Prosze o pomoc - ocena Pumy |
Autor |
Wiadomość |
Waluś
Alfa...?! Yesss.... :-)
Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 1438 Skąd: HollyŁódź
|
Wysłany: 31-12-2006, 12:44
|
|
|
Więc tak - salony forda oczywiście naprawiają PUMY - to przecież nie są wcale stare auta.
Nie spotkałem się z tym, żeby oryginalne lampy przednie robione przez BOSCHa parowały, jednakże potrafią się kurzyć w środku i przez to autko gorzej świeci...
Spojler (chyba) nie jest oryginalny, jednakże sporo PUMEK ma właśnie taki spojlerek.
Kwestia zegarów - do 1999r. wszystkie pumy miały właśnie takie zegary - roczniki `99 i młodsze miały już pełne, okrągłe zegary i cyfrowy licznik przebiegu/dystansu.
Powodzenia w poszukiwaniach |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 31-12-2006, 12:51
|
|
|
Po kolei:
Spojler jest prawdopodobnie przykręcony śrubami.
Części? Hmmm... Znaczna większość elementów zawieszenia i skrzyni pasuje od Fiesty, silnik to już inna bajka, bo 1,7 VCT był tylko w Pumie - jak na razie (odpukać) nie było problemów z częściami.
Przednie lampy w wielu przypadkach parują i jest to przypadłość praktycznie wszystkich lamp takiej konstrukcji. Jest w nich odpowietrznik, który trochę pomaga. Oczywiście to parowanie nie przeszkadza w jeździe... Bardziej przeszkadza fakt, że światła seryjne są po prostu kiepskie - możesz znaleźć sporo tematów na forum o światłach.
W ASO naprawiają Pumę, ale ASO jest cholernie drogie! Polecam znalezienie znajomego mechanika, który nie ogołoci z kasy w przypadku jakiejś naprawy, tak jak to mają w zwyczaju ASO.
Kwestia zegarów i znaczka na kierownicy to już sprawa rocznika: zagary okrągłe były od 1999r., wcześniej były ucięte. Niebieski znaczek na kierownicy był chyba od 2000r., wcześniej był wytłaczany znaczek w kolorze kierownicy (tak jak Puma na foto). |
_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 |
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-12-2006, 17:41
|
|
|
Waluś napisał/a: | Nie spotkałem się z tym, żeby oryginalne lampy przednie robione przez BOSCHa parowały |
To zapraszam do obejrzenia mojej pumy po deszczu
Przy naklejce obok gałki zmiany biegów jest ta mała nalepka, o której kiedys była mowa... jak to się nazywało??? |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 01-01-2007, 02:25
|
|
|
Pusia, masz zapewne na myśli plakietkę "Puma VCT" co oznacza "Variable Cam Timing" - ZTCP to pierwsze Pumy miały te plakietki. |
Ostatnio zmieniony przez Passenger 01-01-2007, 15:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
motorola111 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2007, 18:48
|
|
|
JEszacze jedno
mozecie powiedziec gdzie sa wszystkie nr. VIN w pumie ?????? i jak odczytac
chetni mogą trzyma kciuki, bede oglądał 3 sztuki no chyba ze cos wykukam po drodze dodatkowego |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 03-01-2007, 18:50
|
|
|
Patrząc na szybę masz raz numer VIN. Drugie miejsce to pod dywanikiem od strony pasażera i na tablice znamionowej na pasie przednim. |
Ostatnio zmieniony przez Boogie 04-01-2007, 06:38, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Cichy1983
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 41 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-01-2007, 23:10 :D nie zalogowalem sie :D
|
|
|
jezeli bedziesz mial mozliwosc to sprawdz cisnienie na wyszystkich swiecach... To wazne.. ja nie sprawdzilem... ;(... i nie bylo ok...
proponuje takze odkrecic sroby na kolach, moze komus wyda sie to glupie ale u mnie okazalo sie ze sa tak zapieczone... (urwalem 2 szpilki) po tym jak przyprowadzilem ja do domku....
Zawieszenie wydawalo sie ok, niby nic nie stukalo... dopiero na kanale okazalo sie ze jak unosilem tylka belke to tuleje byly wywalone..
Dowiedz sie na jakim jezdzi oleju.. to tez dosc wazne.. nie wszyscy o to pytaja... jezesi sie da to wykrec swiece i zobacz w jakim sa stanie.. jezeli bierze olej to ktoras swieca moze byc doslownie w oleju jak to jest teraz u mnie... (wlasnie rozbieram silnik...)
Sprawdz wszystkie szyby czy otwieraja sie do samego konca.. u mnie byl problem.. spadla uszczelka od strony pasarzera... wewnatrz drzwi.. wystarczylo rozebrac drzwi.. i poprawic...
zobacz czy cala elektryka dziala (lusterka, szyby,ogrzewanie)
sprawdz jak chodzi na wolnych obrotach.. czy silnik nie przerywa...
Powodzenia... Tyle z mojej strony.... |
Ostatnio zmieniony przez Boogie 04-01-2007, 00:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bekey
my pure delight
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączyła: 03 Paź 2005 Posty: 230 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-01-2007, 18:44
|
|
|
rany boskie, jak tak czytam wasze posty to mi sie nasuwa jedno stwierdzenie - nigdy w życiu nie kupię używanego auta w Polsce. Notabene Pumkę sciagnelam z Niemiec i mam pewność, że nikt przy niej nie majstrował, niczego nie próbował zataić a stan jaki zastałam był faktyczny ...... . |
|
|
|
|
bartolomeo
night rider
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2050 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 04-01-2007, 19:05
|
|
|
ooo widze że chyba dobrze wybrałem kupując sprowadzoną |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 04-01-2007, 19:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 04-01-2007, 19:13
|
|
|
bekey, na pewno a na zachodzie nie ma Polaków, co kombinują???? Zastanów się, co piszesz, bo większość aut jest już na zachodzi ładnie zrobiona pod klienta. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
motorola111 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2007, 19:29
|
|
|
ILE mozna jezdzic na obcych blachach w polsce jako własciciel tego auta, oczywiscie posiadajac OC?
reszta za chwileeee |
|
|
|
|
bekey
my pure delight
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączyła: 03 Paź 2005 Posty: 230 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-01-2007, 19:29
|
|
|
No coż, ja nie jechalam do Niemiec, żeby w ciemno kupić od byle kogo i byle gdzie. Znam historie swojego auta, znam bardzo dobrze człowieka, który mi ją sprowadzał, a z kolei on zna osobę (Niemca), od której auto zostało kupione.
A propos tego, co napisałes Mr.Maya, oczywiscie, ze wszedzie sa kombinatorzy, niewazne od miejsca, ale na pewno wieksze prawdopodobienstwo kretactwa bedzie w Polsce anizeli np. w Niemczech. Trzeba wiedzieć gdzie i od kogo kupować (na pewno nie od Polaków, Turków, których jest tam pełno i maja podobne zwyczaje, jak u nas...).
Ja jestem bardzo zadowolona z zakupu i poza naprawą oczywistych "usterek" nie dołożyłam do pumki ani grosza (mam ją już ponad rok)- mysle, że to jest najwazniejsze ... dobry wybór procentuje [smilie=happy.gif] |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 04-01-2007, 19:40
|
|
|
W polsce tez da sie kupic auto w dobrym stanie. Pod warunkiem ze nie w okolicach Poznania. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
Waluś
Alfa...?! Yesss.... :-)
Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 1438 Skąd: HollyŁódź
|
Wysłany: 04-01-2007, 21:11
|
|
|
motorola111 napisał/a: | ILE mozna jezdzic na obcych blachach w polsce jako własciciel tego auta, oczywiscie posiadajac OC?
reszta za chwileeee |
Takie tablice są wydawane na miesiąc czasu - więc zgodnie z przepisami - można brykać na nich do miesiąca czasu
Chyba, że masz na myśli inne blachy - nie "tymczasowe".
|
|
|
|
|
motorola111 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2007, 23:10
|
|
|
Waluś napisał/a: | motorola111 napisał/a: | ILE mozna jezdzic na obcych blachach w polsce jako własciciel tego auta, oczywiscie posiadajac OC?
reszta za chwileeee |
Takie tablice są wydawane na miesiąc czasu - więc zgodnie z przepisami - można brykać na nich do miesiąca czasu
Chyba, że masz na myśli inne blachy - nie "tymczasowe".
|
nie tymczasowe normalne i jak /czym wyciagnac standardowe radio z tymi czterema dziurkami
np.
http://www.allegro.pl/ite...cus_mondeo.html |
|
|
|
|
|