Lampka ostrzegawcza hamulca ręcznego - świeci non stop. |
Autor |
Wiadomość |
Barman91
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 12-10-2011, 22:05 Lampka ostrzegawcza hamulca ręcznego - świeci non stop.
|
|
|
Witam.
Mam pewnien problem od około 10-12 dni prawie non stop (ok. 90% czasu podróżu) świeci lampka ostrzegawcza hamulca ręcznego
W instrukcji pisze:
"...jesli lampka pali się po zwolnieniu hamulca ręcznego, sygnalizuje niski poziom płynu hamulcowego."
Jednak jego poziom jest prawidłowy
Dodam, że na początku lampka paliła się wyłącznie przy ostrym skręcie w lewo (np. jazda po rondzie) i długim hamowaniu.
Nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości w jeździe (przejechane prawie 500 km).
Miał ktoś podobny problem
Co to moze być
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Opoya 12-10-2011, 22:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-10-2011, 23:03
|
|
|
Sprawdź klocki i tarcze.
Poziom płynu może być prawidłowy w trakcie sprawdzania, czyli na postoju, ale spadać przy hamowaniu, a później znów wracać do normy.
Możesz podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzić hamulce, taki test może dużo dać (określić na które koło zwrócić uwagę). |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2011, 21:42
|
|
|
Sprawdź pompę sprzęgła, która też korzysta z płynu hamulcowego.
Pod pedałami, pod wykładziną będziesz miał do niej dostęp, sprawdź czy nie ma wycieku. |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
|
|
|
|
Barman91
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 15-10-2011, 19:49
|
|
|
Pomimo tego, że poziom płynu był prawidłowy ... dolałem prawie do pełna i problem zniknął.
Opoya, chyba postawiłeś dobrą diagnozę.
Dzięki
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-10-2011, 00:08
|
|
|
Barman91, w takim razie tym bardziej sprawdź klocki i tarcze. Prawodopodobnie kończą się (jedne, drugie lub i jedne i drugie). |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
tusia8510
Tempus fugit...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
|
Wysłany: 18-01-2013, 13:35
|
|
|
Przedwczoraj zdarzyło mi się zjeżdżając z górki ze skrętem (w lewo - rondo), iż zaświecala się kontrolka od ręcznego. Dziś to samo zjeżdżając z górki ze skrętem (w lewo i prawo) oraz gdy podrzuciło lekko pumę na wybojach. W międzyczasie jeździłam wiele razy tą samą drogą i nic się nie działo. Klocki wymieniane były jakiś ok pół roku temu, tarcze nie. Sama mogę sprawdzić zapewne poziom płynu, tarcze czy już są do wymiany sama pewnie nie określę. Dziś obczajałam jak autko hamuje i hamuje normalnie. Czy zatem od razu jechać sprawdzić hamulce na stacje diagnostyczną, czy może to być jakis przypadek (mróz, cokolwiek), poczekać jeszcze, zobaczyć czy to się będzie powtarzało
Sprawdziłam przed chwią poziom płynu, jest nad min, tak ok może 1/3 wysokości między min a max.
Przy okazji zobaczylam, że poziom płynu wspomagania jest z cm, połtora poniżej min - uzupełnić pilnie czy bez pośpiechu - przy okazji ? |
_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz |
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 18-01-2013, 14:52
|
|
|
tusia8510 napisał/a: | Sama mogę sprawdzić zapewne poziom płynu |
Kontroluj, bo u mnie najpierw kontrolka świeciła od czasu, do czasu mimo właściwego poziomu płynu. Później już musiałem uzupełnić. Na końcu okazało się, że szlag trafił przewód. |
|
|
|
|
tusia8510
Tempus fugit...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
|
Wysłany: 18-01-2013, 14:54
|
|
|
U mnie nie ubywa w sumie tego od wspomagania- tak mi się wydaje, że zawsze taki poziom był, ale nigdy nie luknęłam na miarkę Będę stan w sumie dla pewności obserwować. Sharky gdzie jest ta pompa od wspomagania? Zobaczę jak to tam u mnie wygląda.
Gaydek napisał/a: | Na końcu okazało się, że szlag trafił przewód. | - czyli jak będzie ubywało płynu hamulcowego to gdzieś pęknięty przewód I zapewne powinny byc widoczne jakieś plamy pod autem Ewentualnie jak pisał Sloodzik sprawdzić pompę sprzegła.
BTW mam właśnie w planach wymianę wszystkich przewodów hamulcowych, ale jak na razie nie wiem ile ich jest ( nie licząc tych czterech idących do kół) i czy dużo z tym roboty Nikt się jeszcze nie pochwalił czy tego dokonywał |
_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz |
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 19-01-2013, 15:15
|
|
|
tusia8510 napisał/a: | czyli jak będzie ubywało płynu hamulcowego to gdzieś pęknięty przewód I zapewne powinny byc widoczne jakieś plamy pod autem |
W moim przypadku akurat plam nie zauważyłem. Może dlatego, że szybko poszło .
U mnie były zmieniane. Zdaje się, że to prosta robota. |
|
|
|
|
tusia8510
Tempus fugit...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
|
Wysłany: 19-01-2013, 15:34
|
|
|
Gaydku zatem czy wiesz ile jakiego materiału do tego potrzebowano, jaki koszt tego wyszedł itp. ? Bo tutaj próbowałam już się coś w tym temacie dowiedzieć, ale za wiele i tak mi to nie wyjaśnia http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=175632#175632
BTW dziś nieco jeździłam. Na płaskiej drodze nic, ale kilka razy zjeżdżałam z tej stromej górki i kontrolka zaświecała się za każdym razem przy hamowaniu, ale za każdym razem dopiero, gdy zaczynał się skręt - czy to nie świadczy właśnie, że wyłapuje nieco za niski poziom płynu przy skręcie ? BTW może dolać płynu do maxa i zobaczyć czy dalej będzie to samo? (Jeśli tak, to jaki płyn nabyć? ) |
_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz |
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 19-01-2013, 16:27
|
|
|
tusia8510, ja nie wiem ile mnie ta cała operacja kosztowała. Niestety, czasami z moim mechanikiem rozliczam się jak za komuny, taki trochę barter .
tusia8510 napisał/a: | Jeśli tak, to jaki płyn nabyć? |
A w instrukcji to nie napisali? |
|
|
|
|
tusia8510
Tempus fugit...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
|
Wysłany: 19-01-2013, 16:34
|
|
|
Jak na razie w instrukcji znalazłam ile płynu - czyli MAX hehe .
BTW a czy wiesz ile jakich materiałów? Czy części też mechanik załatwiał ? |
_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz |
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 19-01-2013, 18:08
|
|
|
tusia8510, to jeszcze raz. 132 strona.
Każdy markowy DOT 4 będzie dobry.
U mnie wymieniane były tylko przewody, nie instalacja, że tak powiem. Materiały kupiłem sam. Mechanik tylko je wymienił, przy okazji wymieniając płyn na DOT 5.1. |
|
|
|
|
tusia8510
Tempus fugit...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
|
Wysłany: 19-01-2013, 18:30
|
|
|
Thx Gaydku. A czy można dolać inny niż jest zalany obecnie ? (bo nie wiem jaki jest). Gdy pękł jeden przewód kiedys w warsztacie, to zapytawszy jaki płyn wlali po wymianie przewodu, powiedzieli z oburzeniem - "odpowiedni do forda" ...
[ Dodano: 21-01-2013, 11:59 ]
Dziś rano zjazdy z górek - kontrolka ręcznego się zaświecała. Podjechałam nabyć płyn, dolałam - test na górce - brak światełka kontrolki. Jak na razie ok , zobaczę jak będzie dalej... |
_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz |
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 21-01-2013, 13:30
|
|
|
tusia8510 napisał/a: | A czy można dolać inny niż jest zalany obecnie ? |
Wlej DOT 4 i będzie dobrze, ale... Rozumiem, że dolewka była i już jest OK. |
|
|
|
|
|