Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 17:08 |
Trzęsienie kierownicą przy 120km/h |
Autor |
Wiadomość |
chapter322
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 25-04-2005, 10:53 Trzęsienie kierownicą przy 120km/h
|
|
|
witam
zauwazyłem ostatnio, że od 110km/h do 120km/h trzęsie mi się kierownica. Raz mocniej raz słabiej a czasami wogóle czym to może byc spowodowane ??? Zaznaczam ze felgi aluminiowe kupilem nowe i byly wywarzane dwa razy ! Przy hamowaniu nie trzesie czyli tarcze są proste. Na zimówkach takiego problemu nie bylo a zimówki zdjąłem 2 tygodnie temu. Dziwna sprawa z tym trzęsieniem. Naprawde nie wiem co to może byc, denerwuje mnie to bardzo to trzęsienie raz mocniej raz słabiej a raz wogóle. Pomocy ! |
Ostatnio zmieniony przez Opoya 20-08-2006, 23:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-04-2005, 13:43
|
|
|
Wydaje mi się że może to być przegub. |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
chapter322
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 25-04-2005, 14:02
|
|
|
tak myślisz boo że to moze być przegub ?? ile naprawa takiego czegos by kosztowala?? mam nadzieje ze mało bo mam zamiar kupic sprężynki -40mm |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-04-2005, 14:05
|
|
|
Pogadaj z Adamem, bo o ile dobrze pamiętam miał ten sam problem i wymieniał przegub. |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
chapter322
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 25-04-2005, 14:14
|
|
|
kto to Adam , jak moge go wyszukać ?? podaj jakis nick czy gg |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-04-2005, 14:19
|
|
|
Adam z Gorzowa. Jest w klubowiczach. |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
Adam
& Natalia
Dołączył: 07 Gru 2004 Posty: 124 Skąd: Mansfield
|
Wysłany: 25-04-2005, 15:51
|
|
|
hmmm jak przyspieszalem to trzeslo mi calym autem a nie tylko kierwonica....wiec to musi byc chyba co innego |
_________________ Aktualnie VW passat 1.9tdi(130) |
|
|
|
|
INCIO
CKP & KFP LUBLIN
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 65 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-2008, 19:17
|
|
|
A ja dziś założyłam (prawie) nowe felgi i nowiuteńkie oponki, 16 ", 205/40
Do dziś jeździłam na zimówkach 195/50 R 15.
Wyjechałam od oponiarza i zaczęło się: trzęsie kierownicą przy każdej prędkości, boję się rozpędzać. Przy hamowaniu ciężko utrzymać kierownicę.
Co to moze być?
Przy 15-tkach tego problemu nie było! |
_________________
|
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 01-04-2008, 19:20
|
|
|
niewyważone koła, albo krzywe felgi. Ew. wadliwe opony. |
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-2008, 19:31
|
|
|
Wyważone, 40 minut tam siedziałam ! Ważyli je kilkanaście minut, aż było 0 - 0 .
Opony nowe mogą być wadliwe? mam na nie 24 mies. gwar.
Felgi raczej nie są krzywe. |
_________________
|
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 01-04-2008, 19:41
|
|
|
Miałem identyczny przypadek - wymiana felg pomogła... |
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma |
|
|
|
|
robertpuma1910
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007 Posty: 1088 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 01-04-2008, 21:29
|
|
|
Pusia napisał/a: | Przy hamowaniu ciężko utrzymać kierownicę |
Czy przy hamowaniu kierownica silnie skręca się w lewo lub prawo? Szczególnie zauważalne w koleinach i na nierównej drodze? Bo u mnie jest tak samo i też mam opony 205. Natomiast na "dywaniku" wszystko jest Ok. A jak jeździłem na zimówkach 175 to tak nie było. 2ch mechaników mówiło mi, że to przez szerokie kapcie, ale muszę jeszcze sprawdzić geometrię. |
_________________ Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
|
|
|
|
|
bartolomeo
night rider
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2050 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 01-04-2008, 22:32
|
|
|
robertpuma1910 napisał/a: | Czy przy hamowaniu kierownica silnie skręca się w lewo lub prawo? Szczególnie zauważalne w koleinach i na nierównej drodze? Bo u mnie jest tak samo i też mam opony 205. Natomiast na "dywaniku" wszystko jest Ok. A jak jeździłem na zimówkach 175 to tak nie było. 2ch mechaników mówiło mi, że to przez szerokie kapcie |
Dokładnie miałem to samo, pierwszy dzień po wymianie na szerokie laczki nie mogłem sie przyzwyczaić jak mi kierownicę znosiło przy hamowaniu. Ale tylko na koleinach. Polskie drogi to porażka |
_________________ Mój zwierzak --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 01-04-2008, 22:35
|
|
|
Na koleinach to i przy 195 znosi... a przy szerszych to bez komentarza. Tylko drżenie kierownicy to jest wlasnie prawdopodobnie kwestia krzywych felaczy - przynajmniej ja tak miałem. |
|
|
|
|
|