Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 16:44
Tarcie o nadkole podczas skręcania kół
Autor Wiadomość
Jimmy7 
Jimmy7 PUMA 1,7 RS

Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 126
Skąd: WLKP
Wysłany: 19-12-2006, 02:19   Tarcie o nadkole podczas skręcania kół

pume mam juz prawie 2 lata i w sumie nie przeszkadzalo mi to ale ostatnio zaczalem sie zastanawiac jaka jest przyczyna tarcia. otóż opony trą o nadkole gdy skręcam kierownicą do końca w lewo a w prawo jest ok i nic nie trze. wiem ze moja puma byla lekko uderzona w swojej przeszlosci ale powaznego dzwona nie miala wiec juz sam nie wiem. ostatnio mialem robioną zbieżność i nic. dalej trze. co prawda kola mam troche wieksze niz fabryczne ale jak mialem oryginalnme to tez tarły. co zrobić ? ma ktoś podobny problem, bo nie znalazlem nikogo takiego ?
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 25-12-2006, 17:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł 
---------------

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 06 Wrz 2005
Posty: 745
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 19-12-2006, 10:13   

Zmienić Pume :D
 
 
 
Waluś 
Alfa...?! Yesss.... :-)


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 1438
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 19-12-2006, 14:59   

Przyczyn może być kilka - ale generalnie jest tak, że auto "lepiej skręca" w jedną stronę - chodzi tu o maksymalny skręt np.na parkingu - różnice mogą dochodzić nawet do jednego metra - z reguły jest to max.0,5m lewo/prawo (po okręgu). Jednakże większość aut ma już w miarę równy skręt -> także trzeć nie powinno. Ogólnie masz coś nie tak - nie powinna trzeć Ci seryjna wielkość opon...
Rada - wymienić Pumę na coś innego - np. PUMĘ... :706:
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 19-12-2006, 16:45   

Jeśli masz większe koła niż seryjne 15" z profilem 195/50 to wg Forda koła mogą obcierać. W katalogu zalecają do większych kół zakładać ogranicznik skrętu - Gaydek ma coś takiego przy letnich 16".
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
miro0906
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2006, 18:20   

U mnie tarło przy wikeszysch oponach(205,55,15)a juz przy zmianie na 205/50/15 przestawalo
czyl zauwazylem ze powodem tarcia moze byc wysokosc profilu opony
 
 
Paweł 
---------------

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 06 Wrz 2005
Posty: 745
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 19-12-2006, 22:42   

U mnie trze na 215/40 R16. Na zimowkach cos tam R14 nic sie nie dzieje :)
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-12-2006, 01:04   

Jimmy7, a jaką masz szerokość felgi?
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Yamaha 
Back on the road :-)

Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 240
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-12-2006, 08:55   

Czytacie, co Jimmy7 napisał? Oryginalne też mu tarły. To co, mniejsze ma założyć..?

Swoją drogą, Jimmy, z ciekawości, 2 lata trą Ci opony a Tobie to nie przeszkadzało? Jak osiągnąć taki poziom zadowolenia z auta bez względu na wszystko? Ja też chcę! :690:
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 20-12-2006, 09:13   

a moze ona ma tak nisko osadzoną pumę ze nawet 13 by mu tarły? moze to kwestia amorkó albo cuś? tak gdybam tylko....
 
 
 
Jimmy7 
Jimmy7 PUMA 1,7 RS

Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 126
Skąd: WLKP
Wysłany: 20-12-2006, 12:44   

amortyzatory mam sprawne szczegolnie z przodu bo bylem na kontroli. wlasnie oryginalne tez tarly ! co prawda oryginaly tarly delikatnie. dlaczego 2 lata nie narzekalem, poniewaz tarcie nie bylo az tak uciazliwe gdyz zadko skrecam do konca w lewo predzej w prawo kiedy sie wchodzi w ciasny zakret w prawo potrzebny jest skret a w lewo nie- naszczescie mamy ruch prawostronny hehe :) teraz kiedy zalozylem 16 calowe felgi tarcie się nasiliło. ale moja rada taka to po prostu nie skrecac do konca w lewo :) moze dystanse by pomogly ?
Ostatnio zmieniony przez Boogie 20-12-2006, 13:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-12-2006, 13:47   

Jimmy7, a może zamiast tylko narzekać czytaj to co inni napisali? Boo pytał się o szerokość felgi (szerokość, nie średnicę!). Jak mamy Ci sensownie odpowiedzieć, skoro nie odpowiadasz na zadane pytania?
Najpierw napisz jakie masz dokładnie felgi (szerokość, ET, średnicę znamy), jakie założone opony i dopiero wtedy będziemy się zastanawiać.

Aha, jeżdżę w lato na 16" (7x16, ET 16) i nie mam takich objawów, gdyby jednak choć przez chwilę było coś nie tak, nie ignorowałabym jak Ty. Pomysł z nie skręcaniem do końca w lewo :692: jest IMO dość kiepski. Szczególnie, że ponoć na oryginałach też tak miałeś (BTW - Yamaha dobrze napisał, dziwne, że wcześniej Ci to nie preszkadzało).
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 20-12-2006, 15:36   

Jimmy7 napisał/a:
zadko skrecam do konca w lewo predzej w prawo kiedy sie wchodzi w ciasny zakret w prawo potrzebny jest skret a w lewo nie


to u Ciebie nie ma ciasnych zakrętów w lewo? ;-)

nawet na jakis parkingach pod marketami gdzie czasem trzeba sie niezle pogimnastykować kierownica?
Ostatnio zmieniony przez Snaco 20-12-2006, 15:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-12-2006, 17:39   

Opoya napisał/a:
Aha, jeżdżę w lato na 16" (7x16, ET 16) i nie mam takich objawów, gdyby jednak choć przez chwilę było coś nie tak, nie ignorowałabym jak Ty.


Ja jeździłem na 16" (7,5x16) i nic nie tarło.

Jimmy7 napisz jeszcze w którym miejscu ociera - jeśl to nadkole to na pewno da się lekko odgiąć. Każdy blacharz powinien to zrobić. A może po prostu mata z nadkola gdzieś sie odczepiła i haczy.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Jimmy7 
Jimmy7 PUMA 1,7 RS

Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 126
Skąd: WLKP
Wysłany: 20-12-2006, 22:12   

rozmiar felgi 7,5 x 16 wszystko sprawdzilem dzisiaj. trze nie do konca o nadkole lecz nie wiem jak to nazwac- o blache ktora oddziela kolo od komory silnika na wysokości mniej wiecej klockow hamulcowych i tam jest ladnie wyszlifowana gola blacha.

a dzisiaj pierwszy raz nie moglem zapalic pumy- byla ciepla stanalem pod sklepem i pol minuty krecilem. oj oj nie dobrze cos sie dzieje moze ktos pomoc ?
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-12-2006, 01:47   

Wygląda na to, ze masz źle dopasowane ET felgi. Spróbuj założyć dystanse.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo