Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 243 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 30-06-2014, 23:01
Dzięki za odpowiedź! Przynajmniej teraz konkretnie wiem na czym stoję.
Czyli jednak czeka mnie wymiana ;( A szkoda, bo jak dla mnie te światła są do Pumy idealne. Jako dość młody kierowca, myślę, że stosowanie jakichś trików nie jest dla mnie i póki co wolałbym mieć wszystko na legalu W związku z tym polecilibyście, jakieś lepsze halogeny do Pumy, aniżeli fabryczne, czy jakieś inne z supermarketu za 20zł?
deejay [Usunięty]
Wysłany: 30-06-2014, 23:11
1. kup dobre markowe żarówki typu Bosch xenon blue, Osram night breaker itp (poczytaj, poszukaj testów, porównań, sam coś wybierzesz bo ilu użytkowników tyle opinii)
2. nie kupuj mocniejszych żarówek, wzrost temperatury wewnątrz lampy sprzyja topieniu się kostek, kruszeniu izolacji na przewodach itp
3. jeśli masz zmatowiałe odbłyśniki (a z racji czasu każdego to spotyka) możesz dać odbłyśniki do regeneracji, do tego dobre żarówki i na pewno efekt Cię zadowoli
Hadzi [Usunięty]
Wysłany: 01-07-2014, 17:00
Wiele osób jeździ/ło na xsenonach, ale nie pamietam by komus poleciał DR.. Były kontrole mandaty ale by zabrali DR to nie pamietam.
Wszystko zależy czy trafisz na służbistę itp
Zahariash [Usunięty]
Wysłany: 01-07-2014, 20:40
Poleciały Hadzi dowody rejestracyjne. I to w KFP
Hadzi [Usunięty]
Wysłany: 02-07-2014, 04:08
Zahariash, to cos mi umknelo, lub taki stary jestem, ze nie pamietam.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 04-07-2014, 00:23
Także nie pamiętam. Proszę Zahariash o przypomnienie - o ile to nie problem i nie kłóci się z ujawnieniem danych osobowych naszych współ-użytkoników pod postacią loginu.
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 18-08-2014, 13:13
Wyciągnęłam ksenony z auta z racji wyjazdu za granicę i chęci posiadania świętego spokoju.
Po nocnej przejażdżce przez całą Polskę stwierdzam jednak, że jazda na zwykłych żarówkach, a na ksenonach nie ma porównania. Nie myślałem, że będzie aż taka przepaść. Na seryjnym oświetleniu jest dużo gorsza widoczność, gdy pada deszcz to już w ogóle bardzo mało widać. Strach jechać szybciej niż 90km/h...
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Zahariash [Usunięty]
Wysłany: 21-08-2014, 09:03
Bo ksenony w Pumie to konieczność i bezpieczeństwo, a nie szpan czy tuningowa modyfikacja
deejay [Usunięty]
Wysłany: 21-08-2014, 10:56
Powiedział zagorzały pumiarz oddając dowód panu z wydziału ruchi drogowego...
Taki żart, choć prawdziwy
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 30-08-2014, 16:27, w całości zmieniany 1 raz
Zahariash [Usunięty]
Wysłany: 21-08-2014, 11:03
No jak... przecież dowodu nie oddałem, wybrałem mandat i ksenony nadal w Pumie
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
Wysłany: 24-08-2014, 02:25
Na czas przeglądu technicznego również zdemontowałem ksenony, przed chwilą jechałem w nocy i dramat totalny wydaje się, że światła biegu wstecznego świecą mocniej od tych mijania
[ Dodano: 04-01-2015, 19:19 ]
W związku z wczorajszą kontrolą drogową odnośnie ksenonów postanowiłem dzisiaj zmienić ustawienie przesłony aby światła świeciły poziomym strumieniem _ _, a nie _/ _/ bo jakby nie było oślepiamy wtedy ładnie całą prawą stronę na wysokości dobrych 3m
Efekt taki, widać średnio bo garaż jest z blachy ocynkowanej więc strasznie odbija światło dookoła
Generalnie męczy mnie jeszcze poświata ksenonów, pomimo przesłony występuje poświata powyżej linii odcięcia, np. stojąc naprzeciw auta z włączonymi światłami w odległości kilku metrów nadal jestem oślepiany, co w fabrycznych ksenonach nigdy nie ma miejsca, światło powinno być odcięte powyżej linii i basta
deejay [Usunięty]
Wysłany: 04-01-2015, 19:29
Tym samym przestałeś sobie oświetlać pobocze, pieszych idących poboczem i znaki...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
Wysłany: 04-01-2015, 20:02
deejay, nie zgodzę się, fabryczny xenon ma podobną linie światłocienia, również bardziej płaską i jakoś nikt nie narzeka:
A po drugie światła w Pumie (przynajmniej w mojej) są denne nawet na ksenonach, w deszczu nie przekraczam 80 km/h na drogach bez namalowanych pasów jezdni bo po prostu się boje.
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-01-2015, 11:23
Tu nie jest poprawne ustawienie świateł, masz teraz po amerykansku. A prędkość 80 to chyba nie najgorszy wynik skoro max na słabych dodaj jest 90.
A co do oslepiania powyżej linii święcenia to takie są efekty nielegalnych przeróbek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum