Zagotowany płyn chłodniczy... |
Autor |
Wiadomość |
temek15
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 133 Skąd: Dobczyce
|
Wysłany: 05-02-2016, 22:13 Zagotowany płyn chłodniczy...
|
|
|
Witam. W mojej Pumce dziś zagotował się płyn chłodniczy, do tego stopnia, że wystrzelił przez korek... Niestety głupek ze mnie, bo nie popatrzyłem podczas jazdy na wskaźnik temperatury, tym bardziej, że na 5km od domu przestało mi dmuchać ciepłe powietrze... Czy to koniec silnika czy jednak coś innego? |
_________________ Dziękuję za uwagę! |
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-02-2016, 22:28
|
|
|
pewnie pompa wody padła |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
temek15
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 133 Skąd: Dobczyce
|
Wysłany: 05-02-2016, 22:42
|
|
|
Boję się, że uszkodziło to uszczelkę głowicy lub coś gorszego |
_________________ Dziękuję za uwagę! |
|
|
|
|
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
Wysłany: 05-02-2016, 23:28
|
|
|
Skoro płyn był to nie ma tragedii, gorzej gdybyś zdążył go po drodze zgubić. |
|
|
|
|
temek15
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 133 Skąd: Dobczyce
|
Wysłany: 05-02-2016, 23:32
|
|
|
Płynu zostało bardzo mało, znacznie poniżej minimum. |
_________________ Dziękuję za uwagę! |
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-02-2016, 23:43
|
|
|
Nie gdybaj, tylko zalej wody i zobacz czy się poziom utrzymuje, czy masz ciepło z nawiewu.
Wg mnie padła ci pompa wody (pewnie wcześniej już dawała o sobie znać, ale przegapiłeś).
Zajedź do mechanika, niech ci wymieni i będzie ok |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
kapuju
Fiesta MK5 z sercem Pumy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 101 Skąd: okolice poznania
|
Wysłany: 06-02-2016, 08:22
|
|
|
Venom_4x4 ,jakie są objawy padającej pompy? może pokrywają się z moimi |
_________________ Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko |
|
|
|
|
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-02-2016, 15:14
|
|
|
Google poczytaj
Sprawdź czy po uzupełnieniu płynu ubywa. Czy po zagrzaniu masz ciepło z nawiewu, czy węże są ciepłe. Dziwnie dźwięki z okolic silnika itp.
Wizyta w warsztacie cię czeka. |
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy. |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 06-02-2016, 15:19
|
|
|
Skoro w czasie jazdy przestała grzać to moim zdaniem przed zagotowaniem nastąpił ubytek płynu chłodniczego. Nie pękł Ci czasem króciec od zaworu nagrzewnicy? |
|
|
|
|
temek15
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 133 Skąd: Dobczyce
|
Wysłany: 06-02-2016, 16:17
|
|
|
A mógłbyś mi powiedzieć co to jest ten króciec i gdzie on się znajduje? Znajomy stwierdził, że nie działa termostat, ponieważ jak auto chwile pochodzi to grzeje się także chłodnica. Zastanawia mnie tylko co z silnikiem... |
_________________ Dziękuję za uwagę! |
|
|
|
|
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
Wysłany: 06-02-2016, 16:34
|
|
|
temek15, wystarczy wykazać minimum chęci ze swojej strony i wpisać w wyszukiwarce forumowej zawór nagrzewnicy. |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 06-02-2016, 16:57
|
|
|
temek15 napisał/a: | Znajomy stwierdził, że nie działa termostat, ponieważ jak auto chwile pochodzi to grzeje się także chłodnica | czyli termostat jest otwarty i wali na duzy obieg wody, ja sie przychylam do wypowiedzi Venoma uszkodzony wirnik w pompie wody. Przy uszkodzonym zaworze nagrzewnicy nie zagotowałby sie płyn. |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
temek15
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 133 Skąd: Dobczyce
|
Wysłany: 06-02-2016, 17:04
|
|
|
Dużo roboty jest z wymianą pompy wody? |
_________________ Dziękuję za uwagę! |
|
|
|
|
kapuju
Fiesta MK5 z sercem Pumy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 101 Skąd: okolice poznania
|
Wysłany: 06-02-2016, 18:43
|
|
|
Venom_4x4 napisał/a: | Google poczytaj
|
czyli blefowałeś? |
_________________ Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko |
|
|
|
|
temek15
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 133 Skąd: Dobczyce
|
Wysłany: 06-02-2016, 19:30
|
|
|
Venom_4x4 napisał/a: | Google poczytaj
Sprawdź czy po uzupełnieniu płynu ubywa. Czy po zagrzaniu masz ciepło z nawiewu, czy węże są ciepłe. Dziwnie dźwięki z okolic silnika itp.
Wizyta w warsztacie cię czeka. |
Płynu nie ubywa, po zagrzaniu silnika zaczyna lecieć zimne powietrze, węże są ciepłe, jeśli chodzi o silnik to słychać taki delikatny szybki (regularny) stukot podobny do metalu (słychać go w okolicy pokrywy silnika). Co to może być? |
_________________ Dziękuję za uwagę! |
|
|
|
|
|