Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno Pumy...
Autor Wiadomość
Tomala
[Usunięty]

  Wysłany: 11-06-2007, 14:56   Kupno Pumy...

no właśnie, ponieważ mamy zamiar zakupić z żonką dla niej Pumę to chciałbym się dowiedzieć o silnikach w niej zastosowanych.
wiem że na pewno są silniki 1.4 16V i 1.7 chyba też 16V (podobno konstrukcja japońska ?? ) czy występują jeszcze jakieś inne ??
które są godne polecenia a których unikać ??
ewentualnie jak macie jakieś uwagi na co zwrócić szczególnie uwagę podczas oglądania Pumy to bardzo proszę o info.
 
 
Waluś 
Alfa...?! Yesss.... :-)


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 1438
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 11-06-2007, 17:02   

1,4 -> konstrukcja Forda, pali tyle samo co 1,7 - godny rozważenia, ale z naciskiem na szukanie 1,7 ;)
1,7 -> konstrukcja Yamahy - spalanie na przyzwoitym poziomie - zdecydowanie najlepszy silnik do PUMY ;)
1,6 -> konstrukcja Forda -> nie polecam... :(

Spróbuj poszukać 1,7 - naprawdę warto. Silniczek bardzo fajnie kręci i pasuje do ogólnego "usportowionego" charakteru autka :!:
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-06-2007, 17:15   

Waluś, a ja się nie zgodzę z Twoją opinią dotyczącą silnika 1.6! To ten sam silnik co np. w Fieście Sport (takiej, jaką TAM był na zlocie). Cały z lekkich stopów, nowoczesna konstrukcja i dobre osiągi. Oczywiście nie może się równać z 1.7, ale to już inna bajka.

Dodam, że ostatnio TAM "złoił skórę" Mesiowi kl. E jadąc właśnie ową Fiestą :mrgreen:
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11-06-2007, 17:30   

Waluś 1.4 to konstrukcja Mazdy a nie Forda :)
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Tomala
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2007, 17:49   

czyli najlepiej jednak poszukać wersji z silniczkiem 1.7 :grin:
no to teraz jeszcze znaleźć takie cudo w kolorze czarnym... :mrgreen:
 
 
Waluś 
Alfa...?! Yesss.... :-)


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 1438
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 11-06-2007, 18:57   

Mr.Maya -> wydaje mi się jednak, że 1,4 to konstrukcja Fordowska a nie Mazdy... ;)
Ale spierać się nie będę... :D
Opoya -> niby tak i niby nie... Silnik 1,6 pracuje u wielu Fordów i generalnie jest OK, ale wolę zdecydowanie 1,8 - ma lepszą charakterystykę pracy. A odnośnie PUMY - zgadzam się w 100%, że nic nie przebije silniczka 1,7 ;) No chyba, że jakiś ciekawy swap... :P
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2007, 19:08   

Tomala, o widze ze juz zalozyles temat :D
Powodzeniach w poszukiwaniach!

[ Dodano: 11-06-2007, 20:09 ]
aha czarna pume z 1.7 to naprawde nie jest latwo kupic! :)
 
 
Tomala
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2007, 19:47   

mam już kilka na oku ale problem jest żeby pojechać i obejrzeć bo w tej chwili moja nuba się robi, żonce zabrali służbówkę a na dodatek zaraz wyjeżdzamy i w ten sposób wszystko się komplikuje bo chcieliśmy kupić Pumę przed wyjazdem a jak wiadomo pośpiech nie jest dobrym doradzcą.
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11-06-2007, 19:59   

Waluś napisał/a:
Mr.Maya wydaje mi się jednak, że 1,4 to konstrukcja Fordowska a nie Mazdy...
Ale spierać się nie będę...
Koniec produkcji mazdy 121 i ford przestaje stosowac silnik 1.4 po drugie jak na forda to ten silnik byl by za mocno wysilony. Ford buduje mniej wysilone i skomplikowane silniki. Jak by bylo inaczej to by zbudowal cos lepszego niz 1.7 Yamahy
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Tomala
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2007, 20:07   

a możecie mi powiedzieć na co zwrócić uwagę ze strony mechanicznej bo z blacharką to dam sobie radę. chodzi mi konkretnie o takie rzeczy jak np. padające wahacze, źle wchodzące biegi, fabryczne usterki (np. w autach z rodziny VW padają przepływomierze, itd.)
chodzi mi o to że do tej pory nie miałem do czynienia z fordem i nie bardzo wiem na co zwrócić uwagę.
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11-06-2007, 20:13   

Przy 1.7 warto sprawdzic cisnienie na cylindrach bo silnik jest jedno razowy brak mozliwosci remontu. A pozatym to raczej nic chyba ja bynajmniej nic poza tylnymi amorami nie wymienialem. Sprawdz czy tylna belka jest prosta bo czesto pumy maja ja krzywa.
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-06-2007, 23:55   

Mr.Maya napisał/a:
brak mozliwosci remontu
Lukas powie co innego... inna spawa czy się to opłaca...
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 12-06-2007, 11:21   

Mr.Maya napisał/a:
Przy 1.7 warto sprawdzic cisnienie na cylindrach bo silnik jest jedno razowy brak mozliwosci remontu.

a wlasnie ze da sie remontowac ten silnik, ale koszta sa makabryczne!!!
Mr.Maya napisał/a:
Sprawdz czy tylna belka jest prosta bo czesto pumy maja ja krzywa.


jesli belka bedzie krzywa to tez bedzie to zasluga wypadku!

Tomala, Warto by w ASO podlaczyli pume pod komputer! A jesli chodzi o strone mechaniczna to nie jest jeszcze tak zle! wycieki spod pokrywy zaworow sie zdarzaja, lubi szwankowac "fawiator faz rozrzadu" czy jakos tak sie to nazywa! Jedynie sprawdz dokladnie sprzeglo (łatwo je zjarac), bo koszty wymiany sa wysokie! :( Przeplywomierz raz na jakis czas mozna przeczyscic i daje to poprawe! Sprawdz czy dziala klima, czy masz sprawne ogrzewanie - czy np na wylaczonym ogrzewaniu (pokretlo na niebieskim polu) nie dmucha na cieplo i odwrotnie, gdyz czesto zawor nagrzewnicy siadac lubi i potencjometr w pokretle tem.!
aha standardowo siadaja tlumiki koncowe i tylnie blotniki zżera rdza! :) Nie przejmuj sie tez parujacymi lampami! i jeszcze jedno.... zwroc uwage na to jak sie zachowuja kontrolki po przekreceniu kluczyka w stacyjce!
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12-06-2007, 13:36   

Opoya napisał/a:
Mr.Maya napisał/a:
brak mozliwosci remontu
Lukas powie co innego... inna spawa czy się to opłaca...
Lukas nie zrobil pelnego remontu tylko pol remont. Kompletnego sie nie da bo nie ma czesci nowych.
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-06-2007, 16:34   

Ale robił go w pewnym sensie na własne życzenie. Przy normalanej eksploatacji nie ma powodów robić remont silnika. Jednostka Yamahy jest dość wytrzymała, choć delikana (wrażliwa np. na brak oleju).
Ciekawa jestem ile i która Puma w Klubie ma przejechane najwięcej km.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo