Wysłany: 06-02-2008, 18:10 Zapalająca sie kontrolka oleju na wolnych obrotach
Dziś zauważyłem ze zapala mi sie kontrolka oleju na niskich obrotach. Zapala sie lub migocze, objaw ustąpił dosłownie po zgaszeniu silnika, wyjęciu z bagażnika plecaka (czas wyłączenia moze z 30 sekund) - po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka sie nie zapaliła, dopóki nie wjechałem do garażu. Musze zauważyć ze puma wciąga mi troche oleju Mobil 1 5W50. Opoya mowiła ze poluzowany jest korek kanału olejowego, ale za nic w swiecie nie moge go znaleźć Poza tym co moze byc przyczyną zapalania sie tej kontrolki
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
Wysłany: 06-02-2008, 18:31
sprawdziłeś poziom oleju?
_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
Taaa... olej to ja musze sprawdzać raz na 3 - 4 dni, a dolewam litr na 3 tyg... tak zeby było minimum...
Wlasnie chodziłem oglądać silnik, i widze ze na filtrze oleju jest ciutke mokro... Tylko nie widze skąd jest ten wyciek, bo napewno jest gdzies powyżej filtru. Z tym ze jest tego troche za mało, jak na aż takie ubywanie oleju...
tomcio, ja napisałam, że może być to przyczyną, niestety cały układ olejowy w samochodzie jest zbyt skomplikowany, by bez oglądania stwierdzić co może być przyczyną ubytku...
Kiedyś okazało się, że źle był przykręcony filtr oleju w mojej Pumie i olej uciekał bokiem. Po dokręceniu uspokoiło się.
Rozumiem, że nie widzisz plam oleju w miejscu parkowania?
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
Nie, pume parkuje w garażu na wylewanej podłodze - olej na mur beton bym zauważył... Jest sucho. Tyle że dziś zauważyłem mokry ten filtr, a właściwie tą cześć z góry do ktorej on jest wkręcany.
[ Dodano: 08-02-2008, 22:58 ]
Niestety, lampka sie zapaliła dziś znowu, a stan oleju jest na mur beton... Chyba coś sie chrzani z silnikiem
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005 Posty: 587 Skąd: Nisko
Wysłany: 09-02-2008, 11:01
tomcio, u mnie też tak kiedyś wlewałem olej zamiast podjechać do fachowca w skutek czego zatarłem panewki ... a do wymiany były pierścienie tłokowe więc lepiej nie zwlekaj jak wciskasz mocniej pedał gazu i za sobą widzisz siwy dym to na bank pierścienie ...Łasia
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 06 Lis 2007 Posty: 249 Skąd: Wiry/Poznań
Wysłany: 10-02-2008, 16:37
Z olejem nie ma żartów(wiem po sobie ) jak się zapala kontrolka, a poziom jest ok, to jak najszybciej odstawiaj do mechaniora. W najgorszym przypadku jak u mnie, panewki=nowy silnik... Pierścienie tez nie tania zabawa, ale to można zrobić, a panewek nie
No ale jak Ci wcina olej, a wycieku znaczącego brak, to raczej pierścionki.
Bylem u mechanika i zauważył dziwne stuki w silniku przy 2500obr/min. Mówi ze to jakiś tam wałek, czy też tuleja, a co z olejem... Ciągle nie wiem
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń
Wysłany: 27-02-2008, 09:25
A może padł czujnik cisnienia oleju. Ostatnio miałem to samo w służbowym A8. Szybka wymiana i niezbyt kosztowana, ale to najlepiej niech stwierdzi mechanik.
_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody
Coś do zabawy... jakieś AMG...
Hmmm... To jeszcze wytłumacz mi co zrobić zeby nie brał tyle oleju i bede spokojnie jechał na rajd do poznania
Shakira [Usunięty]
Wysłany: 27-02-2008, 15:06
tomcio napisał/a:
dziwne stuki w silniku przy 2500obr/min
a powiedzial z czego to wynika i na co wskazuje a przy wiekszych obrotach tez stuka ciekawi mnie ten temat, choc mnie sie lamka nie zapala, ale olej rzre (ostatnio 1000km moze troche wiecej-500ml oleju)
Moze macie stwardniale uszczelniacze. Na zimnym silniku dajcie troche po obrotach jesli zakopci to uszczelniacze do wymiany
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
Hadzi [Usunięty]
Wysłany: 27-02-2008, 15:21
Shakira, ostatnio gdzies słyszałem, ze np w Alfach 156 zuzycie oleju 0.8l na 1000km to norma.
Shakira [Usunięty]
Wysłany: 27-02-2008, 15:28
Hadzi napisał/a:
Alfach 156 zuzycie oleju 0.8l na 1000km
kocie,ale my pumami jezdzimy
Mr.Maya, wczoraj wlasnie kumpel mowil mi o tym dymie z tylka i ze gdyby ubywalo mi plynu do chlodnicy to mam przekichane, ale szczerze wam powiem,ze glupieje, bo prawie kazdy ma inna teorie na ubywanie oleju i caly czas modle sie,zeby ta lampka od oleju nie zapalila sie nigdy w zyciu
o rany tomcio, napisal w tamacie o nieduzych obrotach, czyli co na wiekszych tego nie ma
Hadzi [Usunięty]
Wysłany: 27-02-2008, 15:30
Shakira, ale mi chodziło o to , ze poprostu niektore auta tak maja, ze biora wiecej oleju
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum