Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Opoya
16-08-2011, 07:33
Jaki olej?
Autor Wiadomość
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 28-12-2013, 15:11   

kolargol, no niestety gaz ma wpływ na mały pobór oleju.
 
 
 
Gamboa 

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: lol
Wysłany: 29-12-2013, 12:04   

wiertło, powiesz mi mniej wiecej jak to bedzie wygladało? bo gdybym teraz zalał olejem 15w40 to nie powinno teoretycznie tyle brac oleju co teraz jak jest na 10w40?
to , że teraz dolewam to nic tylko chodzi mi o gaz, bo jak założe gaz to lanie litry na 1k km mnie nie bedzie cieszyło, tymbardziej ze moj olej nie jest tani
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 29-12-2013, 12:10   

Gamboa, zmiana oleju nic Ci tu nie da. Musisz najpierw zabrać się za piec jechać do mechanika i obadać co jest lub kupić pewny silnik. Ja mam 1,7 w gazie to troszkę oleju bierze ale to nie dziwne bo kręcony silnik jest czasami do odcinki :wink:
 
 
 
kolargol 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 521
Skąd: Radom
Wysłany: 29-12-2013, 15:53   

wg mnie to jest tylko i wyłącznie wina stanu silnika, jak padaka to będzie brał nawet jak się mineralnego naleje.
_________________
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-12-2013, 18:00   

A do pumy mineralnego się nie leje. Jak bierze olej to należy silnik naprawić lub wymienić a nie zajezdzac go jakimś kiepskim olejem.

Już lepiej niż mineralny wlewać polsyntetyczny GM za 60zł za 5l.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Gamboa 

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 54
Skąd: lol
Wysłany: 30-12-2013, 21:31   

silnik jest ok, ja tez go krece do odciecia, teraz zauwazyłem spadek spalania oleju co jest dziwne.
pozatym czytałem ze bedzie brało olej nawet gdy silnik jest zimny, dopiero zmnijsza jego pobór, kiedy silnik osiagnie odpowiednia temp
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 30-12-2013, 23:16   

Gamboa napisał/a:
pozatym czytałem ze bedzie brało olej nawet gdy silnik jest zimny, dopiero zmnijsza jego pobór, kiedy silnik osiagnie odpowiednia temp


To normalne i wynika z rozszerzalności cieplnej silnika. Jeśli jeździłeś kiedykolwiek jakimiś pojazdami dwukołowymi z PRL-u to zapewne znasz pojęcie "puchnącego tłoka" ;) Otóż metale (nie tylko) mają tendencje do zmiany swojej objętości podczas zmiany temperatury, dlatego np. delikatnie zużyty silnik potrafi się "uszczelnić" podczas osiągnięcia temperatury roboczej.

Nie wiem jak ma się to do dzisiejszych czasów ale jako ciekawostkę dodam, że w latach 80/90 silniki projektowane do motosportu jak np. niektóre modele Porsche, miały fabrycznie zwiększony luz montażowy po to aby podczas piłowania silnika na torze nie dochodziło do m.in właśnie puchnięcia tłoka ;)
 
 
Raubritter 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-04-2015, 13:58   

Witam! Wybaczcie ale odświeżam temat. Jakiś czas temu zakupiłem Pumkę, silnik 1.7 ma już spoooro przejechane, na pewno 185tys. Nie wiem jaki olej był wcześniej lany, czytam wasze posty i doszedłem do wniosku, że najlepiej będzie jak wleję półsyntetyk Mobila 10w40. Zgadzacie się ze mną?

Pozdrawiam
 
 
Chm.Oskar 
Młody, ale zdolny :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 243
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 16-04-2015, 16:45   

Raubritter, na początek, zgodnie z regulaminem zapraszam tu http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=196643#196643 :wink:
A co do Twojego pytania, to wiadomo 10w-40 pasuje do mieszania z każdym, więc jak nie masz pewności jaki był wcześniej, to śmiało wlewaj ten.
 
 
kozii
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2015, 17:55   

Ja nie miałem pewności i zalałem 5W30. Polecam MOTUL 8100 Eco-NERGY. ( bańka jedyne 200zł ) + 10KM doszło. :wink:
 
 
pumiak55 


Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-04-2015, 09:42   

Co sądzicie o firmie Fuchs jeśli chodzi o oleje? o te: http://ipartspl.wix.com/i...cf215f35a12ed80
Używał ktoś? Przeczytałem o nich dobre opinie i zastanawiam się nad kupnem.
 
 
screen 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 247
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-04-2015, 14:46   

Mogę ci polecić Valvoline max life 5 w 30, lub 10 w 40. Do aut z mniejszym przebiegiem sprawdzony mam Mobil 5 w 40 który pracuje u mnie w drugim aucie w trudnych warunkach.
 
 
zullo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-05-2015, 19:08   

Wygląda na to, że mało popularne australijskie i amerykańskie oleje są najlepsze. Sprawdziłem cenę na allegro ok. 350 zł za 5 l. Co o tym sądzicie?

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

[ Dodano: 09-06-2015, 14:43 ]
A jeździ ktoś na czymś takim?

https://www.amsoil.com/sh.../?code=ASLQT-EA
 
 
Jqb 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 87
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-06-2015, 22:14   

a propos bardzo dobrych olei, ktoś słyszał i może testował markę Xenum? http://www.autoxen.pl/

Ja z osobistych doświadczeń przetestowałem na Audi a6 2.5tdi dodatki:
Mg gear
oraz MOX-G
Różnice:
-zmiana biegów jednym palcem, nie słychać przekładni
-silnik ciszej pracuje, bardziej elastyczny i żwawszy, 5 bieg mogę wrzucić od 60km/h a wcześniej dopiero od 70km/h,
Do skrzyni dolany już z 3 msc temu a do oleju dopiero co po wymianie więc jeszcze nie wiem czy coś na zużyciu paliwa wyjdzie mniej ale prawdopodobnie tak :)

Ogólnie do Pumy również chce dodać przy wymianie oleju a do skrzyni w najbliższym czasie może wyeliminuje problem wstecznego :) chyba, że ktoś ma jakieś zastrzeżenia?
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-06-2015, 04:38   

W przypadku silinka 1.7 dolewając dodatki do oleju można uszkodzić silnik. Gładzie cylindrów w tych silnikach pokryte są specjalną warstwą i to właśnie tę warstwę można uszkodzić.
Sprawdź dokładnie skład tego specyfiku. Na podanej stronie specyfikacja jest kiepska. Jeśli dodatek ma w składzie drobinki (metali, grafitu etc) "wcierające" się w metalowe powierzchnie, to nie nadaje się do 1.7.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo