Przełącznik zespolony |
Autor |
Wiadomość |
Noalan
Big Forehead
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Sie 2008 Posty: 158 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-01-2011, 01:44 Przełącznik zespolony
|
|
|
Jak w temacie. Pytanie dotyczy problemu przerobienia zespolonego przełącznika (kierunkowskazów i wycieraczek) tak, by wersja z Pumy 1.7 pasowała do 1.4. Wydawać by się mogło, że to nie problem, bo wszystko pasuje, ale niestety po podłączeniu przepala się bezpiecznik od wycieraczek. Próba zmiany na mocniejszy skutkuje tym samym. Zauważyłem, że prawe gniazdo (właśnie od wycieraczek i spryskiwaczy) różni się od tego z wersji 1.4, bo ma jeden pin więcej. Ma ktoś jakieś pomysły? |
_________________ Big Forehead Studio
|
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 08-01-2011, 15:25
|
|
|
Napewno masz dobry przelacznik?? Zakladalem tez nowy z escorta i nie mialem takich cyrkow. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
Noalan
Big Forehead
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Sie 2008 Posty: 158 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-01-2011, 15:37
|
|
|
Właśnie rozebrałem oba przełączniki. Różnią się dość znacznie budową. Może i udałoby się coś przerobić, ale przełącznik od 1.7 ma płytkę drukowaną zalaną w plastiku i nie wiadomo co z czym się łączy. Tak czy siak w obu przełącznikach płytka łączy się z manetką poprzez trzy kable. Może zmienić je miejscami?
Przy pierwszej próbie podłączenia, zanim padł bezpiecznik, wycieraczki uniosły się na kilka cm i włączył się jednocześnie spryskiwacz mimo, że nic nie było włączone... Ewidentne zwarcie jakieś. |
_________________ Big Forehead Studio
|
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 09-01-2011, 13:45
|
|
|
Najlepiej jak bys mial mozliwosc przelozenia od kogos innego przelacznika wtedy by bylo juz wiadomo czy to wina przelacznika czy nie. Bo nigdzie nie widzialem informacji ze sa dwa typy przelacznikow. W calej gamie fordow stosowany byl jeden. Bynajmniej tam wynika z moich informacji. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
Misiek1976
Czarna Wyścigówka
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 09-01-2011, 14:41
|
|
|
Och w moim eskorcie mam ten sam problem z tym przełącznikiem. |
_________________ Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
|
|
|
|
|
Noalan
Big Forehead
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Sie 2008 Posty: 158 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-01-2011, 00:05
|
|
|
No czyli misiek1976 potwierdził, że taki problem występuje. Zresztą można spotkać w różnych miejscach, sklepach i allegro dwa typy tych przełączników. Na pierwszy rzut oka nie różnią się, ale gdy się bardziej przyjrzeć są nieco inne. Myślałem, że to nie problem i w działaniu są takie same, skoro nigdzie nie ma o tym wspomniane. Nawet ten drugi wygląda solidniej, ale niestety nie działa właściwie. |
_________________ Big Forehead Studio
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 22-05-2012, 22:42
|
|
|
Czy z escorta mk7 98" będzie pasowałć przełącznik zespolony do pumy 1.7 i odwrotnie?
[ Dodano: 23-05-2012, 08:17 ]
Sam sobie odpowiem na pytanie: Pasuje idealnie. Wszystko działa |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
lidzbararas
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 71 Skąd: poznan
|
Wysłany: 02-07-2012, 20:05
|
|
|
Odświeżam temat. Kilka tygodni temu dorwałem przełącznik zespolony od fiesty. Niestety nie pasował do mojej pumy 1.7 Mechanik chciał poprzemieniać przewody, ale z przełacznikiem wyszłoby zapewne tyle co za nowy. W piątek zamówiłem z allegro przełącznik od "angielskiej" pumy za 50 zł plus 27 zł kurier. Dziś dostałem paczkę i przed momentem skończyłem montaż. Pasuje "anglik" idealnie do "europejczyka" (te same piny, oznaczenia) Wszystkie światła działają W dodatku trafiłem na oryginalny fordowski przełącznik Polecam takie części z anglika, można spokojnie zamawiać |
|
|
|
|
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-07-2012, 21:27
|
|
|
Ja miałem dokładnie to samo! też wywalało bezpicznik od wycieraczek okazało sie ze do 1.4 jest inny niz do 1.7
wymien na przełącznik do 1.4 i bedzie lala! |
|
|
|
|
Harun
Dołączył: 26 Lip 2012 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-07-2012, 12:22
|
|
|
Odświeżam temat, bo mam problem z tym przełącznikiem. Na Allegro jest tego dużo, ale obawiam się, że żaden nie pasuje do Pumy 1.4.
W serwisie podali mi jakiś numer (xs6t11k665-ca), który powinien być na przełączniku, żeby była pewność, że jest dobry. Jak ktoś ma taki sprawny przełącznik i chce oddać w dobre ręce, to proszę o namiary.
PS: Oryginał kosztuje jedyne 830 zł. |
Ostatnio zmieniony przez Harun 31-07-2012, 13:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 31-07-2012, 12:37
|
|
|
Napisz do AutoWatin a oryginał dostaniesz za 100PLN taniej.. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
Harun
Dołączył: 26 Lip 2012 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-07-2012, 12:42
|
|
|
Podali mi dokładnie taką samą cenę.
Orientuje się ktoś czy ten przełącznik będzie pasować od Forda Ka? |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
|
|
|
|
Harun
Dołączył: 26 Lip 2012 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-07-2012, 13:17
|
|
|
Racja, już edytowałem. Powinno być S. Dzięki.
Inny numer wg katalogu Forda to 1072957. |
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-08-2012, 20:52
|
|
|
Witam
Podłączam się do tematu bo jest o wyłączniku zespolonym a ja podejrzewam, że właśnie on jest powodem usterki, która mi się przytrafiła. Zniknęły mi w ogóle światłą pozycyjne i to razem z podświetleniem deski rozdzielczej. Zdemontowałem osłony kolumny kierownicy ale nie wiem jak zdemontować przełącznik. Proszę o szybką pomoc bo cisnę do pracy codziennie 60 km w każdą stronę i samochód musi być sprawny. Dodatkowo dobrze by było dowiedzieć się w jakim zakresie da się ten przełącznik rozebrać, żeby go sprawdzić lub ewentualnie naprawić.
Pozdro
Bezpieczniki sprawdzone - wyglądają ok |
|
|
|
|
|