Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń
Wysłany: 27-02-2008, 15:51
Ale gdy masz rogrzany silnik i jedziesz to nie snuje się za tobą chmura siwo-niebieskawego dymu?? Jeżeli nie no to za bardzo nie ma się czym przejmować. Tak jak napisał Hadzi niektóre silniki biorą poprostu trochę więcej oleju. Natomist jeżeli dymi ci się ostro z tyłka (oczywiście na dobrze rozgrzanym silniku) to uszczelniacze albo pierścienie do wymiany.
tomcio piszesz że na 3tyg dolewasz litr oleju. A ile km pokonujesz średnio w ciągu tych trzech tygodni? Jeżeli więcej niż tysiąc a Puma ci nie dymi to ja najpierw zabrałbym się za czujnik ciśnienia oleju. Bo jeżeli zapala ci się kontrolka przy dobrym stanie oleju to ja bym stawiał na rozsypanie się tego elementu.
_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody
Coś do zabawy... jakieś AMG...
Shakira [Usunięty]
Wysłany: 27-02-2008, 16:12
tyle ze potrzeba madrego mechanika, bo moj stwierdzil,ze to uszczelka pod glowica, nie zuwazylam,zeby sie dymilo choc moze nie przywiazywalam do tego uwagi i chyba tomcio ja bym na twoim miejscu nie brala udzialu w rajdzie, no chyba ze do tego czasu usuniesz usterke
u mnie też zapalała się kontrolka oleju - szczególnie jak jechałem na jakąś dalszą trasę i trochę przydepnąłem gazu. Zwykle na drugi dzień po takim wypadzie po odpaleniu zapalała się kontrolka i potem czasami jak pokonywałem jakieś wzniesienia. Też używam oleju Mobil 1 tylko, że 10W40. Oczywiście nie było żadnego wycieku ani dymu z rury. Po prostu po naprawie głowicy pumka zaczęła ostro żreć olej (ok litr/1000km). Teraz troszkę się uspokoiło i ciągnie jakieś 0,5l/1000km.
A ile km pokonujesz średnio w ciągu tych trzech tygodni?
około 500km, chyba że jade na poznań to wtedy ok 1500km.
Shakira napisał/a:
tomcio ja bym na twoim miejscu nie brala udzialu w rajdzie,
Myslałem juz o tym, i pracuje wlasnie nad naprawą...
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma
kocie,ale my pumami jezdzimy
Mr.Maya, wczoraj wlasnie kumpel mowil mi o tym dymie z tylka i ze gdyby ubywalo mi plynu do chlodnicy to mam przekichane, ale szczerze wam powiem,ze glupieje, bo prawie kazdy ma inna teorie na ubywanie oleju i caly czas modle sie,zeby ta lampka od oleju nie zapalila sie nigdy w zyciu
o rany tomcio, napisal w tamacie o nieduzych obrotach, czyli co na wiekszych tego nie ma
Jesli ubywa oleju to moze byc to normalne spalanie go lub wina moze byc uszczelniaczy. plynu w chlodnicy nie bedzie ubywac jak padnie uszczelka pod glowica tylko bedzie sie mieszal z olejem. Wez przegazuj pume z rana i zobaczysz czy masz czarny dym czy nie. Koszt wymiany uszczelniaczy nie jest duzy.
Tak też powiedział mój mechanik, i powiedział ze jak bede pilnował oleju to moge tez startować w rajcie Tylko ze nie jest na 100% pewny czy to te uszczelniacze
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
Wysłany: 28-02-2008, 18:59
Cytat:
Ile?
i czy to da się zrobić bez zdejmowania głowicy?
_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
Nie, głowice musowo zdjąć. Mój mechanik powiedzial ze około 800zł, moze mniej...
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005 Posty: 587 Skąd: Nisko
Wysłany: 28-02-2008, 20:53
moim zdaniem to będą pierścienie tłokowe, bo z tego co pamiętam jak u mnie wymieniał mechanik to mówił, że uszczelniacze są jak by je ktoś miesiąc wcześniej wymienił tzn. prawie nówki ... ogólnie twierdził że te silniki zeteca jest trudno zajeździć, no chyba że ktoś ma talent i dziwnie patrzył na mnie suma sumarów po wymianie pierścieni przejechałem 7tys km i dolałem z 300ml ...Łasia.
Łasia, a ty ile masz juz wystukane km na liczniku I jaki olej lejesz
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum