Witam wszystkim,
niedawno stałem się szczęsliwym posiadaczem Pumki 1,4 r98. Po zakupie został zmieniony pasek rozrzadu, klinowy i kilka mniej lub bardzie waznych czesci typu klocki hamulcowe, tarcze, szczeki hamulcowe. Przed tymi zmianami raz zdarzyło mi się ze kontrolka ABS wraz z BTCS byly zapalone podczas jazdy. Problem zniknal po ponownym rozruchu silnika. Natomiast teraz zjawisko to wystepuje nagminnie. Zastanawiam sie czego to moze byc przyczyna. Od czasu do czasu (przed zamiana hamulcow klockow i tarcz) podczas hamowania wystepowaly drgania pedala hamulcowego towarzyszyl temu dziwny mechaniczny dzwiek). Myslalem ze to wina czesci stad ta zamiana czesci niestety problem pozostal. Jetem pewny ze abs w tym momencie sie nie wlacza. Teraz moje glowne pytanie o z tym zrobic dalej i czy te dwie rzeczy maja cos ze soba wspolnego czyli zapalone kontrolki + problem z hamulcem.
Od czasu do czasu (przed zamiana hamulcow klockow i tarcz) podczas hamowania wystepowaly drgania pedala hamulcowego towarzyszyl temu dziwny mechaniczny dzwiek).
Tak własnie działa ABS... Pedał ham drzy i słychać dziwne odgłosy.
skus napisał/a:
Przed tymi zmianami raz zdarzyło mi się ze kontrolka ABS wraz z BTCS byly zapalone podczas jazdy. Problem zniknal po ponownym rozruchu silnika. Natomiast teraz zjawisko to wystepuje nagminnie.
A tak z tego co piszesz to IMO powinieneś podpiac auto pod komputer, bo cos mi sie wydaje ze jakis czujnik ABS-u Ci juz siada!
skus [Usunięty]
Wysłany: 02-12-2008, 17:13
Przepraszam za moje maniery niestety pisze z pracy troche duzo roboty pisalem tego posta chyba z godzine Postanowilem to odlozyc do powrotu do domu.
Co do ABS wiem jak działa. Ale to nie to. Podczas hamowania przy małych predkosciach nie powinien sie wlaczac. Ostatnio sie ledwo toczylem lekko wciskajac pedal hamulcowy czemu towarzyszylo wlasnie te dziwne zjawisko.
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 02-12-2008, 17:13
Hadzi napisał/a:
A co to jest BTCS?
Może masz na myśli TCS? Transmission Control System ?
Hadzi, nie dziw się tak nazwie BTCS bo takiego właśnie skrótu używają w instrukcji obsługi Forda Pumy (dokładnie w dziale gdzie opisane są kontrolki). Ze skrótem TCS spotkałem się tylko na forum, natomiast BTCS w instrukcji.
skus napisał/a:
podczas hamowania wystepowaly drgania pedala hamulcowego towarzyszyl temu dziwny mechaniczny dzwiek
prosze czytajcie co pisze
jezdzilem wieloma samochodami z abs'em ale nigdy sie nie wlaczal przy predkosci 10 km/h wciskajac ledwo pedal hamulca na suchej nawierzchni bez piasku nic czysty asfat
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 03-12-2008, 00:52
skus napisał/a:
jezdzilem wieloma samochodami z abs'em ale nigdy sie nie wlaczal przy predkosci 10 km/h wciskajac ledwo pedal hamulca na suchej nawierzchni bez piasku nic czysty asfat
W takim razie nie wiem co może być u Ciebie nie tak. Mi ABS też się włączał przy bardzo małej prędkośći ale wtedy było ślisko.
skus, mowie, niech podłaczą pod komputer, bo moze juz czujniki szaleja.
A i wiesz co jeszcze moze sie dziać? Czujniki "slizgaja"sie po takich zabkowatych pierścieniach, ktore moga byc "zużyte" a wtedy czujnik bedzie głupiał. raz bedzie "widział", ze pierscien sie obraca a innym razem ze nie. http://ford.sklep.pl/pl,p...s,ford,tyl.html
krastii [Usunięty]
Wysłany: 03-12-2008, 14:20
skus miałem też coś podobnego podczas hamowania był dziwny metaliczny odgłos, ale nie był to ABS, skus czy po tym hałasie i drganiach pedału hamulca zapalaja Ci się kontrolki ABS i TCS? Problem mi zniknął po wymianie hamulcy tył i wyczyszczeniu pierścienia ABS-u tył o którym pisze Hadzi. Komp pokazywał błąd czujnika ABS-u tył.
Pozdrawiam Krastii
skus [Usunięty]
Wysłany: 03-12-2008, 15:27
Hadzi czujnik to raczej nie jest dzisiaj zrobilem pewne testy jak lampka sie pali wogole nie dziala abs kola sie blokuja przy hamowaniu. W momenci gdy sie nie pali wszystko ok abs dziala spawnie.
krastii chodzi wlasnie o to ze po tym calym halasie nic sie nie swieci Wymienilem tarcze klocki szczeki wszystko nówka i problem pozostał ;(
edit:
umowilem sie na poniedzialek na wizyte kociaka beda wpinac pod komputer i zobaczymy co sie dzieje
krastii [Usunięty]
Wysłany: 04-12-2008, 08:25
skus to kiedy zapala ci się kontrolka TCS? Ja miałem przypadek że jak jechałem i wciskałem hamulec ( kontrolka TCS nie świeciła się) czułem ostre chrobotanie takie jakby coś się blokowało pedał hamulca drgał, trochę dziwny hałas następnie po przejechaniu kawałka drogi nagle zapalała mi się sama kontrolka od TCS-u, gasła dopiero po ponownym rozruchu silnika i to też nie zawsze. opisz dokładnie jak jest u ciebie. Pozdrawiam Krastii
Hadzi [Usunięty]
Wysłany: 04-12-2008, 09:01
skus, ale Tobie tylko kontrolka od ABSu sie zapala czy obie (ABS i TCS) jednoczesnie?
Swoja droga, co to za "testy"? W Pumie jest tak, ze jak zaczyna działac np ABS lub TCS to nie zapala sie w tym czasie, gdy w innych autach zapalaja sie w tym momencie kontrolki sygnalizujac ingerencje tego układu w to co robisz. Prawidłowo powinno być tak, ze przekrecasz kluczyn i zapalaja sie kontrolki, odpalasz auto i po chwili gasna, ruszacz i juz po chwili słyszysz krótkie chrobotanie (test ABSu). W trakcie jazdy nie moga sie wcale Tobie zapalić te kontrolki, bo to jednoczesnie by znaczyło, ze te układy poprostu nie działaja! To co opisałes to nic nowego, bo tak powinno być. Kontrolki sie nie pala - jest oki, jak sie pala - jest żle!
Luki
Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 345 Skąd: Kalisz
Wysłany: 04-12-2008, 10:04
Hadzi napisał/a:
Prawidłowo powinno być tak, ze przekrecasz kluczyn i zapalaja sie kontrolki, odpalasz auto i po chwili gasna, ruszacz i juz po chwili słyszysz krótkie chrobotanie (test ABSu).
A ja byłem pewien, że coś z moim kotem jest nie tak... Taki krótki chrobocik jest normalny? Dziwne auto...
_________________ "Gdy człowieka ukąsi wampir, staje się wampirem.
Mam wrażenie, że naszych polityków pokąsały barany"
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-12-2008, 10:19
No "chrobotanie" jest jak najbardziej normalne i występuje po każdym odpaleniu silnika i pierwszych metrach jazdy. Słychać wtedy kiedy wejdziesz na obroty ok 1500-2000.
Każda Puma tak ma, tak więc u Ciebie wszystko w porządku
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
skus [Usunięty]
Wysłany: 04-12-2008, 16:57
hmm.. ja juz nic nie wiem zaczynam sie zstanawiac czy dokonalem slusznego wyboru z tym samochodem... oki test systemu abs ale czemu 5x na 50km odcinku drogi. Teraz druga sprawa przerazony dzis bylem ładnie. Zapalam rano silnik (zimna noc ) zgasł, ok. Zapalam drugi raz zgasł, no dobra. Za trzecim razem pomoglem mu gazem... jade 3 km nagle dojezdzam do skrzyzowania wrzucam luz ... obroty 4k (na luzie!), ruszam jedynka wciskam sprzeglo przed zmiana na dwojke oborty znow 4k (podczas wcisnietego sprzegla!) i tak na kazdym biegu... Na luzie obroty mi rosly do 4 tysiecy co to ma byc. Normalnie bylo tylko podczas jazdy na biegu czyli 1,5-3k obrotów. Podjechalem na stacje benzynowa zatankowałem odpalam silnik i wszystko wporzadku. Czy to mi cos z elektronika wariuje w tym samochodzie czy komputer steruje w jakis sposob obrotami?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum