Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alarm -schemat, instrukcja, cokolwiek.....
Autor Wiadomość
borys
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2007, 16:40   Alarm -schemat, instrukcja, cokolwiek.....

Potrzebuje instrukcje uzytkowania (opis funkcji) dla fabrycznego alarmu pumy z 98r.
Musze poznac tego dziada bo tak:
-mam kluczyk z pilotem IR i nie moge go zaprogramowac (kluczyk i odbiornik dzialaja wiem i opisze to zaraz)
-jezeli otworze maske i poprzyciskam sobie bezsensownie czujnik otwarcia (5razy) alarm aktuwuje sie i kontrolka na desce swieci swiatlem ciaglym. W tym momencie jak naciskam przyciski na pilocie syrenka w aucie piknie, kierunki blysna i tyle (dalej nie ma sterowania c.zamkiem), otwarcie drzwi zalacza syrene i kierunki. Przekrecenie kuczyka w drzewiach do pozycji "otworz" wylacza syrene i kierunki. Jezeli nic nie robie przez ok. 30sekund dioda zaczyna migac (alarm nieaktywny).
Zamkniecie auta z kluczyka uaktywnia alarm, otworzenie z kluczyka wylacza go.
Pomozecie? :)

Kupujac auto mialem informacje ze ma niesprawny alaram fabryczny. Wymienilem baterie w pilocie i nie bylo zadnych reakcji wiec kupilem oddzielny alarm i go zamontowalem i po 2 dniach okazuje sie ze mam 2 alarmy sprawne hehe tylko jednego nie umie obsluzyc (fabrycznego).
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2007, 00:22   Re: Alarm -schemat, instrukcja, cokolwiek.....

Pięciokrotne przyciśnięcie czujnika otwarcia nie jest bezsensowne. Ale nie jest to aktywowanie alarmu, tylko wprowadzenie go w tryb serwisowy. Póżniej można sprawdzić czy alarm reaguje na otwarcie poszczególnych drzwi (łącznie z klapą bagażnika). Odpowiedzią jest piknięcie alarmu (lub również mignięcie kierunkami, nie pamiętam). Natomiast piknięcie po naciśnięciu pilota potwierdza komunikację pilota i alarmu.
IMO spróbuj zaprogramować pilot, bo wbrew pozorom tu może być problem. Gdyby alarm był niesprawny, prawdopodobnie nie dałoby rady uruchomić go kluczykiem.

Instrukcja kodowania pilota na podczerwień:
1. Przękręcamy kluczyk do pozycji I (Acc) i czekamy, aż dioda immobilisera przy zegarku zacznie się świecić ciągłym światłem, wówczas przekręcamy kluczyk do pozycji 0 i wyjmujemy go ze stacyjki. System jest wówczas gotowy do programowania. Czas jaki mamy na programowanie, to 30 sekund.
2. Kierujemy pilota diodą IrDA w strone portu podczerwieni (obły przedmiot przy oświetleniu wewnętrznym w podstufitce). Wciskamy przycisk pilota z jedną strzałką > i czekamy, aż zapali się na chwilę dioda na pilocie. Trzymając nadal wciśniętry przycisk > wciskamy ten z dwoma strzałakami >> trzy razy, puszczamy oba przyciski.
3. Led przy zegarku zamiga, tak samo dioda pilota, co oznacza przypisanie pilota do auta.
4. Kończymy programowanie przekręcając kluczyk w stacyjce do pozycji II (zapłon), z powrotem do 0 i wyciągamy kluczyk ze stacyjki. Gotowe! :mrgreen:


Uwaga! W stacyjce są cztery położenia kluczyka: 0 - wiadomo, I - ACC (accessories), II - zapłon, III - uruchomienie silnika, pozycja pracy. Programując przekręcamy kluczyk do pozycji I nie II! To częsty błąd przy programowaniu.

Daj znać czy się udało, może w końcu zadziała...

PS. znalazłam instrukcję z materiałów Forda, więc zmieniłam post, żeby nie bałaganić na forum kilkoma metodami kodowania pilota IrDA.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
borys
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2007, 09:24   

OK kluczyk udalo sie zaprogramowac. Polaczylem ze soba kilka wypowiedzi i udalo sie.
Opoya -w twoim opisie (przynajmniej w moim przypadku) brakuje informacji ze po 5-cio krotnym kliknieciu > trzeba jednoczesnie puscic oba przyciski i wtedy wlasnie dioda przy zegarku mrugnie. Bez tego jednoczesnego puszczenie obu klawisz nici.

Ale tak czy siak dzieki wielkie za pomoc bo w koncu udalo sie :)

PS jezeli ktos ma jakis opis to bardzo poprosilbym o udostepnienie :) bo ciekawi mnie np. ten tryb serwisowy.
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2007, 10:18   

Nie pisałam o puszczaniu przycisków, bo to było tak oczywiste jak np. przekręcenie kluczyka z pozycji I do 0 by go wyjąć, ale instrukcję poprawiłam.
Cieszę się, że się udało.

Niestety schematu nie mam, ale polecam instrukcję Pumy, to też ciekawa lektura, szczególnie dla nowego właściciela tego samochodu. :mrgreen:
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
borys
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2007, 12:48   

niestety mam w j. niemieckim a tego ni w ząb hehe
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 11-04-2007, 12:57   

Instrukcja do Pumy: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=1973 (mam jeszcze co nieco do radioodbiornika, schematów do alarmu nie posiadam).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo