Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 18:25 |
czy na V-power albo paliwie 98 jest roznica |
Autor |
Wiadomość |
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 24-08-2007, 13:17
|
|
|
To jzu bylo powiedziane w tym temacie. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
robertpuma1910
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007 Posty: 1088 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 24-08-2007, 14:06 Re: ...
|
|
|
Tomu napisał/a: | Wystarczy,że czytam niektóre wypowiedzi z takimi kwiatkami jak np.: "żeczy" i "ktury" (już nawet nie będe pisał czyje) to mi sie odechciewa ponownego prześledzenia postu... Najpierw zdobędźcie choc odrobinkę wiedzy na ten temat,zanim zaczniecie ulegać reklamowym sloganom... |
Te kwiatki to chyba Ci się uroiły. Natomiast mnie napewno nie uroiło się " zdobędźcie" oraz kolejny twój post, w którym pisownia przechodzi ludzkie pojęcie. Więc nie wychodź przed szereg jak sam nie jesteś orłem polskiej pisowni. |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-08-2007, 14:12
|
|
|
Tomu, a co błędy ortograficzne mają do merytoryki?
Druga sprawa - jakoś nie napisałeś żadnych rewelacji, a czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją dobrą stroną. Dlatego zastanów się trzy razy zanim coś napiszesz i przeczytaj wcześniej to, co chcesz krytykować, bo jak na razie nie wychodzi Ci to najlepiej.
PS. mnie orty też wkurzają i to strasznie, ale nie jest to powód, by krytykować całość wypowiedzi. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Tomu [Usunięty]
|
Wysłany: 24-08-2007, 15:27 ...
|
|
|
Nie że sie czepiam,ale na polskim forum powinno się chyba pisać po polsku... U mnie to nie "orty" tylko literówki,wynikajace z zawrotnej szybkości pisania. ;-P Odpowiedziałem na prośbę Glocka tylko-nie chciałem powielać postów...
Teraz sie zaczynam zastanawiać, czy nie lepiej jednak jeździc na Pb95 ze względu na lepsze osiągi i czasem po prostu kupić i dolać do baku dodatek czyszczący zawory (np. z Liquid Molly)... Hmm... Przy okazji pytanie apropos czyszczenia - dolewał ktoś z was może preparat do płukania silnika przy zmianie oleju? |
|
|
|
|
Thomas
Ford Mustang V8 GT
Dołączył: 21 Sie 2007 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-08-2007, 15:31
|
|
|
Tomu napisał/a: | dolewał ktoś z was może preparat do płukania silnika przy zmianie oleju? |
Osobiście dolałem ceramizer i jakby ciszej chodził |
_________________ A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.
Pozdrawiam,
Thomas |
|
|
|
|
Tomu [Usunięty]
|
Wysłany: 24-08-2007, 17:46 ...
|
|
|
Ja też planuje wlać ceramizer,tyle że do skrzyni akurat. |
|
|
|
|
Thomas
Ford Mustang V8 GT
Dołączył: 21 Sie 2007 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-08-2007, 18:05
|
|
|
Najlepiej kupić cały zestaw. W moim aucie się sprawdziło. |
_________________ A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.
Pozdrawiam,
Thomas |
|
|
|
|
TomSon
Rider of the storm
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 130 Skąd: Cieszanów
|
Wysłany: 13-03-2012, 21:41
|
|
|
Właśnie jak to jest z tak zwanymi "doktorkami" ? Czy one faktycznie pomagają? Spotkałem się z opinią że one raczej szkodzą a nie pomagają.. Co do paliwa 98 (w moim przypadku ultimate tankowany na bp) to czuć lekką różnicę ale nie tylko w osiągach w połykaniu oleju również więc zaprzestałem tankowania 98;p
Poza tym różnica w mocy również występuję ale nie znaczna jeżeli ktoś twierdzi inaczej to niech wytłumaczy fakt dlaczego samochody na wyścigach jeżdżą na specjalnej mieszance rajdowej c16 benzyna a raczej jej jakość ma duże znaczenie |
|
|
|
|
Barman91
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 18-03-2012, 21:22
|
|
|
Hmm ... jako pracownik stacji paliw mogę dodać, że paliwo 98 oraz droższe Diesle ... posiadają "dodatki", każda szanująca się stacja paliw przy każdej dostawie paliwa otrzymuje certyfikat-potwierdzenie, na którym jasno jest określone, że w/w paliwa je posiadają
więc nie jest to ściema jak uważa większość np. że "95 i 98 pochodzą z tego samego zniornika" |
|
|
|
|
kozii [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2014, 19:07
|
|
|
Podepnę się tutaj pod temat.
Chciałem zapytać czy do silnika 1,7 jest zalecane PB 98 czy 95? |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 02-04-2014, 21:08
|
|
|
Pewnie już się wypowiadałem w tym temacie ale przypomnę bo widzę, że wraca nieubłaganie
1. Liczba oktanów to nie kaloryczność paliwa, to tylko inne właściwości odporności na samozapłon i silnik musi to obsługiwać żeby czerpać jakiekolwiek korzyści z tego faktu.
2. Według Forda, oraz instrukcji do Pumy, można wlać 98, ale nie zwiększy to osiągów ani nie zmniejszy spalania.
3. Dodatkowo w instrukcji jest zapis że wszelkie "polepszacze paliwa" nieodwracalnie uszkadzają silnik
Naciąganiu na 98 mówię stanowcze nie
PS. Jedynie jak sobie tłumacze to, że niektórzy piszą że na 98 jest lepiej to to, że 98 rzadziej jest używane i może mniej się wody odkłada w zbiorniku na stacji. Ale to mocno naciągana teoria więc chyba tylko efekt placebo - tak chcemy żeby wyszło lepiej, że jeździmy oszczędniej. |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-04-2014, 22:43
|
|
|
98 nic nie da, bo ECU nie potrafi wykorzystać wyższej liczby oktanowej. Zmienić może się jedynie subiektwyne odczucie kierowcy.
"Polepszacze" do benzyny nie szkodzą, w niektórych przypadkach wręcz są zalecane (np. czyszczące układ wtryskowy). Nie wolno stosować "polepszaczy" oleju (i to o oleju jest w instrukcji), bo mogą zniszczyć niklowo-krzemowe pokrycie cylindrów w silniku 1.7. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
slawek535
RBR+g27+TV51"
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 740 Skąd: koniaków
|
Wysłany: 02-04-2014, 23:02
|
|
|
Uff. ..zygiboos, aleś mnie na straszył z tymi polepszaczami |
_________________ “Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
|
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-04-2014, 07:10
|
|
|
zygiboos napisał/a: | Jedynie jak sobie tłumacze to, że niektórzy piszą że na 98 jest lepiej to to, że 98 rzadziej jest używane i może mniej się wody odkłada w zbiorniku na stacji. Ale to mocno naciągana teoria więc chyba tylko efekt placebo - tak chcemy żeby wyszło lepiej, że jeździmy oszczędniej. |
a mi znana jest odwrotna teoria,ze skoro mniej uzywane,to wieksza szansa na wode |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
kozii [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2014, 14:11
|
|
|
Czyli najlepiej lać BP95 do Pumy z silnikiem 1,7 więc tak też będę robił. Dzięki za poradę. |
|
|
|
|
|