Nie działa ogrzewanie |
Autor |
Wiadomość |
Dietih
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-05-2008, 19:56
|
|
|
No i ja mam ten problem, że dmuchawa dmucha ale wyłącznie zimnym!
Próbowałem rozkręcać żeby zbadać naocznie czy np. coś sie nie odłączyło...
ale nic,
zrobiłem też ten bajer: Mr.Maya napisał/a: | Jak bys odlaczyl kabel od tej plytki to odrazu zacznie ogrzewanie dzialac bo pojawi sie nieskonczona opornosc. |
ale też na zimno dmucha, wiec to chyba nie to
wygląda na to ,ze musze sie umówić do mechanika na sprawdzenie czy to zawór nagrzewnicy
Może jakieś sugestie |
|
|
|
|
bartolomeo
night rider
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2050 Skąd: Rybnik
|
|
|
|
|
Dietih
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-05-2008, 21:38
|
|
|
a wiecie czy można w jakis sposób sprawdzić czy to faktycznie elektrozawór nawala?
nie chce dać sie naciągnąć na wymianę, która niczego nie naprawi |
_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2008, 11:51
|
|
|
W zawór jest wpinana taka wtyczka. Jelsi w nia wepniesz zaróweczke taka od pozycji lub kierunkowskazu z błotnika i wlaczysz ogrzewanie to zobaczysz jak podawany jest impuls. W zaleznosci jaka ustawisz temp to zaroweczka bedzie wolniej lub szybciej migac. Wtedy bedziesz wiedział ze z instalacja jest oki i masz zepsuty zawór nagrzewnicy. |
|
|
|
|
bartolomeo
night rider
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2050 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 12-05-2008, 15:19
|
|
|
Moim zdaniem ten manewr sprawdzi czy jest sprawny potencjometr, tak samo jak byś my mierzyli miernikiem na tej kostce.
Ale jak sprawdzić czy sam elektrozawór jest sprawny?? Nie wiem, też mnie to wkurza bo ostatnio jeżdżąc po mieście podczas włączonej klimy najpierw fajnie chłodzi a potem nagle wali gorącym powietrzem, potem znowu zimno... Pewnie uszkodzony zawór. |
_________________ Mój zwierzak --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
Dietih
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-05-2008, 10:25
|
|
|
Zrobiłem test z żarówką 12V jak pisał Hadzi (jako że nie mam bardziej profesjonalnego sprzetu)
odpiąłem kostkę od elektrozaworu i tam wpiąłem żarówkę żeby sprawdzić czy sama regulacja działa (zanim zaczne zawór wymieniać)
Jak szczegółowo poradził mi kolega z forum fiesty, w skrajnych położeniach powinno być np. taK
-zimno -świec cały czas
-ciepło-nie świeci
natomiast w trakcie przekręcania z jednego skrajnego położenia do drugiego powinna migać (przerywać) lub przygasać i wtedy oznaczało by że regulacja jest dobra
u mnie jest tak :
świeci w obu skrajnych położeniach, w trakcie przekręcania tylkko jeden raz mignie, bez wzgl czy krece od prawej, od lewej czy od środka, nie przygasa, cały czas świeci!
a i jeszcze ważne: jak odpiąłem kostkę od elektrozworu to dmuchawa od razu zaczęła dmuchać gorącym powietrzem!!! jak podpiąłem z powrotem to zaraz zaczęło lecieć wyłącznie zimne powietrze
wstępne wnioski: uszkodzony albo potencjometr albo rezystor
natomiast sam zawór wydaje sie byc wporzo!
pisszcie co sądzicie? |
|
|
|
|
bartolomeo
night rider
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2050 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 13-05-2008, 20:19
|
|
|
Dietih napisał/a: | jak odpiąłem kostkę od elektrozworu to dmuchawa od razu zaczęła dmuchać gorącym powietrzem |
to normalne
Dietih napisał/a: | wstępne wnioski: uszkodzony albo potencjometr albo rezystor |
potencjometr to właśnie rezystor, taki suwakowy Tylko że Suwakowa jest opornica, zazwyczaj wielka i ciężka więc malutki oporniczek to potencjometr
działa Ci się tak bez względu na to czy sprężarka jest włączona czy wyłączona?? |
_________________ Mój zwierzak --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
Dietih
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-05-2008, 20:37
|
|
|
bartolomeo napisał/a: | działa Ci się tak bez względu na to czy sprężarka jest włączona czy wyłączona? |
sprężarka?
jesli masz na mysli klime- to nie ma klimy
bartolomeo napisał/a: | potencjometr to właśnie rezystor, taki suwakowy Tylko że Suwakowa jest opornica, zazwyczaj wielka i ciężka więc malutki oporniczek to potencjometr
|
przyznam że nie kumam!
chodzi o to że winny jest ten rezystor?
czyli w razie czego wymieniam tą czarną "kostkę" a nie sam suwak?
a co do odpiętej wtyczki od zaworu, że dmucha ciepłym to tez mi się wydaje że tak powinno być i że zawór jest dobry |
|
|
|
|
bartolomeo
night rider
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2050 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 13-05-2008, 21:03
|
|
|
Dietih napisał/a: | bartolomeo napisał/a:
działa Ci się tak bez względu na to czy sprężarka jest włączona czy wyłączona?
sprężarka?
jesli masz na mysli klime- to nie ma klimy |
tak sprężarka, włącznik AC na konsoli
Nie masz klimy?? Tzn nie ma w wyposażeniu? nie ma po wybadku?? czy nie ma bo nie działa?
Cytat: | chodzi o to że winny jest ten rezystor?
czyli w razie czego wymieniam tą czarną "kostkę" a nie sam suwak? |
ten potencjometr (rezystor) jest w konsoli środkowej za pokrętłem zimno ciepło, kostka to tylko kostka, tam nic nie ma tylko kabelki i wtyki.
Jeśli padł potencjometr to wymieniasz tylko ten rezystor(potencjometr) za pokrętłem zimno ciepło. Sprawy groszowe, w serwisie wymieniają wtedy cały srebrny panel 600zł
Dokładnie nie wiem jak wygląda bo nie rozbierałem tego. Musisz wyciągnąć radio i dostać się do tego potencjometru. Jest to chyba opisane w instrukcji.
Możesz wymienić ten potencjometr i zobaczysz jak sprawa wygląda. |
_________________ Mój zwierzak --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
Dietih
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14-05-2008, 09:14
|
|
|
w standardowym wyposażeniu mam brak klimy
a serio to egzemplarz kupiony w polskim salonie, stąd dosyć ubogie wyposażenie
bartolomeo napisał/a: | ten potencjometr (rezystor) jest w konsoli środkowej za pokrętłem zimno ciepło, kostka to tylko kostka, tam nic nie ma tylko kabelki i wtyki. |
nie zrozumielismy sie. nie chcodzi mi o "kostke"-zlącze podchodzące pod włącznik samej dmuchawy ( stopnie 1-2-3-4)
-chodzi o to że na tym panelu oprócz okrągłego suwaka do którego podpięte jest pokrestło cieplo zimno(chyba potencjometr ) , jest jeszcze obok taka czarny kwadraacik,(trudno mi to wytłumaczyć bo jestem ciemny z elektroniki , a aparatu aktualnie nie mam),
chodzi mi o coś takiego: http://www.tranzystor.pl/...odkat=310&poz=0
pozdro) |
|
|
|
|
bartolomeo
night rider
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2050 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 14-05-2008, 20:59
|
|
|
Dietih napisał/a: | nie zrozumielismy sie. nie chcodzi mi o "kostke"-zlącze podchodzące pod włącznik samej dmuchawy ( stopnie 1-2-3-4) |
myślałem że Tobie chodzi o czarną kostkę na elektrozaworze, pod maską
Dietih napisał/a: | chodzi o to że na tym panelu oprócz okrągłego suwaka do którego podpięte jest pokrestło cieplo zimno(chyba potencjometr ) , jest jeszcze obok taka czarny kwadraacik,(trudno mi to wytłumaczyć bo jestem ciemny z elektroniki |
ten potencjometr który jest za pokrętłem zimno/ciepło to on właśnie jest odpowiedzialny za regulację elektrozaworem, więc to go powinieneś wymienić na wstępie, aby się przekonać co dalej robić. Możesz go wymienić bo kosztuje parę groszy, a w tedy będziesz miał już sytuację prawie pewną.
To co wkleiłeś w linku to tranzystor, nie wiem czy rzeczywiście tam się znajduje bo nie wiem po co by tam był. Ale w takim razie zostaw tę czarną kostkę i załatw ten potencjometr zimno/ciepło. Zagadaj do Mr.Mayi on to rozbierał i wie dokładnie co tam się znajduje, a na elektronice też się zna. |
_________________ Mój zwierzak --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
Dietih
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-05-2008, 13:02
|
|
|
[ Dodano: 23-05-2008, 14:10 ]
tak wygląda płytka sterowania temperatury nawiewu, (znajduje sie za pokrętłem ciepło-zimno)
zdjecie nr 2 to powiększony tranzystor
a nr 3 to potencjometr
powiedziano mi żeby zacząć wymianę od tego tranzystora, bo ponoć często pada we fiestach , - potem ewentualnie potencjometr
przyznam że zakup potencjometra jest dla mnie niezłym wyzwaniem bo nigdzie nie mają czegoś takiego (żeby pasował-trójkątny środek)
więc nie wiem co najpierw uda mi sie kupić |
|
|
|
|
bartolomeo
night rider
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2050 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 24-05-2008, 15:22
|
|
|
Dietih napisał/a: | przyznam że zakup potencjometra jest dla mnie niezłym wyzwaniem bo nigdzie nie mają czegoś takiego (żeby pasował-trójkątny środek) |
poszukaj w hurtowniach elektronicznych, jeśli nie ma identycznego to może być inny ale o tych samych parametrach. w ten trójkąt wchodzi pokrętło?? jeśli nie dostaniesz identycznego to może jakoś "dokleisz" pokrętło to tego otworu. |
_________________ Mój zwierzak --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
|