Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwna sprawa
Autor Wiadomość
damiano 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 58
Skąd: Łęczyca
  Wysłany: 20-05-2009, 20:39   Dziwna sprawa

Od ponad miesiaca jestem szczesliwym posiadaczem Pumki 1.4.
Ostatnio zauwazylem spadek mocy, juz nie ma takiej werwy, a przy redukcji i wdepnieciu ostro gazu cos strzela i idzie dalej. Jadac wolno i chcac przyspieszyc musze to robic powoli, bo jak za ostro wdepne wtedy rozpedzajac sie zaczyna poszarpywac. Ostatnio jakos dluzej kreci przed odpaleniem, a dzis mialem maly problem z odpaleniem(samochod stal w sloncu do 14- wiec ziomno nie bylo), odpalil za 2 razem po malym przechechlaniu. A pozniej juz bylo wszystko ok. Na luzie silnik pracuje rowno, wskaznik mniej wiecej na ok 900 obrotach. Podczas postoju samochod nie strzela i nie ma zadnych problemow. Oleju i plynu chlodzacego nie je.

zastanawiam sie co moze to powodowac. Moze to byc filtr paliwa?

Pare danych o samochodzie:
rocznik: 98/99
silnik: 1.4
olej: mineral Mobil M (albo 1 no jakos tak)
ogolnie wszystko ok

PS. Jesli juz byly wczesniej posty o podobnych dolegliwosciach Kociaka, to sorrka...

Czekam na odpowiedzi i porady.
Pozdrawiam!

-----------------------------------------
ZMIENIŁEM FILTR PALIWA I POMOGŁO
DLA ZMIENIAJACYCH FILTR W PRZYSZLOSCI:
NR KATALOGOWY FILTRA TO: PP 865
KOSZT TAKIEJ NAPRAWY TO OK 35zł
-----------------------------------------

Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc :))
Ostatnio zmieniony przez damiano 23-05-2009, 08:51, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Misiek89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: Poznań City
Wysłany: 20-05-2009, 20:59   

jak na moje oko to mozesz miec sprzeglo do wymiany, bo na wyzszych biegach da sie odczuc gdy sie slizga, brakuje przyspieszenia i po zmianie biegu dochodza dziwne odglosy. Ale w silniku 1.4 sprzeglo to niedrogi wydatek :mrgreen:
Jaki masz przebieg i kiedy bylo wymieniane sprzeglo? i dziwne ze jezdzisz juz na oleju mineralnym... imo puma lubi syntetyk albo pol syntetyk ale zeby ktos mineralny lał to pierwsze slysze :D
 
 
 
damiano 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 58
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 20-05-2009, 21:06   

Juz taki z tym olejem kupilem. Na mineralu zrobilem cos kolo 1,200 km.
Teraz mam na liczniku cos ponad 150tys

Ile taka naprawa moze kosztowac?
Ps. wymienic teraz olej na "polowke"?
Ostatnio zmieniony przez damiano 21-05-2009, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Qszysiek 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-05-2009, 22:04   

Hej, moim zdaniem...
Spadek mocy, szarpanie to nie wina sprzęgła. Gdyby Sprzęgło ślizgało się silnik normalnie wchodziłby na obroty przy intensywnym naciskaniu gazu silnik by wył a przyspieszenie było by znikome, szczególnie da się takie coś odczuć jadąc na cienkiej tarczy sprzęgła pod górkę.
Sugerowałbym albo problem z zasilaniem paliwa (przytkany filtr lub słabe ciśnienie paliwa spowodowane niewydolnością pompy paliwa na przykład), układem zapłonu (kable, świece) lub zatkany wydech. Czasem zdarza się że posypie się katalizator i kawałek ceramicznej siatki znajdujący się w katalizatorze odpadnie i gdy obróci się "w poprzek" zatyka wydech, przez co silnik słabnie i szarpie bo spaliny nie mogą wyjść swobodnie z silnika. Jak taki kawałek znowu się obróci i udrożni przelot silnik znowu chodziłby normalnie. Może też być przytkany tłumik, nie koniecznie z winy katalizatora. Takie rzeczy się zdarzają.
Trudno jest jednoznacznie określić co jest przyczyną, trzeba po kolei sprawdzać i szukać gdzie jest error.
Olej myślę że najlepszy pół syntetyk, no ale sam olej nie będzie winny takiej pracy silnika. Pokusiłbym się też o sprawdzenie kompresji :)
_________________
bye bye Moondust silver... :)


Moja Puma
 
 
outhot 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 37
Skąd: Opole
Wysłany: 20-05-2009, 23:08   

moze tez byc czujnik cyrkulacji spalin, badz przeplywomierz, ale to raczej bys widzial. zwykle zapala sie kontrolka...no ale jak ci sie skoncza pomysly to masz jeszcze te 2 opcje:P
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-05-2009, 03:11   

damiano, jaką beznynę wlewasz do Pumki?
Może zanim zaczniesz wymieniać pół auta, na początek po prostu wlej STP do czyszczenia układu paliwowego. Jest o tym w paru miejscach na forum.
Winne mogą być też świece lub przewody, to akurat łatwo sprawdzić. Ale IMO zacznij od STP.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
damiano 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 58
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 21-05-2009, 06:20   

Powiedz ktory STP bo jest ich wiele.
Paliwko tankuje Pb 95 w Słowiku na stacji Luk Oil'a.
 
 
 
Shakira
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2009, 08:11   

tak jak Opoya napisała,STP i zatankuj sie gdzie indziej a jesli chodzi o olej to z mineralnego na polsyntetyk nie wymienialabym
Qszysiek, a z ta kompresja tzn z jej brakiem jest w sytuacji gdy jest za malo oleju?
Nie chce cie straszyc damiano, ale u mnie objawy byly podobne, takie dlawienia, szarpania i co sie pozniej okazalo to po pierwsze rozrzad sie przestawil, 8 zaworow do wymiany i glowica do roboty, niemniej jednak w bardzo krotkim czasie olej gdzies wcielo i byl ewidentny brak kompresji silnika. To ekstremalny przypadek, ktory wcale nie musi cie dotknac.
Za radą Opoy'i zacznij od najprostszych i najtanszych zabiegow.
 
 
Damianos 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 269
Skąd: Legnica
Wysłany: 21-05-2009, 08:25   

sprawdz jeszcze filtr paliwa.
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-05-2009, 09:58   

damiano, najlepiej w srebrnej butelce, czyści cały układ. Albo w czarnej, do wstyskiwaczy.
Paliwo IMO nie najlepsze (pomijam, że na stacji tej firmy nigdy nie zatankuję, chyba, że w stytuacji podbramkowej, ale jakoś przez tyle lat jeżdżenia nie zdarzyło się). Jeśli masz w okolicy stację, gdzie można wlać benzynę lepszej jakości, postaraj się zmienić, przynajmniej na jakiś czas. Ideałem byłby Shell i jego V-Power, ale może być Ultimate BP, czy Verva Orlenu.
Jak się nie poprawi, będziemy szukać dalej.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Katar
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2009, 17:27   

Qszysiek Co to znaczy jadac na cienkiej tarczy sprzegła pod górke? jak to naplepiej zbadac,ze to sprzegło ?
 
 
Qszysiek 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-05-2009, 18:44   

Chodziło mi o tarczę, która już jest za cienka i zaczyna ślizgać. Ruszając z miejsca lub jadąc właśnie pod górkę kiedy jest większy opór dla silnika i trzymając gaz do dechy słychać silnik, sprzęgło puszczona a mimo to samochód jedzie wolniej niż powinien jechać na aktualnym biegu i obrotach silnika. Takie coś się będzie robiło coraz więcej, biegi mogą ciężko wchodzić aż w końcu uniemożliwi jazdę (tzn bez sprzęgła da się jechać ale jest to trudniejsze :) ). Jak sprzęgło raz zacznie ślizgać to niestety ale jedyny ratunek to wymiana. Mam nadzieję że wytłumaczyłem o co mi chodziło Katar, ? :)
_________________
bye bye Moondust silver... :)


Moja Puma
 
 
Katar
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2009, 19:40   

Tak dziekuje Ci a mam jeszcze 1 pytanie. przekraczam 3000 tys obrotó np na 2 biegu i auto zawsze jak wdepłem pedał gazu to jak pocisk szło a ostatnio wyczuwam zdecydowana róznice jest duzo słabsze i słychac wtedy tylko bass z rury wydechowej i tak jest na kazdym biegu. OLej wymieniony , tarcza sprzegła tez co jest grane?
 
 
damiano 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 58
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 21-05-2009, 22:11   

Zamierzamy jutro z Katarem wymienic filtr paliwa.
Gdzie w Pumce jet filtr paliwa?
(Mile widziane fotki) :))


Dzis jak ja pogonilem, caly dzien przeciagalem ja na kazdym biegu maxymalnie odnotowalem poprawe w odpalaniu i zbieraniu sie. Nadal strzela przy radukcji i wdepnieciu na maxa, ale za to jak przy wolnych obrotach wcisne na maxa odczuwam mniejsze szarpanie (jest to delikatne takie poszarpywanie).
Niestety zauwazylem wycieki z ukladu chlodzacego(na obejmie rury chlodzacej z silnikiem, jest pod kablami swiecy), mislrm tam troszeczke pomaranczowej substancji chlodzacej, no i te syki, ktore ustapily po odkreceniu korka wlewu plynu chlodzacego. Chyba ten plyn mi sie gotuje bo po jezdzie nawet 17km bucha goraco, a chlodnica niemal non stop chodzi utrzymujac temp silnika na normalu.

Jutro wymieniam plyn chlodzacy...
PS. Gdzie jest korek do spuszczenia plynu chłodzacego?
(mile widziane fotki) :))
 
 
 
Qszysiek 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-05-2009, 23:18   

Filtr paliwa: pod samochodem, przy baku, Widać gołym okiem, fotek nie trzeba :D
Płyn w chłodnicy: miałeś wyciek, może być mało płynu, może przez to się gotować, może być zapowietrzony układ chłodzenia, ciśnienie z korka na gorącym silniku jest zawsze. Przy wymianie najlepiej ściągnąć z chłodnicy najniższy gruby przewód. Ze względów bezpieczeństwa żeby się nie poparzyć to lepiej na nie gorącym silniku. po ściągnięciu przewodu można na krótką chwilę zapalić silnik żeby wyrzucił resztę płynu z bloku silnika. Płyn najlepiej spuszczać przy odkręconym korku zbiornika wyrównawczego. Fotek niestety nie mam :)
_________________
bye bye Moondust silver... :)


Moja Puma
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo