Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przegrzewanie, zimna chłodnica, a wiatrak chodzi
Autor Wiadomość
kolargol 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 521
Skąd: Radom
Wysłany: 19-04-2013, 08:42   

MarcinP, na komputerze nie będzie błędu tego czujnika niestety
_________________
 
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 19-04-2013, 10:05   

Wiesiu, chciałbym tak znać to auto ;)

Kolargol, czyli który czujnik miałeś walnięty, droga to sprawa? I objawy miałeś takie jak ja?
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 19-04-2013, 10:41   

Sprawa wymiany czujnika, raczej do bardzo drogich rzeczy nie należy. 50 - 100PLN.
Ja chyba będę musiał go wymienić też. Dzisiaj jak jechałem autem, mimo podmienienia korka zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego na stary z pumy strzałka doszła tylko między N a O i dalej nie chciała. Czasami spadała do "zera", a potem wracała na N,O jak chciała. Pomacałem wszystkie węże pod maską - ciepłe. Zatem chyba muszę wymienić czujnik temperatury na zegary, bo jak rozumiem skoro wszystkie węże gorące, to ten ważniejszy czujnik temperatury do uruchamiania dmuchawy powinien być sprawny?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-04-2013, 10:55   

trojan6 napisał/a:
to ten ważniejszy czujnik temperatury do uruchamiania dmuchawy powinien być sprawny?


ten wazniejszy to wlasnie taki ktory mozesz odczytac przez interfejs elm327. On włacza za pośrednictwem komputera (ECU) wentylatory,a ten na zegary,to sobie moze nawet nie dzialac.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 19-04-2013, 11:01   

Czyli, gdyby (odpukać) nie działałby mi czujnik temperatury na zegary, to po podłączeniu "pod komputer" byłby zczytany błąd?

Czujnik temperatury na zegary tak wygląda?
http://www.ford-esklep.pl...ec-E-FORD/3828W
W tym sklepie ta część jest w dziale Puma, a w opisie nic nie ma o Pumie, więc poszukam innego. Tylko chciałbym wiedzieć wizualnie czego szukać.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
kolargol 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 521
Skąd: Radom
Wysłany: 19-04-2013, 13:33   

nie będzie błędu od tego czujnika na deskę. Jak podłączyłem pod elm-a to miałem temp 89 stopni na kompie a na desce mi pokazywał na N, czujnik znalazłem w dziale Fiesty bodajże bo w dziale Pumy nie było, powinien być zielony - podobny do tego http://www.ford-esklep.pl...sta-FO-08790/63
_________________
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 19-04-2013, 13:38   

kolargol napisał/a:
nie będzie błędu od tego czujnika na deskę

Uuups. Chodziło mi o czujnik na komputer <lol>
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 11-12-2014, 22:06   

Włączyłem dzisiaj tryb diagnostyczny na trasie i wg komputera temperatura płynu chłodzącego przy obrotach 3000 na 5 biegu to 106 - 108 C. Wskazówka stoi równo na środkowej pozycji niezależnie czy temperatura spadnie do 99 czy wzrośnie do 108 C. Przy 109 słyszę, że dmuch głośno wentylator.

Tak ma być czy komputer ma zawyżone wskazania?
 
 
Kania 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączyła: 04 Lip 2014
Posty: 199
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 09-03-2015, 09:06   

Hej, odgrzewam kotleta bo nie ma sensu pisać kolejny topic.

Jest problem.

Puma dzisiaj na trasie 100km autostrada + szybkiego ruchu + trochę miasta niestety się przegrzewa...
Po zakupie, 2 miesiące temu miała wymieniane wszystkie płyny.

Problem polega na tym, że osiągając powyżej 2000 obrotów i poniżej 1700 wskazówka nagle wędruje blisko stanu krytycznego. Co prawda nie pozwoliłam by tam weszła ale jestem mocno zaniepokojona a jakoś muszę wrócić...
Dodatkowo przy hamowaniu również się to pojawia.

Najlepsza prędkość to 80km/h na piątce, tylko to znosi.

Właśnie stoi i się chłodzi ale boję się co będzie w drodze powrotnej...

Pomaga jej ustawienie nagrzewania kabiny. Wtedy utrzymuje prawidłową temperaturę ale boję się żeby jej tym kuku nie zrobić...


Bardzo proszę o pomoc. To nie kwestia płynu raczej, ma nowy a poprzedni był wypłukany.

Do warsztatu dopiero w środę mogę ją oddać.
_________________
Śląska grupo łączmy się!
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 09-03-2015, 12:15   

Dawno był wymieniany płyn?
Sprawdzałaś poziom w zbiorniku wyrównawczym?
Mi to zalatuje uszkodzonym termostatem.
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Ożdżu 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: Starachowice
Wysłany: 12-05-2016, 18:43   

Podepnę się do tego tematu.
Niestety mnie też dopadło przegrzewanie się silnika, wskazówka temperatury wchodzi na czerwone pole, ecu pokazuje wtedy ok. 120st, wiatrak chodzi na II biegu - nie wyłącza się mimo że schłodził już chłodnicę - jest zimna - mimo to temp. silnika nie spada. Dzieje się tak rzadko, ale się zdarza, szczególnie gdy pokrętło od ogrzewania jest ustawione na zimne, a klima nie jest włączona. Posprawdzałem wszystko i wszystko działa, ale problem nie znikł i wtedy trafiłem na forum forda:
http://forum.fordclubpols...ad.php?t=194166
Czy Puma też ma takie zabezpieczenie przed przegrzewaniem o jakim pisze na drugiej stronie BASRA?
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 15-05-2016, 17:28   

Ożdżu napisał/a:
Czy Puma też ma takie zabezpieczenie przed przegrzewaniem o jakim pisze na drugiej stronie BASRA?


Nie udało mi się sprawdzić wszystkich punktów ale na pewno pierwszy i drugi jest i działa. W silniku 1.6 jest tylko czujnik temperatury w pokrywie zaworów. Wiem, wymieniałem ostatnio bo szalał i włączał wentylator co chwilę na drugi bieg i wskazówka pod czerwone pole.

Jak straciłem płyn przez pęknięty zawór nagrzewnicy i nie zauważyłem tego to wskazówka poszła na czerwone pole do maxa. Zaczęło szarpać silnikiem czyli pewnie zaczął odcinać cylindry i świeciła się ciągłym światłem kontrolka od silnika.

Potwierdzam, że w moim egzemplarzu większość z tego co pisał Basta zadziałało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo