Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
obroty silnika a zmiana biegów
Autor Wiadomość
paw_chb
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2008, 20:06   obroty silnika a zmiana biegów

Mam dziwne pytanko :grin:
Przy jakich obrotach najczęściej zmieniacie biegi ?? :lol:
Pytam bo jestem ciekaw jak jest tez najlepiej dla silnika :???:

Ja np. zmieniam miedzy 3000 a 4000 :mrgreen: bo wiem ze to nie jest F1 i nie można za bardzo szaleć :grin:
 
 
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-02-2008, 21:20   

Ja : między 2 a 3 tys. obr. :oops:

No chyba, ze sie ścigam :razz:
_________________

 
 
 
paw_chb
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2008, 22:00   

no ale skoro Pusia miedzy 2 a 3 tys to w ogóle nie słychać tego stozka a czytałem że masz go... :mrgreen:
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 14-02-2008, 22:38   

W Pumach z silnikami 1,4 będzie chyba troszkę inaczej niż w tych 1,7 nie? :razz:
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 14-02-2008, 22:59   Re: obroty silnika a zmiana biegów

paw_chb napisał/a:


Ja np. zmieniam miedzy 3000 a 4000 :mrgreen: bo wiem ze to nie jest F1 i nie można za bardzo szaleć :grin:
A co to ma do sprawy?? Mozesz zmieniac i przy 5tys biegi silnik da rade jest obliczony tak ze nie padnie. W miescie zmieniam biegi w okolicach 3 tys a na trasie gdzies w okolicach 3,5-4 tys
 
 
 
zoharek
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2008, 23:19   

Ja w okolicach 2500RPM, ale jak trzeba to w okolicach 6300RPM :P
 
 
markus 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 11
Skąd: Sieradz
Wysłany: 14-02-2008, 23:31   

ja kręce go wysoko bo lubię odgłos jaki wydaje mój wydeszek :) :) :) a po drugie przecież tam nie ma czerwonego pola hihi :razz:
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 14-02-2008, 23:44   

Ja zwykle miedzy 6 a 6,4 :) żartuje...zależy od humorku :D
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
Paola 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączyła: 11 Sie 2007
Posty: 1138
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2008, 10:36   

Ja między 3,5 a 4 tys.
A jak się ścigam to ile fabryka dała... :mrgreen:
_________________
Puma Roku 2008:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=2397
 
 
 
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2008, 17:52   

paw_chb napisał/a:
no ale skoro Pusia miedzy 2 a 3 tys to w ogóle nie słychać tego stozka a czytałem że masz go...


latem cisnę, bo lubię go słuchać, a na zimę mam filtr seryjny :cool: dlatego jeżdżę ekonomiczniej zimą.
_________________

 
 
 
Bacha 
& Łasia


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005
Posty: 587
Skąd: Nisko
Wysłany: 15-02-2008, 20:47   

jak się spieszę to wysoko kręcę, a tak normalnie to w granicach momentu max. czyli 4000 obr/min :wink: ... kiedyś sprawdzałem ile się bujnie na każdym biegu do odcinki :twisted:
1-60km/h
2-97km/h
3-135km/h
4-170km/h ale to tak na oko było więc jakiś błąd w granicach +, - 3km/h ... co więcej dla silnika 1.4 nie powinno się przekraczać 5500obr/min (moc max.) no i za nisko też nie jest za dobrze :razz: ... Łasia
_________________
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=444
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Pum/39500
pytasz jaki mam silnik wystarczający by złoić Ci dup* :-P ...
 
 
 
paw_chb
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2008, 23:04   

no to Bacha niezle statystyki :mrgreen: i to jeszcze silnik 1.4 :grin:
Ps. a gdzie 5 bieg?? :lol:
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 16-02-2008, 12:09   

hmmm spotrowo sie zmienia biegi najlepiej tuz przed uzyskaniem maxymalnej mocy silnika tak żeby po zmianie biegu obroty były tuz przy wartosci maxymalnej momentu obrotowego.
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
morgan 
Pioneer Car System


Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 651
Skąd: Czy to ważne :-)
Wysłany: 16-02-2008, 15:48   

W 1.7 to jest silnik wysokoobrotowy więc jak go podciągniesz wysoko to mu się nic nie stanie a od czasu do czasu nawet dobrze jest mu pomieszac w silniku bo wtedy się nie bedzie zamulał.
 
 
 
Volo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 132
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-02-2008, 14:36   

"między 2 a 3 tys. obr" hm... to już wiem skąd to "aptekarskie" zużycie paliwa... a już myślałem że moja Pumcia za dużo pali (ok 10l/100km) :twisted:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo