Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW, Hyundai i inne - modyfikacje
Autor Wiadomość
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 21-09-2008, 22:54   BMW, Hyundai i inne - modyfikacje

Pytanko. Przymierzam sie do zbudowania kompletnego układu wydechowego z kwasówki ( kolektor 4-2-1 i reszta częśc kompletnego wydechu) Jaki moze być przeidywany przyrost mocy ? 15-20 km ??? Dodam iz juz mam zbudowany sztywny dolot gdzie stozek jest w nadkolu.
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 21-09-2008, 23:21   

chapter322, zależy jak to zrobisz...dobrze policz średnice wydechu żeby nie była zbyt duża i zbyt mała... seryjnie jest..hmm..właśnie..ile jest seryjnie w 1.4.?? :mrgreen: W każdym bądź razie ja bym chyba proponował ok 6-8mm większą średnicę ale nie dam sobie głowy pociąć za to..niech się jeszcze ktoś wypowie albo się dowiedz u kogoś bardziej obeznanego...
Powiedz mi co robisz katalizatorem..?? Zostaje..? To też ma duże znaczenie. Powiem Ci tak...
Jedyną moc to może Ci dać kolektor wydechowy..oczywiście jeśli cały wydech też zmienisz.
Ja zmieniłem z serii (w 1,7 to chyba 52mm..?? ) na 60mm i straciłem niby ok 4KM..moment się o dziwo nie zmienił. Zmieniałem tylko sam wydech, kat został, kolektor też, tłumiki tylko przelotówki doszły. Co prawda wszystko w zakresie błędu hamowni ale na pewno nic tym nie zyskałem.
Parę osób u nas ma zmienione kolektory i wydechy..niech też sie wypowiedzą jak to wygląda może...
POzdrawiam i daj znać co wymyśliłeś :)
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 22-09-2008, 11:44   

Powiem tak: swoją pumke 1.4 sprzedałem.......teraz mam hyundai coupe/tiburon z roku 2004 z silnikiem 2.0L seryjnie 150KM. Jak narazie to mam zrobiony układ dolotowy gdzie stozek jest w nadkolu. Zakupiłem już kolektor wydechowy z USA firmy OBX 4-2-1 i mam zamiar zbudować dalszą cześć układu wydechowego rozprowadzonego na dwie strony (tak jak w serii). Oczywiście nie będzie katalizatora. firma ktora podejmnie sie tego w Łodzi zaproponowała kwote 1500zł wieć cena dobra jak na taki wydech. Tłumiki są oczywiście robione indywidualnie pod dany silnik.
Wcześniejszy moj post był po to aby dowiedziec sie czy zakładac tylko sam kolektor 4-2-1 czy dopłacic 1500zl i zrobic cały wydech, tylko czy jest sens, zwiekszy sie moc ?
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 22-09-2008, 13:08   

Ścigałem się essem z tiburonem 2.0 ja 4 osoby na pokładzie 2 kraty piwa i Tiburon został o długość samochodu (tiburon kumpla) nowiutki z salonu pojechaliśmy na hamownie i moc 140 koni także nie wierze że ma 150 koni. a do tematu na profesjonalnie zrobionym wdechu i wydechu mozna uzyskać nawet do 30 koni. idealnie dobrane te części powodują że w cylindrach jest wyższe podciśnienie co powoduje zasysanie więkrzej ilości zimnego powietrza.
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
wąski 
& Wąska


Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004
Posty: 286
Skąd: Luboń
Wysłany: 22-09-2008, 13:40   

Ja w swojej obecnej 330xi M-Technik mam seryjnie zamontowane inne kolektory niż seria i cały układ wydechowy bodajże Supersprinta z przepustnicą poza tym zupełnie inny dolot niż normalne 330i. Nie wiem czy jeszcze coś tam jest robione (niestety nie znam wszystkich kodów opcji przy kupnie nowego BMW) ale na wykresie z hamowni który dostał poprzedni właściciel przy zakupie auta wychodzi 272PS (seria 231) i moment obrotowy 349Nm (serynie 300). Czyżby te "seryne" modyfikacje w wolnossącym silniku dały 40KM i przyrost momentu obrotowego o 50Nm?
_________________
BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...

BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody :twisted:
Coś do zabawy... jakieś AMG...
 
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2008, 14:23   

Skoro tak wyszło, to pewnie tak jest. 33o to mocne auto, więc i zapas mocy też jest sporyy. Dlatego jak są dobre graty są zmienione na firmowe, to możliwa jest taka różnica. Więc w beemce z tego co mówisz, to jest przyrost o niecałe 20%. Ale modyfikacjia jest w sumie kompletna bo dolot, pełny wydech i kolektory. Więc mi się wydaje, że wynik bardzo realny.
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 22-09-2008, 14:28   

Marko nie wszystkie tiburony 2.0 L maja 140KM. Są trzy wersje z silnikiem 136KM, 143KM i 150KM wiec twoj znajomy musiła mieć ktoryś z tych dwoch pierwszych.
Satysfakcjonuje mnie przyrost mocy w przedziale 15-20KM wiec będziemy budować kompletny układ wydechowy, tym bardziej ze układ dolotowy już jest profesjonalny. Po montażu odwiedze chamownie, ktora prawde powie.
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
Ostatnio zmieniony przez Opoya 31-10-2008, 00:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wąski 
& Wąska


Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004
Posty: 286
Skąd: Luboń
Wysłany: 22-09-2008, 14:36   

Dzięki Franek. Włąsnie od pewnego czasu zastanawiałem się czy jest to możliwe. Chyba podjadę do serwisu z tymi śmiesznymi kodami. Oni będą wiedzieli o co chodzi. Bo jak narazie udało mi się z nich odczytać to co wymieniłem, zawieszenie -20mm M-Technik i inne tarcze i klocki hamulcowe z tyłu oraz klocki z przodu. Ale jest tam jeszcze chyba 6 pozycji których nie znam.
_________________
BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...

BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody :twisted:
Coś do zabawy... jakieś AMG...
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 22-09-2008, 21:13   

wąski, opisz swoje przygody w Nasze-wasze nie Pumy, masz o czym pisać a chyba nie tylko ja z chęcią poczytam :) i pamiętaj, że twoja Beemka mogła przejść strojenie. Ja w trakcie jazd próbnych E90 byłem namawiany na re-map, który nie powoduje utraty gwarancji. To samo oferuje m. in. Seat.
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 30-10-2008, 16:15   

Link do mojego wydechu. Zrobiony cały układ wydechowy łącznie z kolektorem. http://www.youtube.com/watch?v=uKZasw5Sx3M
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo