Przesunięty przez: Gaydek 19-04-2009, 14:09 |
Klimatyzacja a układ chłodzenia...... |
Autor |
Wiadomość |
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 02-06-2008, 09:13
|
|
|
gremlin1984, moze w chłodnicy być gdzies coś zapchane. Zauważ ze dopiero przy wiekszych obrotach schładza Ci silnik czyli wtedy gdy pompa wody zacznie wydajniej pracować i bedzie robić wieksze ciśnienie. |
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 02-06-2008, 11:03
|
|
|
Hadzi napisał/a: | Zauważ ze dopiero przy wiekszych obrotach schładza Ci silnik czyli wtedy gdy pompa wody zacznie wydajniej pracować i bedzie robić wieksze ciśnienie. |
moze po prostu pompa wody sie kończy?
a co do odpowietrzania, to moj mechanik przy wymiane termostatu, po zalaniu ukladu plynem kazal odpalic auto i odkrecil korek zbiorniczka wyrównawczego i tak czkalismy az silnik sie rosgrzeje i termostat sie otworzy zeby sie odpowietrzyl uklad, a przy okazji jak pisal Hadzi, sciskal weze zeby dobrze odpowietrzyc. |
_________________ obecnie Megane II diesel(ble) |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 02-06-2008, 11:17
|
|
|
bania napisał/a: | moze po prostu pompa wody sie kończy?
|
U mnie tez sie grzeła i po przeczyszczeniu przestało, wiec to nie było przez pompe.
A w ogole to gremlin1984 pompe wymieniał. |
|
|
|
|
gremlin1984 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-06-2008, 17:30
|
|
|
Tak pompa nowa , termostat nowy , płyn w chłodnicy nowy , wiatraki chodzą a pumka z temperaturą wariuje czasami ... bo czasami chodzi bez zarzutów jakis czujnik może walnietęty albo co ... może nagrzewnica ?? |
|
|
|
|
Bartek i Madzia
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 606 Skąd: Kraśnik/Warszawa
|
Wysłany: 03-06-2008, 09:57
|
|
|
to i ja się podepnę pod temat
u mnie sytuacja wygląda następująco bez klimy nie ma mowy o włączeniu wiatraków natomiast jak włączę klime to wiatrak można powiedzieć że regularnie włącza się na jakieś 10-15s i tak cały czas mniej więcej co 1-2 min. wyłączenie klimy = od razu brak kolejnego włączenia się wiatraka. dodam jeszcze że wskazówka temp. silnika stoi równiutko w normalnej pozycji w jakiej być powinna
kto mi powie co z tym fantem zrobić? |
_________________ Pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2008, 10:08
|
|
|
Bartek i Madzia, jak właczasz klime to wtedy wiatrak bedzie pracował, wiec sie nie przejmuj. To norma |
|
|
|
|
Bartek i Madzia
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 606 Skąd: Kraśnik/Warszawa
|
Wysłany: 03-06-2008, 10:32
|
|
|
Hadzi napisał/a: | Bartek i Madzia, jak właczasz klime to wtedy wiatrak bedzie pracował, wiec sie nie przejmuj. To norma |
żartujesz czy mówisz poważnie?
bo dla mnie to jakieś dziwne bo w lagunie to wiatrak włącza mi się ale dopiero jak temp. wzrośnie i tak na mój rozum być powinno, dlatego zapytałem |
_________________ Pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2008, 11:14
|
|
|
Bartek i Madzia, klima wymusza właczenie sie wiatraka i to chyba odrazu na drugi bieg. |
|
|
|
|
k_daro [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2008, 11:03
|
|
|
witam.
powiem tak klima to jest taka szybka zamrażarka jaka stoi w domu tyle że wpakowana do auta. jak włączysz klime to agregat klimy pracyje wysyłaąc schłodzoną ciecz do parownika w kabinie i tam sie rozpręża wracając do chłodnicy klimy(jak ją dotkniesz na załączonej klimie będzie nieźle nagrzana) to żeby klima mogła działać(chłodzić) i żeby nie rozerwało (ciśnienie załączenia jak dobrze pamiętam to jest jakieś 18 bar) układu to musi być schładzana dlatego tak sie załancza wiatrak. |
|
|
|
|
Bartek i Madzia
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 606 Skąd: Kraśnik/Warszawa
|
Wysłany: 26-06-2008, 11:25
|
|
|
k_daro tłumaczenie zdaje się być rozsądne ale w żadnym innym samochodzie się z tym nie spotkałem żeby włączanie klimy powodowało włączanie wiatraka |
_________________ Pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
|
Prokotom [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2008, 11:26
|
|
|
Bartek i Madzia, wiesz w Pumie zuwazylem ze wiatrak jest bardzo dobrze slyszalny w czasie pracy, stety lub niestety. Wiec byc moze witrak chodzil tylko w tajemnicy przed Toba |
|
|
|
|
k_daro [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2008, 21:55
|
|
|
w różnych autach różnie bywa z załączeniem wiatraka z klimy. robiłem pare razy klime w kociakach i w innych zresztą też i owszem zgadzam sie z tym. wszystko zależy od sprawnoci klimy bo klima klimie nie równa. mały układ to musi częściej wychładzać środek chłodniczy, przy wiekszych żadziej.brat robił klimy "zawodowo" ładnych pare latek.. |
|
|
|
|
burzaoki [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2008, 19:31 Duuuuuuuurzy problem
|
|
|
Jestem posiadaczem pumki od 2-tygodni i wszystko było ok do póki.Jadąc zobaczyłem za wskaznik temperatury wchodzi mi na czerwoną kreskę, Tu zaczęła się cała bajka. Mechanik powiedział że szlak trafił pompę wodną ale rozkręciłem popatrzyłem sprawdziłem jest ok, potem powiedział ze chłodnica- nie prawda. Potem znowu powiedział za nagrzewnica, a i tu sie mylił, wkońcu wpadł na pomysł za wentylator szlak trafił to tez nie było to bo jest sprawny. I do dziś dnia nie wiem co mojemu autku dolega, Napewno są sprawne wszystkie wczesniej wymienione elementy a pumka dalej gotuje płyn i robi duuuuuuuuże cisnienie w układzie chłodzenia.
POMOCY co może jej dolegać czy to termostat czy coś innego? Jest to 1.7 16v |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2008, 19:35
|
|
|
burzaoki, a jak reaguje temp jak wkrecisz silnik na obroty powyżej 5tyś?? spada coś? |
|
|
|
|
burzaoki [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2008, 19:39
|
|
|
tego nie sprawdzałem ale wskaznik temperatury wacha sie pomiędzy R-M a woda sie gotuje tak ja w czajniku i na dodatek wiatrak sie nie załącza. |
|
|
|
|
|