Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
Wysłany: 07-01-2008, 20:38
Podciągnę wątek, pisałem o tym z miesiąc temu-
muszę dolewać płynu hamulcowego, tak powiedzmy raz na dwa miesiące (nawet może co 6 tygodni).
W pierwszej kolejności rzuciło mi sie na myśl że to cylinderek puszcza.
a czy możliwe żeby tak szybko klocki schodziły?
taki "zbieg okoliczności" że zaczęło ubywać zaraz po wymianie klocków (zalozyłem takie ponoć b.miękkie),
a ktoś tu dawno dawno temu pisał o klockach ferodo- że na brembo max zajechał je po zaledwie kilku tysiakach
Co sądzicie?
Pytam, bo nie chce specjalnie dwa razy rozbierac bębnów a niedługo jade na ich wymiane i chyba pojade tez z nowym cylinderkiem,
Tomu [Usunięty]
Wysłany: 07-01-2008, 20:56 ...
Przeciaka Ci na wysprzęgliku sprzęgła - koszt 300 pln + ok 150 wymiana + ok 100 za nowy olej do skrzyni (bardzo częsta wada w Pumach i Fiestach). Co do DOT 5.1 to takie bzdury tu piszecie, że nawet nie chce mi sie na ten temat zabierać głosu.. Tyle powiem.
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
Wysłany: 07-01-2008, 23:41
Danae, też mialaś tę usterkę?
jak u Ciebie sie objawiała- ubywało płynu czy może ujawniła sie dopiero przy wymianie sprzęgła? była plama płynu?
Pozdro
_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
Na szczęście nie miałam, ale niestety wiem jak się objawia: ubywa płynu, nawet tak że przy jeździe świeci się kontrolka od hamulca, zwłaszcza na zakrętach, przy hamowaniu. Pomaga oczywiście dolanie płynu, na krótko.
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
Wysłany: 12-01-2008, 16:48
No i wyjaśniło się dlaczego ubywało mi płynu ham: lewy cylinderek prawie sikał płynem
wymieniony już i się zobaczy czy był jedyna przyczyną...
Oby !!!
_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2050 Skąd: Rybnik
Wysłany: 08-10-2008, 17:49
muszę wymienić cylinderek, czy płyn muszę od razu też wymienić?? Mogę to przy okazji zrobić jeśli to nie dużo roboty.
Trzeba wycisnąć cały, można to zrobić na jednym bębnie? czy trzeba popuścić na wszystkich kołach?? Jak wygląda wymiana płynu w Pumie??
Odkręcasz korek na bębnie wylewasz płyn, zakręcasz korek wlewasz płyn, odpowietrzasz, wlewasz płyn, znowu odpowietrzasz, aż będzie max i gotowe?? czy bardziej skomplikowane?? Odpowietrzać na każdym kole i na każdym kole spuszczać stary płyn??
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
Wysłany: 09-10-2008, 09:23
bartolomeo napisał/a:
muszę wymienić cylinderek,
tylko nie zrób tego błędu i nie kup taniego zamiennika za 15-20 zeta! bo za pół roku bedziesz znowu wymieniał!
i nie musisz wcale kupowac oryginału za 100, wystarczy np. ATE czu TRW za newiele ponad 40 zeta
pzdr
_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum