Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap
Autor Wiadomość
Kolin 
NÓdziaŻ :D


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 842
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 11-10-2008, 15:47   Swap

Witam


Z racji tego, że zbliża się zima a w takie pory roku auta nie użytkuję więc będzie to czas na pogrzebanie od strony mechanicznej...


Rozchodzi mi się o wsadzenie 2.0 Z Mondeo dokładnie chodzi o Black Topa tego nowszego... Jest to wykonalne ? na razie takie krótkie pytanie czy da się to zrobić ?
_________________
Alfa Romeo 147 By Zender...

JTD powered by Cinsoft
 
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-10-2008, 21:25   

Kolin .... jak się popieści to się zmieści :-) Chłopaki pakowali 2.0 do fiesty to sądzę że i do pumy nie będzie problemu.
_________________

 
 
 
PumaRST
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2008, 23:48   

wejśc wejdzie,

na 100% musisz wykorzystać koło zamachowe + sprzęgło od Pumy 1,7 lub od Fiesty mk3 1,6/1,8 bo nie podejdzie ori zamach na skrzynie z Pumy.

Do tego problem bedzie tylko z łapą silnika, całkiem możlwie że bedzie trzeba coś wyspwawać lub przerobić tą oryginalną od Focusa 2,0.

Mozesz mieć problem z wysokością silnika ale od strony miski olejowej bo moze sie okazać że jest za nisko.

o detalach typu alternator czy rozrusznik oraz pompa wody i układ chłodzenia nie mówie bo to wiadomo ze bedzie trzeba troche poprzerabiac

Poza tym to swap całej wiazki elektrycznej silnika i jazda


BTW: najprawdopodobniej prościej by było z 2,0 16v Duratec ale zdecydowanei wieksze koszta
Ostatnio zmieniony przez Opoya 13-10-2008, 16:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2008, 02:47   

W przypadku Pumy duże znaczenie ma waga silnika, nie wiem czy silnik który wspomina Kolin jest z lekkich stopów.
Dlatego polecam 2.0 HE, czyli ten co np. w Fieście ST, ale również w Mondeo. (O tym myślałeś, PumaRST?)
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Kolin 
NÓdziaŻ :D


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 842
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 12-10-2008, 12:18   

PumaRST,

Chodzi ci o takiego Durateca ?

http://moto.allegro.pl/it...118_tys_km.html

Powiedzmy, że jestem gotów wpakować Durateca koszty mnie nie przerażają

PumaRST napisał/a:
Do tego problem bedzie tylko z łapą silnika, całkiem możlwie że bedzie trzeba coś wyspwawać lub przerobić tą oryginalną od Focusa 2,0.

Mozesz mieć problem z wysokością silnika ale od strony miski olejowej bo moze sie okazać że jest za nisko.



Tyczy się to też Durateca ?
_________________
Alfa Romeo 147 By Zender...

JTD powered by Cinsoft
 
 
 
PumaRST
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2008, 20:20   

tak chodziło mi o takiego Durateca.

wiesz to jest cena za silnik, ciekawe jakei koszta są razem z całą wiązka i lektroniką, a najlepiej kup coś po wypadku i przekłądaj bo Puzzle nie są najsensowniejszym rozwiązaniem.

co do przeróbek napewno tak bo sama łapa na 100% nie bedzie pasowac do Durateca p&p.

Opoya poruszyłaś dość ważna sprawe. Waga silnika. w wypadku Zeteca (obu odmian) napewno ten silnik jest cięższy od tego co Zetec-s. Wpłynie to na prowadzenie sie auta w zakręcie oraz na złużycie elementów zawieszenia auta, oczywiście negatywnie. Nie wiem jak sie ma sprawa bloku w Duratecu czy jest alu czy odlew żeliwny.


Tak czy siak bedziesz musiał modzić też kwestie zamachu + sprzegła żeby to pasowało do skrzyni. naszczęście Fiesta ST też była z IB5 wiec bedzie się to dąło poskładać.


Jesli miałbym być szczery to osobiście juz bym polecał zabawe z durateciem:

- jakos tak bliżej mi na oko temu silnikowi do zetec-s (a przynajmniej tak mi sie wydaje)
- jest nowszy co gwarantuje mniejszy przebieg.


ma tylko jedna wade, jest droższy w rozwoju niż Zetec, ale sądze ze te seryjne 2,0 16v już w zupełności wystarczą do jazdy na codzień oraz do jakiś streetów czy amatorskiego toru.

BTW: znam cie Kolin z innych Forów i spodziewam sie że skoro mówisz o takim swapie to traktujesz to poważnie (nie jeba* teoretix). Wiec polecam poszukac info na angielskich stronach mimo że osobiście mam dystans do tego co piszą to jednak troche da sie dowiedzieć od nich. Jak znajde to dam ci linke do forum fiesty mk4/5 a oni tam wkładali już Durateci (nie wiem tylko czy sami czy w firmach).

http://www.zsoc.com/forum/
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-10-2008, 02:03   

Duratec 2.0 HE jest cały z lekkich stopów.

PS. dlatego poruszyłam sprawę wagi silnika, bo wbrew pozorom jest to bardzo ważne.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Kolin 
NÓdziaŻ :D


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 842
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 13-10-2008, 07:50   

Opoya napisał/a:
Duratec 2.0 HE jest cały z lekkich stopów.


Dobrze wiedzieć

PumaRST napisał/a:
BTW: znam cie Kolin z innych Forów i spodziewam sie że skoro mówisz o takim swapie to traktujesz to poważnie


Całkiem poważnie cała zima przede mną

Wracając do tematu

Właśnie kontaktowałem się ze znajomym ma całego Mondka z Duratecem 2.0 16v na sprzedaż w całości za dobre pieniądze tylko, że jest to Anglik nie ma żadnych przeciwwskazań ? bo jest to dla mnie okazja na nabycie taniego materiału na swapa jeśli wszystko się okaże w takim stanie jak mówi.

Edit dzowniłem jeszcze raz do niego, na plastikowej pokrywie widnieje Napis Duratec HE Czerwony napis czyli ten z lekki stopów
_________________
Alfa Romeo 147 By Zender...

JTD powered by Cinsoft
 
 
 
PumaRST
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2008, 16:46   

czy anglik czy europejczyk nie ma znaczenia.
 
 
Kolin 
NÓdziaŻ :D


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 842
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 14-10-2008, 07:10   

No i kupiłem

2.0 Duratec HE Przebieg 122 tys

Cena auta 4,5 tys zł rok 2002

Do weekendu auto będzie przetransportowane do mnie

Więc teraz może spaść dużo śniegu żebym mógł się zamknąć i zacząć rzeźbić :mrgreen:

Zdjęcia dodam jak będzie auto u mnie już stało :wink:

EDIT

Wersja Angielska to jest
_________________
Alfa Romeo 147 By Zender...

JTD powered by Cinsoft
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2008, 07:50   

Kolin, trzymam kciuki!!! I nie zapominaj o fotkach!
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2008, 12:23   

Kolin, brawo! Trzymam mocno kciuki i czekam na szczegółowe relacje :)

PS. kilka osób z forum wie, że właśnie taki swap (2.0 HE) chodzi mi po głowie, na razie z powodów prozaicznych nie jest realizowany...
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2008, 12:35   

Opoya, nie tylko Tobie! :)) Ja jak sie juz zdecyduje to jeszcze go uturbie, tak by miał 220-240KM. W końcu ktoś musi Passowi tyłek Pumą zlać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
Paola 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączyła: 11 Sie 2007
Posty: 1138
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2008, 14:30   

hmmm... opłaca Ci się to robić dla 20KM?
_________________
Puma Roku 2008:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=2397
 
 
 
Kolin 
NÓdziaŻ :D


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 842
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 14-10-2008, 14:49   

Paola napisał/a:
hmmm... opłaca Ci się to robić dla 20KM?



Auto długo nie będzie w serii 145KM... plany mam zacniejsze, po prostu 2.0 to dobra baza pod Turbo no i raczej znów będę mięć coś co w PL będzie chyba pierwszym projektem Puma 2.0 T

Ale praca nad T to dalszy plan bo pochłania znacznie więcej gotówki i części, a wiadomo od czegoś trzeba zacząć w końcu :wink:
_________________
Alfa Romeo 147 By Zender...

JTD powered by Cinsoft
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo