Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprawdzenie czujnika ABS
Autor Wiadomość
szoszon
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2008, 21:17   Sprawdzenie czujnika ABS

Jak w temacie czyli jak można (czy da sie na domowe sposoby) sprawdzić czy czujnik ABS działa.
Kolejne pytanie dla szanownych forumowiczów na jakiej zasadzie działa czujnik ABS?
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2008, 20:46   Re: Sprawdzenie czujnika ABS

szoszon napisał/a:
(...) na jakiej zasadzie działa czujnik ABS?


W piaście koła masz taki pierscien po ktorym czujnik "widzi/czuje" ze koło sie kreci. W momencie gdy "zabki" na pierscieniu przestana sie przesuwać (kolo sie zatrzyma) to czujnik przesyła sygnał i załacza sie pompa ABSu.
Jelsi sie pomyliłem to niech mnie znawcy poprawia! ;)
 
 
Volo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 132
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-05-2008, 22:09   

Dokładnie tak, czujnik ten jest magnetyczny, czyli zęby na piaście koła niejako zakłócają pole wokół czujnika, jeśli koło się zatrzyma, pole będzie jednostajne, moduł TC/ABS wykryje to i włączy pompę ABSu.
Domowym sposobem z tego co mi elektryk w ASO powiedział ciężko sprawdzić bo liczy się rezystancja z bardzo dużą dokładnością, jedynie podpięcie do kompa coś da.
Aha i nie da się w żaden sposób naprawić tego czujnika, wiem bo mi na samym początku pier... "Druciarze" polutowali ten czujnik (sami urwali przy montażu), ABS świrował i musiałem wymienić prawy-przedni czujnik. Teraz szykuje się wymiana lewego (też lutowany) bo znów mi ABS zwariował... włącza pompę nawet kiedy autko się "toczy" a ja nie hamuję :roll:
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 31-05-2008, 09:39   

Volo, dlatego do tyłu nie dostaniesz jednego czujnika tylko dwa (prawy i lewy) razem z kablami i kostka.
 
 
Volo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 132
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-06-2008, 19:42   

Wiem, ale mi podł przedni lewy.
Puma ma z przodu 2 czujniki a z tyłu jeden na oba koła :smile:
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2008, 19:53   

Volo napisał/a:

Puma ma z przodu 2 czujniki a z tyłu jeden na oba koła :smile:


Dokładnie!! Z tyłu jest to jedność!
 
 
artisu 


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 95
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 05-06-2008, 00:39   

Jak wymieniałem zwrotnicę w przednim kole to sprawdzałem te czujniki. Prawidłowy pokaże oporność 1 kilo OHM po przyłożeniu miernika do kostki. Jeżeli czujnik jest walnięty to nie będzie wogóle przewodności (urwany drut na cewce, przetarty kabel itd).
Czujnik ten działa na zasadzie indukcji magnetycznej, obracający się pierścień ma dziurki i to powoduje że ten czujnik (czyli cewka) indukuje zmienne pole. Jak koło się zatrzyma to będzie stałe pole magnetyczne. Acha, po zmianie czujnika (nawet jak jest dobry) to może się świecić kontrolka błędu systemu ABS ale tylko do momentu kiedy zadziała "test" ABS-u przy ruszaniu i po nim powinna zgasnąć na dobre.
_________________

 
 
Volo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 132
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-06-2008, 06:18   

Kontrolki świecą po każdym zapaleniu zapłonu, ale potem gasną.
Co do oporności to ważna jest zmiana tej oporności (przy zmianie pola), moduł ABS/TC sam sobie "zeruje" wartość początkową i dobiera poprawki, robi to po to, żeby przy normalnym użtkowaniu działał sprawnie nawet wtedy gdy zębatkę ABS pokryje rdza lub błoto (tak mi to w ASO wytłumaczyli).
 
 
 
artisu 


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 95
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 05-06-2008, 10:53   

Zgadza się, to zerowanie czujników to ten test Abs-u przy 20 km/h. Jak założyłem nowy czujnik to system się od razu skapnął i się świeciła kontrolka po przekręceniu stacyjki i odpaleniu. Myślałem że założyłem walnięty czujnik ale po przejechaniu kilkunastu metrów sie wyresetował i jest ok.
_________________

 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2008, 11:57   

Dodam tylko, że podobnie jest po shamowaniu samochodu (przednia oś się kręci, tylna nie). Kontrolka ABS się świeci, ale chwilę po ruszeniu gaśnie i jest to objaw normalny.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 05-06-2008, 17:10   

Ja jak wymieniłem tylnie czujniki, to też mi sie paliły kontrolki przez około 500m i po teście zgasły.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo