Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie przy stałej prędkości
Autor Wiadomość
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-04-2017, 00:35   

wątpliwe, żeby przecięty przewód od Vss wpływał na pracę silnika.
VSS- Vechicle Speed Sensor czyli czujnik Prędkości pojazdu.
sygnał z takiego czujnika idzie na licznik, czy radio, ale nie ma powodu spinać go z silnikiem, którego sterowanie jest uzależnione od obciążenia, a nie prędkości. można wycisnąć z silnika 100% mocy nie przekraczając 50km/h
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 15-04-2017, 06:44   

Wyłączenie limitera polega na przecięciu przewodu idącego do pinu 58 ECU. Pin ten jest oznaczony VSS, więc na pewno sygnał z czujnika prędkości podawany jest również do ECU.

I've found out that car doesnt run smooth especially on idle or without accelerating when VSS is cut.
I made switch that cuts the signal only on first gear and ON\OFF button that always gives VSS signal to ECU.

Dowiedziałem się, że samochód nie działa płynnie zwłaszcza na biegu jałowym lub bez przyspieszania, gdy VSS jest odłączony.
Zrobiłem przełącznik, który przerywa sygnał tylko na pierwszym biegu i przycisk ON / OFF, który zawsze daje sygnał VSS do ECU.
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 16-04-2017, 08:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-04-2017, 22:32   

Czytałem i rozumiem treść. Nie twierdzę, że vss nie jest podpięty pod ECU, bo faktycznie jest. Piszę, że jego przecięcie nie powinno powodować szarpania według założeń. Dane ECU w połączeniu z sygnałem z vss mogą posłużyć do pomiaru zużycia paliwa itp.
Jednak przyszło mi dzisiaj do głowy, że może, że względu na "stan nieustalony" na wejściu od vss może ogłupiać ECU. Przedzwonić przewód nie zaszkodzi.
Co do samego torque limitera to nie widzę powodu żeby z nim walczyć. Z tego co angole pisali w starszych pumach działa do 1500rpm jeżeli chcesz dać żaru wystarczy kręcić wyżej. :)
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 12-09-2017, 21:28   

Wracam do mojego kochanego szarpania.
Otóż po wielu konsultacjach (nawet w ASO) dochodzę do wniosku, że szarpanie związane jest z VCT. Tak jak napisałem wyżej, po odłączeniu wtyczki zaworu VCT szarpanie nie występuje. Świadczy to o:
1. Niesprawnym zaworze
2. Niesprawnym ECU (tak przy okazji jest to EEC a nie ECC jak piszą niektórzy)
3. Uszkodzonym wariatorze.
Zawór wykluczam ponieważ cewka ma 4 omy i po podaniu na nią napięcia z zasilacza silnik na wolnych obrotach gaśnie.
ECU - muszę wiedzieć co on wystawia na wtyczkę (jakie napięcia) i tu prośba do ludzi dobrej woli: Pomierzcie proszę co tam jest w waszych pumach.
Prośba druga: Czy ktoś wie, czy wariator ma sprężynę powrotną, czy sterowany jest wyłącznie ciśnieniem oleju.
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 13-09-2017, 07:28   

Wątpię aby cewka była sterowana po prostu napięciem, raczej będzie tam sygnał PWM, a zwykłym multimetrem jesteś w stanie zmierzyć co najwyżej wypełnienie (o ile masz troszkę lepszy multimetr z taką funkcją).
Wariator ma chyba coś takiego jak sprężyna powrotna bo po zdjęciu paska i przekręceniu go, a następnie puszczeniu wraca sam do swojej jakiejś neutralnej pozycji.
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 13-09-2017, 14:33   

Dzięki Dukes.
Jak myślisz - czy przy uszkodzonej sprężynie mogą być takie objawy? Wariator "lata" sobie jak chce (przypadkowo) i to powoduje skoki mocy silnika.
Czy Ktoś ma taki wariator w rozsądnej cenie?
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 13-09-2017, 17:54   

Jeśli wariator się nie cofa to na pewno ma to jakiś wpływ na działanie układu. Niestety nie znam się na tym aby być tutaj wyrocznią. Poniżej masz link do filmiku, facet pokazuje jak to powinno się zachowywać.

https://youtu.be/MQx0sLhDR-E
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 13-09-2017, 18:45   

Dzięki. Muszę sprawdzić to kółko. Ale z drugiej strony dlaczego silnik nie szarpie gdy jest zimny???
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-09-2017, 22:18   

Hurpo napisał/a:

... (tak przy okazji jest to EEC a nie ECC jak piszą niektórzy)

Tyyy... no faktycznie! głupia literówka a tak zapadła w pamięć.
Biję się w pierś.
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 14-09-2017, 19:57   

^^w biciu se żeber nie połam :razz:

Hurpo napisał/a:
dlaczego silnik nie szarpie gdy jest zimny???
jak jesteś pewny, że to VCT, aż ciśnie się teza, że np. olej jest zimny, a jak się podgrzeje to zmieni się jego gęstość i ciśnienie w układzie !?
Przecież to ty w innym temacie przywołałeś filmik 8-mio cylindrowego, 5-cio litrowego silnika z animacją pracy jego zaworu VCT, i ci
leman napisał/a:
wyczyść wężyki i zawór PCV, bo na tym twoim filmiku z animacją VCT, chłopu od P150 summa summarum wymienili ..pompę oleju


Przypuszczam, że za małą kasę można mieć używkę VCT z jakiejś Pumki, dla celów doświadczalnych.
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 15-09-2017, 14:40   

leman napisał/a:
aż ciśnie się teza, że np. olej jest zimny, a jak się podgrzeje to zmieni się jego gęstość i ciśnienie w układzie !?
Olej nie zmieni tak drastycznie gęstości w ciągu minuty pracy (tyle mniej więcej trwa jazda bez szarpania).
Zawór VCT nie jest sterowany gdy silnik jest zimny. Pewnie dlatego silnik nie szarpie w początkowej fazie.
leman napisał/a:
Przypuszczam, że za małą kasę można mieć używkę VCT z jakiejś Pumki, dla celów doświadczalnych

Na aukcji jest cała głowica za 200 PLN. Chyba ją "łyknę". Przecież jest tam i zawór i wariator i mnóstwo innych rzeczy.

[ Dodano: 29-09-2017, 07:30 ]
Rzeczona głowica "łyknięta", wariator zachowuje się jak ten z filmiku, który podrzucił Dukes. Wariator zdemontowany, elektrozawór również. Jestem umówiony Na wymianę w przyszłym tygodniu (już się nie mogę doczekać). Przy okazji wymienię pasek rozrządu. Podobno napinacz nie zawsze wymaga wymiany. Co o tym sądzicie, bo to niemała kasa, a i zabawa przy wymianie większa.

[ Dodano: 06-10-2017, 12:14 ]
Z niekłamaną radością informuję, że usterka szarpania zniknęła :grin:
Wymieniono: Koło na wałku ssącym (wariator) (mechanik twierdzi, że stary był O.K.), elektrozawór sterujący VCT, pasek rozrządu, pasek wielorowkowy z rolką (ale te trzy elementy przy okazji). Ważna informacja: mechanik twierdzi, że przestawiony był wałek zaworów wydechowych (nie dało się założyć blokady rozrządu). Silnik nie szarpie, a auto lepiej się "zbiera". Zobaczymy jakie będzie zużycie benzyny.
Koszt:
Głowica z Allegro 200 PLN
Pasek rozrządu 51 PLN
Pasek wielorowkowy 87 PLN
Rolka prowadząca 53 PLN
Uszczelka pokrywy zaworów 149 PLN !!!
Robocizna 250 PLN (w tym sprawdzenie luzów zaworowych - były O.K.)
RAZEM bagatela 790 PLN
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 06-10-2017, 17:36   

Teraz tylko ciekawe czy przyczyną był układ zmiennych faz rozrządu czy przestawiony wałek wydechowy :) Ale najważniejsze, że problem rozwiązany ;)
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 06-10-2017, 21:24   

Dukes napisał/a:
Teraz tylko ciekawe czy przyczyną był układ zmiennych faz rozrządu czy przestawiony wałek wydechowy :)

Niestety, nie mogłem sobie pozwolić na wymianę jednego elementu, składania wszystkiego do kupy i sprawdzanie.
Konkluzja: przyczyną była usterka układu rozrządu.

Dukes napisał/a:
Ale najważniejsze, że problem rozwiązany ;)

Tak, to jest najważniejsze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo