:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wlasnie chce sie zabierac za zdejmowanie boczkow dzwi, niestety linki nie dzialaja, tzn. same linki dzialaja ale fotki zostaly usuniete z fotosika.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sharky   
  
 Silnik Pumy: 1.4
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Radiant Red
 Dołączył: 05 Sty 2008
 Posty: 992
 Skąd: Kalisz/Opatówek
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | regflash   REG IB69
 
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 06 Sty 2015
 Posty: 22
 Skąd: Regen
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-01-2015, 15:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Spoko, juz opanowalem,  przy okazji polamalem mockwanie konsolki przelacznikow podnosnikow szyb  (tak to jest kiedy czlowiek nie wie jak wypina sie te smieszne fordowskie wtyczki) , trudno, bede kleic. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jakqa   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1999
 Kolor Pumy: Amparo Blue
 Dołączył: 15 Sie 2017
 Posty: 8
 Skąd: Toronto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-09-2017, 09:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sorka za odkop, zna ktoś kolory przewodów od czujnika otwartych drzwi w zamku? Bo nie mam wiązki w drzwiach zostało chyba odcięte  nie mogę nigdzie znaleźć   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trojan6   Alfa Romeo GT 1.8TS
 
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 07 Sie 2008
 Posty: 1830
 Skąd: Białystok, Łapy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-09-2017, 09:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niestety nie znam... ale najczęściej jak Ci nie działa ten czujnik to po prostu jest wyjęta żaróweczka w konsoli. U mnie tak było. |  
				| _________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jakqa   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1999
 Kolor Pumy: Amparo Blue
 Dołączył: 15 Sie 2017
 Posty: 8
 Skąd: Toronto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2017, 18:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mógłby ktoś podesłać zdjęcie od czujnika zamknietych drzwi , albo kolory przewodów bo niestety nie mam wtyczki ani przewodów od tej głównej wtyczki drzwi-samochód jakby ktoś to wyrwał   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | markko   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 2001
 Kolor Pumy: Ford Racing Blue
 Dołączył: 27 Wrz 2007
 Posty: 1063
 Skąd: Warszawa / Piaseczno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-11-2017, 09:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | żaden czujnik tylko krańcówka  i nie jest w zamku tylko w karoserii pod zawiasem chyba ( nie chce mi się iść sprawdzać teraz) |  
				| _________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
 1997 Black Panther Recaro w skórze
 Ford Puma Futura 1.7
 2000 Black Panther Recaro w skórze
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WieSiu   
 Dołączył: 18 Mar 2009
 Posty: 654
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-11-2017, 16:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest też przy zamku i on odpowiada za kontrolke niezamknietych drzwi |  
				| _________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 Był: Puma 1.7 1997
 Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 http://www.monit.com.pl/
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Venom_4x4   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Panther Black
 Dołączył: 05 Sty 2016
 Posty: 174
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-11-2017, 23:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmm... mam rozpięty czujnik od zamka, a kontrolka działa   z tego co kojarzę, to jest ona od alarmu/ podwójnego blokowania. mam coś uwalone przy wkładce zamka i zamek jest luźny. alarm mi przez to wariował, więc rozpiąłem. Ryglowanie działa, alarm siedzi cicho
   |  
				| _________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |