Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie i gaśnięcie silnika po wymianie rozrządu w 1.7
Autor Wiadomość
felix77 
"TheCat"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 70
Skąd: nowy targ
Wysłany: 04-07-2015, 22:53   Szarpanie i gaśnięcie silnika po wymianie rozrządu w 1.7

po wymianie i ponownym ustawianiu rozrządu szarpie autem i spadają obroty po czym gaśnie. czy aby zapłon nie jest przestawiony? miał ktoś taki przypadek Proszę o pomoc
_________________
W NOCY WSZYSTKIE "KOTY" :) SĄ CZARNE :)
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 04-07-2015, 23:13   

Jesteś pewien, że rozrząd jest dobrze ustawiony?
Aby dostać się do rozrządu w Pumie trzeba trochę elementów zdemontować, być może ktoś coś źle złożył albo pomylił kolejność przewodów zapłonowych przy cewce bo zdaje się, że trzeba ją zdemontować aby można było włożyć tą płaską blokadę w wałki rozrządu.
Druga sprawa, to pewnie aku był odłączony na czas wymiany przez co komp się zresetował i jeśli ktoś nie zrobił adaptacji ECU po podłączeniu aku to może się tak dziać, że auto świruje.
Po trzecie "primo", masz Pume z 1997 więc kontrolki "Check engine" na desce nie znajdziesz, podłącz auto pod kompa i na 99% znajdziesz przyczynę wariowania auta ;)
 
 
felix77 
"TheCat"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 70
Skąd: nowy targ
Wysłany: 04-07-2015, 23:18   

wydaje mi się że jest to napewno sprawa rozrządu a raczej dokładnie ustawienia wariatora faz rozrządu. no chyba że trzeba zresetować komputer. możesz coś bliżej o tym opowiedzieć? to mój nr 888349441 napisz esa to oddzwonie.
_________________
W NOCY WSZYSTKIE "KOTY" :) SĄ CZARNE :)
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 04-07-2015, 23:54   

Wg instrukcji w TISie, po odłączeniu akumulatora na dłużej niż 20 minut, w pamięci ECU resetują się pewne wartości, które wpływają na równą pracę silnika.
Istnieją różne wersje adaptacji, ja stosuje zawsze taką, którą wyczytałem w TISie:
- uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym do osiągnięcia normalnej temperatury roboczej (wiadomo, że zimą będzie to trwało wieki więc można poczekać aż obroty ustabilizują się na 900 RPM),
- gdy auto się rozgrzeje, wduszamy pedał gazu tak aby obrotomierz wskazywał 1200 RPM i trzymamy tak równo przez 2 minuty,
- po tej operacji włączamy wszystkie urządzenia pokładowe jak nawiew, światła, radio i jedziemy na przejażdżkę około 8-10 km, tak aby auto pracowało w pełnym zakresie obrotów (wiadomo, że nie do odcięcia na każdym biegu ale spokojnie do 5000 RPM :P ).

Po takim zabiegu auto nauczy się jeździć na nowo ;)

Co do wariatora, byłem u mechanika gdy miał ściągnięty pasek w mojej pumie i koło zębate wałka ssącego na którym jest wariator zachowywało się trochę dziwnie, tzn. mogłem przekręcić samym kołem o kilka stopni w lewo/prawo, a wałek rozrządu w tym czasie stał w miejscu, a gdy je puściłem to wracało do swojego pierwotnego położenia jakby było na jakiejś sprężynie czy coś w tym rodzaju. Nie wiem czy tak jest w każdej Pumie (mechanik nigdy nie robił wcześniej 1.7 VCT :P ), ale jeśli tak jest to może być tak, że ktoś przestawił te koło troszkę przy zakładaniu paska i stąd ustawienie rozrządu na wałkach i wale korbowym może się wydawać ok, a sam wariator jest delikatnie przestawiony. Dlatego też w instrukcji wymiany rozrządu zalecają odkręcenie śrub mocujących koła zębate na wałkach rozrządu, nie są one na klinach więc można wtedy nimi dowolnie kręcić, tak aby przy zakładaniu paska nie trzeba było manipulować samymi wałkami aby wszystko się zazębiło. Jeśli wtedy w wałki nie chce wejść blokada to sobie je ustawiamy kluczem ( na każdym wałku jest miejsce na klucz, zdaje się 19) tak aby blokada wskoczyła i dopiero dokręcamy śrub kół zębatych do wałków.

EDIT:

Jednak koło zębate wałka ssącego powinno się zachowywać tak jak opisałem, przynajmniej na tym filmiku jest identycznie :)
https://www.youtube.com/watch?v=MQx0sLhDR-E
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 05-07-2015, 10:17   

Dukes napisał/a:
wduszamy
o dżizas :)
jak rozrząd był ustawiany na znaki to na bank jest przestawiony, rozrząd w pumie trzeba na blokady
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
felix77 
"TheCat"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 70
Skąd: nowy targ
Wysłany: 05-07-2015, 10:20   

spróbuje zrobić ten reset , aczkolwiek wydaje mi sie że wina lezy po stronie ustawienia rozrządu. albo raczej wariatora stąd przestawiony zapłon. nie spotkałeś sie gdzieś w sieci ze schematem ustawienia wariatora? moze on też ma być ustawiony do jakiś znaków?

[ Dodano: 05-07-2015, 10:23 ]
markko był na znaki właśnie. jak z tego wybrnąć teraz? oryginalnych przyrządów blokad nie mamy.[/b]
_________________
W NOCY WSZYSTKIE "KOTY" :) SĄ CZARNE :)
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 05-07-2015, 11:07   

markko, długo jeszcze będziesz mnie chwytać za słówka? Korzystam z tego słowa dość często, na dodatek można je znaleźć nawet w instrukcjach obsługi więc o Ci znowu chodzi?

Znaków fabrycznie naniesionych nie ma w Pumie bo tak jak pisałem, na wałkach rozrządu nie ma żadnych klinów, na których koła zębate by się klinowały. To samo tyczy się wału korbowego, gdy zluzujesz śrubę trzymającą koło pasowe wówczas koło zębate paska rozrządu będzie się dowolnie obracać względem wału.

Zdejmijcie pasek jeszcze raz i po prostu zwróćcie uwagę przy zakładaniu paska ponownie czy nie trzeba przekręcić kołem zębatym wałka ssącego (jak ten facet na filmie, do którego podałem linka) aby pasek pasował idealnie na zęby. Bo jeśli mechanik trochę przekręcił te koło w jedną czy drugą stronę podczas zakładania paska to zapewne po wyciągnięciu blokady z wałków i obróceniu wałem o jeden pełny obrót, ponowne jej włożenie będzie nie możliwe.
 
 
felix77 
"TheCat"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 70
Skąd: nowy targ
Wysłany: 05-07-2015, 11:17   

Dzięki Dukes robisz co możesz :mrgreen: spróbujemy jeszcze raz i obczaimy z tego filmiku też :) jestem normalnie już sam ciekaw co jest a i stadium poirytowania rośnie ;)
_________________
W NOCY WSZYSTKIE "KOTY" :) SĄ CZARNE :)
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 05-07-2015, 11:27   

Tutaj jeszcze coś do poczytania odnośnie rozrządu w 1.7 ;)

https://www.dropbox.com/s...nge%20guide.pdf
 
 
felix77 
"TheCat"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 70
Skąd: nowy targ
Wysłany: 07-07-2015, 12:47   

Dukes dzięki za chęci i filmiki. nic nam to chyba nie dało ale ustawiliśmy rozrząd na czuja raz jeszcze i SIADŁO :) na razie jest git :) Sami nie wiemy jak to ustawiliśmy ale silnik pracuje idealnie i kopa ma. za to się grzeje ale to też robi pogoda ;) założyłem inny temat może znowu coś podpowiesz ;)popatrz :) Dzięki :) Piontka :)
_________________
W NOCY WSZYSTKIE "KOTY" :) SĄ CZARNE :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo