Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ultradźwiękowy czujnik parkowania
Autor Wiadomość
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 27-10-2016, 19:33   Ultradźwiękowy czujnik parkowania

Witam
Moja Puma wyposażona jest w fabryczny czujnik parkowania. Niestety nie działa. Szukam wszelkich informacji na ten temat. Czy ktoś z Was ma takie ustrojstwo i wie od czego zacząć naprawę?
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 27-10-2016, 20:13   

Wyręczę lemana :P

Poniżej schematy połączeń. Zacznij od sprawdzenia czy na module Parking Aid występuje zasilanie po włączeniu biegu wstecznego, pin 18 złącza C2100a.





 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 27-10-2016, 20:44   

Wielkie dzięki!
Powiedz jeszcze gdzie jest ten moduł.
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 27-10-2016, 20:58   

Obrazka nie znalazłem ale wg TISa moduł znajduje się za lewym boczkiem bagażnika. Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęć fabrycznej instalacji w Pumie, powiedz mi czy gdzieś na suficie znajduje się wizualny wskaźnik odległości w postaci diod?
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 27-10-2016, 21:34   

Hurpo, w instrukcji użytkowania jest niewiele

Mogę się mylić! ale tu na forum nikt się nie "wychylił" z oryginalnymi czujnikami parkowania

Dukes; dozgonna wdzięczność :razz:
Ostatnio zmieniony przez leman 27-10-2016, 21:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 27-10-2016, 21:38   

W/g tej instrukcji wskaźnik znajduje się po lewej stronie, ale w mojej Pumie jest on centralnie nad tylną szybą.
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 27-10-2016, 22:42   

Generalnie TIS przewiduje kilka procedur serwisowych tego ustrojstwa, m.in Self-test czy reset urządzenia ale bez lokalizacji poszczególnych modułów ciężko będzie to wykonać.
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 29-10-2016, 18:19   

Moduł dostępny jest po zdemontowaniu lewej tylnej lampy. Wygląda na to, że coś tam było grzebane. Pod modułem jest zwinięta wiązka kabli, z której wychodzi jedna niepodłączona wtyczka i pojedyncza końcówka "męska". W module raczej wszystko podłączone. Dalsze działania będę prowadził jak się ociepli bo nie mam garażu.
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-10-2016, 22:31   

Nawet nie wiedziałem że puma miała takie wynalazki. :) Mógłbyś wrzucić fotki gdzie to jest zamontowane wewnątrz i na zewnątrz?
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 30-10-2016, 02:20   

Pomijając wersje limitowe, do standartu Pumy oferowano tzw. "opcje, wyposażenia dodatkowego". Zmieniały się one podczas 4 lat produkcji, a niektóre przechodziły w standard (np radio od 1000 do 6000CD, 7000 RDS-EON). Dodatkami tymi były min.w różnym okresie ;
-klimatyzacja,
-poduszka powietrzna pasażera,
-ABS, na początku dla wersji 1.4,
-aluminiowe obręcze kół F1,
-nakładki progów z logo Puma (różne, oryginalne były aluminiowe, potem były plastikowe),
-dźwignia hamulca ręcznego (oryginalna była aluminium),
-czujniki parkowania,
-bagażnik dachowy
-Ford "telefon kompaktowy" potem telefon GSM Ford. (źródło w/w ;FPOC) .
Większość z "opcji dodatkowych" było montowane w serwisach dilerów, zgodnie z zaleceniami i procedurami Forda (niektóre z tych procedur udostępnił w Technical Information System). Dilerzy montowali w Pumie też takie oryginalne perełki, jak szyberdach!, o czym jest tu na Forum.
Co do Parking Distance Control, w tamtym czasie (1998-2001) Ford stosował w Mondeo i Focus'ach system Boscha Parkpilot URF4 (--->nr.katalogu Bosch-0263009134 , choć to samo jest też pod innymi nr.katalogowymi , gdy było montowane w Oplach czy VW !?).
Głośnik-buzer z diodowym wyświetlaczem był montowany na "tylnym słupku" (C-pillar trim), co obrazuje instrukcja obsługi Pumy z 2000r. Sterownik-kontrolka montowana była poniżej, za plastikowym, tylnym bocznym panelem.
Dlatego uważam, że tylko taki zestaw można nazwać oryginalnym dla Pumy. Inny to indywidualny tiuning :P
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-10-2016, 10:42   

No właśnie zauważyłem, że to ten bosch'owski z mondeo :) Myślę że dołożenie takiego bajeru nie powinno być trudne. Przydało by się tylko zdjęcie i ewentualne zwymiarowanie gdzie to zamontować na słupku żeby wyglądało "fabrycznie" :D

Ten dealer'owski szyber widziałem, niestety nie uważam tego za dobry pomysł. To po prostu dziura wycięta w dachu. Szkoda że ford nie wypuścił fabrycznego szyberdachu. Wytłoczony szyber to inna bajka niż ten wycinany wyrzynarką.
Bagażnik dachowy jest śmieszny w pumie. Albo inaczej: Puma śmiesznie z nim wygląda :razz:
Wajchę ręcznego przytulę kiedyś. Nakładki alu na progi też bym u siebie widział :D

Teraz to już nie zdążę, ale na wiosnę zaczynam zakładać różne dodatki. Pilot do radia już czeka, podświetlenie schowka mogę mieć od ręki.
Było w pumie oryginalne podświetlenie nóg?
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 07-11-2016, 22:11   

Moduł już działa :)
Rzeczywiście nie było zasilania z lampy cofania. Był dolutowany przewód ale lut okazał się "zimny". Teraz wszystko jest O.K. Dzięki Dukes!
Ten lut świadczy, że faktycznie montował to jakiś dealer (fabrycznie na pewno byłaby jakaś złączka w lampie), ale całkiem przyzwoicie (oprócz tego nieszczęsnego lutu).

[ Dodano: 04-12-2016, 11:32 ]
Na prośbę Venom_4x4 zamieszczam fotki "cofacza"

Po wpisaniu VIN na stronie FordEtis pokazuje się m. in. informacja:
Z czujnikiem odlegl. przy cofaniu, więc wygląda na to, że czujnik zamontowany był fabrycznie.

DSC00113_2.jpg
Plik ściągnięto 37 raz(y) 46,08 KB

DSC00112_2.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 44,9 KB

DSC00114_2.jpg
Plik ściągnięto 45 raz(y) 45,77 KB

DSC00110_2.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 44,46 KB

DSC00108_2.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 44,75 KB

DSC00107_2.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 45,09 KB

DSC00109_2.jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 41,74 KB

 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-12-2016, 11:44   

ladnie wyglada,bo nie rzuca sie w oczy
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo