| Dźwignia kierunkowskazów "nie odbija". | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | zygiboos   Obecnie: ST220 i Cougar
 
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Panther Black
 Dołączył: 02 Lut 2013
 Posty: 401
 Skąd: skądinąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2016, 00:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pamiętam, że naprawiałem to w Escorcie - zasada banalna - po zdjęciu kierownicy zobaczysz takie na maksa wytarte miejsce - w plastiku zrobi się półksiężyc i przez to nie trafia w odpowiedni ząbek - jak założysz "tytrytkę" - będzie ona uderzała w to w co miał uderzać plastik. W moim Essim, 2 lata tak jeździłem i do końca było ok. Wyżłobienie samo zapobiegnie ześlizgnięciu się opaski - jedna z tych prowizorek które wytrzymają dłużej niż fabryka   
 
 
 
   
 
   
 PS. Żeby zdjąć kierownicę trzeba z tyłu odkręcić 2 śruby 5,5 mm o ile dobrze pamiętam.
 |  
				| _________________ 
   Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sharky   
  
 Silnik Pumy: 1.4
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Radiant Red
 Dołączył: 05 Sty 2008
 Posty: 992
 Skąd: Kalisz/Opatówek
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | leman   12 lat myję i reperuję
 
 Silnik Pumy: 1.4
 Rok prod. Pumy: 2000
 Kolor Pumy: Panther Black
 Dołączył: 20 Paź 2010
 Posty: 434
 Skąd: okolice śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2016, 12:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Też walczyłem z tą przypadłością; 
   Jednak moja opinia na temat "prowizorki" z trytki jest raczej negatywna. Mimo różnych sztuk z dopasowywaniem, --> szlifowaniem papierem ściernym, zdarzało mi się blokowanie kierownicy. Dlatego postanowiłem naprawić przyczynę a nie bawić się w drutowaniu samych skutków zużycia.
 
     Na wytarty, zużyty dzyndzel przykleiłem kawałek ...trytki. Przy okazji rozebrania przełącznika zrobiłem generalny przegląd, czyszczenie i reanimacje --> innych elementów . Posiłkowałem się --->tym poradnikiem
 Od dwóch lat zero problemów
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Venom_4x4   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Panther Black
 Dołączył: 05 Sty 2016
 Posty: 174
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2016, 20:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ten filmik na YT jest bardzo dobry. Co do samej reanimacji "dzyndzla" to czasem wycieraczki się ten ząbek prowadzący na środku i wtedy naprawa polega na jego odtworzeniu z jakiejś masy (np poxipol). Pomysł z trytką jest słaby i pomimo że czasem działa, to prowadzi do całkowitego uszkodzenia mechanizmu odbijania.
 |  
				| _________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sharky   
  
 Silnik Pumy: 1.4
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Radiant Red
 Dołączył: 05 Sty 2008
 Posty: 992
 Skąd: Kalisz/Opatówek
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pusia   
 Silnik Pumy: 1.6
 Rok prod. Pumy: 2000
 Kolor Pumy: India Yellow
 Dołączyła: 12 Gru 2004
 Posty: 4105
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-08-2017, 20:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie nie działają ani opaski z trytki, ani przyklejenie kawałka trytki, ani zacisku od chleba, jeszcze tylko z gwoździem nie próbowałam. 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | markko   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 2001
 Kolor Pumy: Ford Racing Blue
 Dołączył: 27 Wrz 2007
 Posty: 1063
 Skąd: Warszawa / Piaseczno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-08-2017, 22:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | kierunek odbija tylko z włączenia w lewo, może być winą zespolonego? w sumie jak znajdę czas to bede musiał przełożyć swój z escorta i testować |  
				| _________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
 1997 Black Panther Recaro w skórze
 Ford Puma Futura 1.7
 2000 Black Panther Recaro w skórze
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dukes   
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 2000
 Kolor Pumy: State Blue
 Dołączył: 09 Sty 2013
 Posty: 735
 Skąd: Pniewy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-08-2017, 18:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie od kilku tygodni też przestał odbijać w lewo, ale mam pomysł wymontować ten pstryczek, z wymiarować i wydrukować na drukarce 3D z ABSu, powinno zadziałać   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | leman   12 lat myję i reperuję
 
 Silnik Pumy: 1.4
 Rok prod. Pumy: 2000
 Kolor Pumy: Panther Black
 Dołączył: 20 Paź 2010
 Posty: 434
 Skąd: okolice śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-08-2017, 19:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | ^^pomysł ciekawy  Tylko nie powinien ograniczć się tylko do pstryczka. Wg mnie jednym z powodów wycierania się "onego" jest zabrudzenie całego mechanizmu. Wydaje mi się, że te trzy sprężynki przestają płynnie odbijać i ścieranie jest skutkiem ubocznym albo zamierzonym bezpiecznikiem przed np. zablokowaniem kierownicy. Ale to tylko moje dywagacje na temat "Dlaczego dzyndzel się wyciera jak 20 lat temu były już  dobre tworzywa sztuczne"
   
   Ja okleiłem jakimś włóknem nylonowym (kawałek trytki) bo robi się z tego min. panewki łożysk. Było to ponad trzy lata temu i zapomniałem o problemie i ewentualnym wyczyszczeniu wnętrza zespolonego. Ale jak temat już wywołany to pewnie na dniach mi ...dzyndzel padnie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Venom_4x4   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Panther Black
 Dołączył: 05 Sty 2016
 Posty: 174
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-08-2017, 18:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wszystko jest wynikiem tego, że to są stare elementy i mocno wysłużone. Często są to jeszcze fabryczne przełączniki, które przez naście lat wykonały dziesiątki tysięcy zadziałań. wytarcie elementów nie jest niczym dziwnym i nie jest to ani wina sprężynek ani smarowidła. Wytarte jest więcej elementów (np ścieżki), ale nie zwracamy na nie uwagi "bo jeszcze działa". naprawiać można, ale traktował bym to jako czynność doraźną. nic nie zastąpi wymiany. |  
				| _________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pusia   
 Silnik Pumy: 1.6
 Rok prod. Pumy: 2000
 Kolor Pumy: India Yellow
 Dołączyła: 12 Gru 2004
 Posty: 4105
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-08-2017, 14:59 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | leman napisał/a: |  	  | to pozostaje tylko ...zakup nowej kolumny kierowniczej | 
 
  daj spokój... oby od escorta podeszło   
 albo z gwoździem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trojan6   Alfa Romeo GT 1.8TS
 
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 07 Sie 2008
 Posty: 1830
 Skąd: Białystok, Łapy
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pusia   
 Silnik Pumy: 1.6
 Rok prod. Pumy: 2000
 Kolor Pumy: India Yellow
 Dołączyła: 12 Gru 2004
 Posty: 4105
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-08-2017, 16:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | nowy używany   kupiłam od fiesty, wszystko pasuje, działa, oprócz tego co nie działało wcześniej.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |