Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 18:25 |
czy na V-power albo paliwie 98 jest roznica |
Autor |
Wiadomość |
Jimmy7
Jimmy7 PUMA 1,7 RS
Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 126 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 26-10-2006, 11:35 czy na V-power albo paliwie 98 jest roznica
|
|
|
ostatnio zalałem v-power i wg była różnica ale obawiam się, że to tylko takie wrażenie psychologiczne jak myślicie czy na 98 albo v-power auto jest mocniejsze ? |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 26-10-2006, 11:43
|
|
|
Już dyskutowaliśmy o tym na forum... przeszukaj trochę forum.
IMO to oczywiste, że jeśli jest "więcej paliwa w paliwie" to auto będzie trochę mocniejsze, ale różnice są tak niewielkie, że odczucie tego jest chyba niemożliwe... Może minimalnie.
W sumie wszystkie paliwa na naszych stacjach to to samo paliwo. Różnica jest taka, że Shell wlewa do V-Power swoje środki czyszczące układ paliwowy, podobnie robi BP w Ultimie i Orlen w Vervie. Jedynym paliwem sprowadzanym do Polski z zachodu jest V-Power Racing - Shell mówi, że ma 100 oktan.
Prawdopodobnie dokładne pomiary pokazałyby trochę wyższą moc na V-Power Racing. |
_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 |
|
|
|
|
Natali
Dołączyła: 19 Gru 2005 Posty: 282 Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany: 26-10-2006, 11:51
|
|
|
Ja też mam takie odczucie w pumie Im więcej oktanów auto będzie mocniejsze. Potwierdzone jest to nawet na Gitechu potężna różnica. Na pewno nie każde auto jest mocniejsze np. do malucha zalejesz v-power i nic to nie da auto będzie słabsze |
_________________ POPRZEDNIO FORD PUMA 1.4 1999r
Nastepne..RENAULT MEGANE CABRIO 1.9 DCI 2006r
Obecnie Renaut Megane IIsport 2.0T |
|
|
|
|
Snaco
&Sadzik C4 VTS
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 3064 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 26-10-2006, 12:15
|
|
|
A ja bym sie nie zgodzil...........w samochodach z nieduza iloscia kucykow wlasnie v-pover racing bedzie bearzdiej odczuwalny.....bo kiedy masz ze 200 km to ta niewielka nadwyzka mocy z racji mocniejszego paliwa bedzie nie zauwazalna.... nie wiem czy ktos robil jakies testy na zwyklym paliwie czy na VP-RACING ale ja odczuwam roznice.....nieiwelka ale zawwsze cos.... |
|
|
|
|
Jimmy7
Jimmy7 PUMA 1,7 RS
Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 126 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 26-10-2006, 12:37
|
|
|
ale !!!!!!!!!!!!!! w intrukcji pumy jest napisane : "można wlać paliwo co ma więcej oktanów niż 95 ale nie będzie różnicy w osiągach" !!!! co wy na to ? |
|
|
|
|
Natali
Dołączyła: 19 Gru 2005 Posty: 282 Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany: 26-10-2006, 12:43
|
|
|
Snaco napisał/a: | kiedy masz ze 200 km to ta niewielka nadwyzka mocy z racji mocniejszego paliwa bedzie nie zauwazalna.... nie wiem czy ktos robil jakies testy na zwyklym paliwie czy na VP-RACING |
Testy robione były na civiku 180kM na paliwie Pb 98 a VP-racing różnica była potężna zarówno w czasie jazdy też jest to bardzo odczuwalne |
_________________ POPRZEDNIO FORD PUMA 1.4 1999r
Nastepne..RENAULT MEGANE CABRIO 1.9 DCI 2006r
Obecnie Renaut Megane IIsport 2.0T |
|
|
|
|
Snaco
&Sadzik C4 VTS
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 3064 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 26-10-2006, 12:44
|
|
|
moim zdaniem to jakas propaganda.....bo idac tym tropem mozna by i nalac co ma mniej oktanow i tez nie bedzie roznicy w osiagach.....wiecej oktanow=wieksza moc a mniej to mniej . czyzby puma az tak sie roznila od innych aut benzynowych ze nie ma w niej roznicy jakie paliwo sie leje?!? a moze w instrukcjach wszystkich samochodow jest podobny tekst i koncerny paliwowe robia nas w konia hehe
[ Dodano: 2006-10-26, 13:47 ]
Natali, dzieki za sprostowanie...po prsotu moje dywagacje sa czysto teoretyczne....jakkolwiek jak widze potwierdza sie fakt ze wiecej oktanow wiecej mocy.....i juz |
Ostatnio zmieniony przez Snaco 26-10-2006, 12:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-10-2006, 14:29
|
|
|
Auto Świat swojego czasu robił testy paliw. Różnice jakie tam osiągali były znikome -w granicach 1-2KM. Zmieniała sie jedynie kultura pracy silnika. Na lepszym paliwie silnik pracuje ciszej i może się wydawać, że "lżej" wkręca się. Gdyby były tak duże różnice produceni zalecali by używanie paliwa 98 i wpisywali w danych fabrycznych wyższą moc silników. |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
ksolk
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 357 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 26-10-2006, 14:49
|
|
|
Snaco napisał/a: | bo kiedy masz ze 200 km to ta niewielka nadwyzka mocy z racji mocniejszego paliwa bedzie nie zauwazalna.... |
Ja mam 225km i jest równica spora.
Boogie napisał/a: | Gdyby były tak duże różnice produceni zalecali by używanie paliwa 98 |
u mnie nie ma mowy żeby lać 95
a dodatkowo na 95 komputer pokazuje ok 1 litr większe spalanie hehe |
_________________ Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 26-10-2006, 14:52
|
|
|
Ksolk, auta z turbiną bardziej reagują na lepsze paliwo... Dla przykładu Focus II ST na V-Power Racing ma około 10 KM więcej! Tak przynajmniej piszą anglicy po pomiarach na hamowni. |
_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 |
|
|
|
|
ksolk
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 357 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 26-10-2006, 14:56
|
|
|
Passenger napisał/a: | Ksolk, auta z turbiną bardziej reagują na lepsze paliwo... |
To wiem ,ale bez turbiny mające ponad 200km też mają znaczną różnice |
_________________ Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-10-2006, 15:20
|
|
|
Boogie napisał/a: | Zmieniała sie jedynie kultura pracy silnika. | I dlatego moja Puma jeździ na V-Power. Dodatkowo mniej spala, na jednym baku przejeżdża więcej ok. 20-30 km. O mocy nie mówię, nie robiłam pomiarów, więc nie mam sprawdzonych danych. Moje odczucia się subiektywne, ale na pewno lepiej wkręca się na obroty. |
|
|
|
|
Snaco
&Sadzik C4 VTS
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 3064 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 27-10-2006, 07:04
|
|
|
Opoya, jak to wkręca ? przeciez ty tak spokojnie jezdzisz |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-10-2006, 20:41
|
|
|
Bo ja jestem grzeczna, grzecznie jeżdżę, ale czasami tak sobie sprawdzam jak się silnik zachowuje dla zasady |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Gość
Gość
|
Wysłany: 29-10-2006, 03:57
|
|
|
Witam!
Liczba oktanowa określa odporność paliwa na spalanie stukowe, a nie "ilość paliwa w paliwie". Na pewno na 98 silnik może mieć lepszą kulturę pracy. Nie należy wlewać paliwa o niższej LO niż zalecana przez producenta silnika, w ekstremalnych sytuacjach może doprowadzić to do uszkodzenia jednostki, natomiast zawsze można wlewać paliwa o wyższej LO - w nowszych silnikach. W starszych np. maluch, 125p itp należy lać U95, lub jej odpowiedniki ze względu na wypalanie gniazd zaworowych.
Różnice w paliwach z "górnej półki" - VERVA, V-POWER itd. powodują dodatki uszlachetniające, detergenty. |
|
|
|
|
|