Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cisnienie w tlokach
Autor Wiadomość
Swiss
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2008, 00:24   Cisnienie w tlokach

Witajcie,

Jaka jest odpowiednia wartosc cisnienia w tloku / tlokach?
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2008, 11:25   

Swiss, przede wszystkim, przydało by sie przywitać http://klubpumy.pl/viewto...=asc&start=1140
Kolejna sprawą jest silnik jaki masz w Pumie i czy w ogole ja masz...
Może jesteś mechanikiem, ktory naprawia jakiegoś kotka i utknął na pewnym etapie nie mogac sobie dalej poradzić?... ;)
 
 
Swiss
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2008, 18:22   

Nie :)
Po prostu robilem sobie ostatnio badanie cisnienia w tlokach.

Na kazdym jest 12 procz jednego gdzie jest 10.
Wiem ze 10 to malo, ale na pozostalych te 12 to jest norma? czy powinno byc np 15?
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2008, 19:24   

Swiss, 12 to bdb wynik. Nie pamietam ile powinno byc dokładnie, ale ja w swojej 1.7 miałem niemalże rowno na każdym tłoku powyżej 11.
 
 
Swiss
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2008, 21:26   

Dzieki :)
 
 
adam533 
Mąż Pati


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 35
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-11-2008, 22:46   

nie ważne ile masz czy 10 czy 12 najważniejsze jest żeby różnica między cylindrami nie przekraczała 1 prawidłowy pomiar uzyskasz mierząc ciśnienie sprężania na zimnym silniku
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 11:38   

adam533, dokładnie jak mówisz, cisnienie musi być wszedzie jak najbardziej równe. :grin:
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-11-2008, 11:49   

Podręcznikowo powinno być 10.3:1.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Swiss
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 17:18   

To co, teraz mnie czeka wymiana silnika czy mozna to jakos latwo naprawic?
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2008, 17:21   

Swiss, jesli sie nie myle to wystarczy wymienić wszelkie pierścienie,uszczelki itd :) Ale dokładnie nie powiem, bo nie znam sie az na tyle ;) Poprostu mały remoncik :)
 
 
adam533 
Mąż Pati


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 35
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-11-2008, 22:17   

Swiss, zrób jeszcze jeden pomiar wstrzyknij do cylindrów olej wystarczy po łyżeczce jeśli ciśnienie wyrówna się to masz popękane pierścienie jeśli nie to wystarczy naprawić głowice wypaliło się gniazdo zaworowe to częsta przypadłość tych silników
 
 
Swiss
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2008, 08:09   

W warsztacie zrobili mi probe oleju. Wrocilo do normy, mowia ze to moze byc pekniety pierscien albo cos innego z pierscieniem. Mowili mi tez ze najlepiej wymienic silnik, bo nie wiadomo czy tylko to wina pierscienia czy czegos jeszcze. Drogi jest taki zabieg wymiany pierscienia?
 
 
Volo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 132
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-11-2008, 09:38   

He he "najlepiej wymienic silnik", najlepiej? Ciekawe dla kogo?
Druciarze to by najlepiej chciali wszystko wyjąć i wszystko wmontować i wór pieniędzy skasować.
Ciśnienie jak mówi Opoya na zimnym 10,3.
Wymiana pierścienia droga bo to remoncik silnika (zdjęcie głowicy, uszczelka, zawory)
Jak już będziesz wymieniać to zdecyduj się na ewentualny remont wszystkiego, tak przy okazji. Poza tym może się okazać że prócz tego pierścienia masz wypalone gniazda, musisz zmienić uszczelkę, sprawdzić stan zaworów, tłoków, wtrysków, generalnie sporo roboty ale najdroższy jest montaż i demontaż głowicy, więc jeśli masz płacić to już powymieniaj tę całą resztę (ceny pierścieni, uszczelek, zaworów są dużo niższe niż robocizna).
 
 
 
Swiss
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2008, 10:36   

Myślisz ze w 4-5 tys to mozna sie zamknac w tym?
 
 
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-11-2008, 10:41   

Swiss napisał/a:
4-5 tys
złotych ? :shock:

Szalony jesteś ! Markko kupił silnik za 1500 zł., cały, kompletny, sprawny !
Nie wierzę, ze robocizna będzie kosztować 3.500 zł.
:???:
Max 1000 zł., tak mi się wydaje, albo nawet sporo mniej.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo