Przesunięty przez: Gaydek 27-12-2006, 10:00 |
Kolektor wydechowy |
Autor |
Wiadomość |
Lukas
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004 Posty: 198 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-02-2005, 00:45 kolektor wydechowy
|
|
|
mam jusz swój kolektor i bardzo mi się podoba to co dzięki niemu uzyskałm.
1. odczuwalny przyrost mocy
2. wspaniły (jak dla mnie) dzwięk mojego wydechu.
nie miałem okazji sfotografować kolktora ale podobno fotki mają ukazać si na stronie TOMSONA. |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
|
|
|
|
Lukas
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004 Posty: 198 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-02-2005, 00:53
|
|
|
1250zł |
_________________ UZNANIE W WIELKOPOLSCE. |
|
|
|
|
Nicco
ema puma
Dołączył: 19 Wrz 2004 Posty: 146 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-02-2005, 17:18 Re: kolektor
|
|
|
lukas napisał/a: | 1. odczuwalny przyrost mocy |
stał sie bardziej elastyczny, lepiej przyśpiesza? jak z max.speed ? |
|
|
|
|
Lukas
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004 Posty: 198 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-02-2005, 11:41
|
|
|
silniczek stał się bardzij elastyczny i szybciej wkręca się na wyższe obroty co idzie w parze z lpszym przyśpiszeniem. co do prędkości maks to jeszcze nie sprawdzałem. |
_________________ UZNANIE W WIELKOPOLSCE. |
|
|
|
|
tOmO
tomo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 139 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 13-02-2005, 12:32
|
|
|
Zmiana prędkości max wiązała by się ze zdjęciem ograniczenia na obroty.
FRP ma przesunięte ograniczenie (chyba na 7000 RPM) i jeździ troszkę szybciej. Zwiększenie mocy nie wpłynie na max prędkość, chyba, ze pogrzebiecie przy przełożeniach skrzyni biegów.
tOmO
PS. Jeśli się myle to niech ktoś mnie wyprowadzi z błędu. |
|
|
|
|
Nicco
ema puma
Dołączył: 19 Wrz 2004 Posty: 146 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-02-2005, 15:31
|
|
|
ogólne teoretyczne zasady jest takie:
1: żeby zmiejszyć czas przyśpieszenia o połowe trzeba zwiększyć moc 2-krotnie
2: żeby zwiększyć prędkość max 2-krotnie w (związku z rosnącymi w mierze wykładniczej oporami powietrza ) moc trzeba zwiększyć 8-mio krotnie.
Tak przynajmniej wygląda teoria... praktyka pokazuje przynajmniej jeżeli chodzi o przyśpieszenie, to co mówi mistrz Chojnacki "..nie ważne ile ma koni - ważne jak przyśpiesza.."
kolektor napewno coś dał, napewno jeżeli chodzi o elastyczność... dodać jeszcze sportowy katalizator i będzie pięknie |
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 13-02-2005, 18:55
|
|
|
Nicco napisał/a: | kolektor napewno coś dał, napewno jeżeli chodzi o elastyczność... dodać jeszcze sportowy katalizator i będzie pięknie |
Dokładnie... nie ma to jak zgrać kilka elementów ze sobą... wydech, kolektor, stożek, wałki,... . |
|
|
|
|
czarny
my precious
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 14 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: Warszawa - Piaseczno
|
Wysłany: 14-02-2005, 13:24
|
|
|
Średnica ?
obstawiam że wstawili mu 54mm
po 2 co masz za kolektorem ?? jakie tlumiki jakie srednice ??
po 3 hamownia hamownia mamy nadzieje ze sie hamowałeś przed montażem kolektora ?
pozdrawiam ( czekam na kredyt i też zaczynam działać )
|
_________________ powered by 215/40/17 Potenza |
|
|
|
|
Lukas
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004 Posty: 198 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-02-2005, 11:29
|
|
|
średnica 54mm.
za kolektorem mam seryjną rurke bez tłumika środkowego i z przelotową końcówką m-techa.
hamowałem się dokładnie rok tmu więc wynik nie będzie mugł być poruwnany z kolejnym pomiarem.
mam zamiar dokończyć układ rurą o srednicy 54mm i założć przelotowy tłumik wygłuszający bo teraz pumcia jest strasznie głośna i straszy innych kierowców prucz tego wszystko w kabinie dostaje wibracji. |
_________________ UZNANIE W WIELKOPOLSCE. |
|
|
|
|
Lukas
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004 Posty: 198 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-02-2005, 10:47
|
|
|
jestem juz po hamowanku i wygląda to tak Pmax=124 (5914obr/min) Nmax=182 (4307obr/min) |
_________________ UZNANIE W WIELKOPOLSCE. |
|
|
|
|
czarny
my precious
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 14 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: Warszawa - Piaseczno
|
Wysłany: 23-02-2005, 11:42
|
|
|
aaa jak tam wcześniej się hamowałeś ( rok temu ) to jaki miałeś wynik ??
niezły momenci ci wyskoczył
czyli sam kolektor, brak środka i końcowy m-tech - to w takim razie niezle oczywiscie jezeli wczesniej twoja moca byla mniejsza |
_________________ powered by 215/40/17 Potenza |
|
|
|
|
Lukas
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004 Posty: 198 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-02-2005, 13:19
|
|
|
wczesniej na hamowni w promotorze (bo teras byłm u mastersa) wyskoczyło mi 109 kucy i 149 Nm. teraz założe stożek (power rure ) i poniewaz został mi jeszcze jeden pomiar to będe wiedział co tak naprawde da zmiana dolotu. |
_________________ UZNANIE W WIELKOPOLSCE. |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
|
|
|
|
Lukas
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 29 Wrz 2004 Posty: 198 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-02-2005, 23:12
|
|
|
jak już pisałm wcześniej nie ma się co sugrować pirwszym pomiarem ponieważ był zbyt puzno bo rok temu i na innej hamowni. jedno jst pewne pumka pomyka szybciej |
_________________ UZNANIE W WIELKOPOLSCE. |
|
|
|
|
|