Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
"wystrzelony" korek wlewu oleju
Autor Wiadomość
tieesto
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2009, 22:39   

Korek od oleju nie może wystrzelić! jakby wystrzelił to by zerwało gwint a jest zerwany?? noi jakie to musi być ciśnienie! korek był niedokręcony a na zimnym są wszelakie wibracje bo poduszki silnika są zwyczajnie zamarźnięte. Zatkana odma może spowodować conajwyżej wystrzał bagnetu ale to też nie jest wystrzał jak korek od szampana tylko zwyczajnie się wysunie ale cały to nie wypadnie.
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 17-02-2009, 22:42   

no dlatego tez na poczatku mówiłem ze zle dokrecony ale rozwazac trzeba wszystko, a korek sie zgubił. czytaj :P
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-02-2009, 22:47   

markko napisał/a:
jestem ciekawy czy nie walneło co wiekszego


myślisz o głowicy albo uszczelce?
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 17-02-2009, 22:51   

Możliwe że mogło ją wydmuchać gdzieś to raz a dwa to pęknięty kanalik w bloku ale to extrema
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
maalenka 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 28 Gru 2009
Posty: 491
Skąd: lbn
Wysłany: 16-07-2010, 12:26   

ostatnio mialam taka sama sytuacje.wywalilo mi korek, patrze pod maske, a tam wszystko w oleju, dosliwnie wszystko a korka brak, na szczescie sie zaklinowal i go nie zgubilam. Kupilam 4l oleju i dolalam, caly czas okazywalo sie ze nie ma nawet minimum, pozniej okazalo sie ze oleju jest 2x tyle co byc powinno, przy dodawaniu gazu leciala cala masa bialego dymu z wydechu, ale silnik chodzi normalnie, bez zadnych zgrzytów czy cos, po spuszczeniu oleju najprawdopodobniej juz tak nie kopci, co moze byc tego przyczyna? czy moglo stac sie cos silniczkowi? :cry:
_________________
"Zaopiekuj się mną...-wydyszała chora Pumi, kiedy zobaczyłyśmy się po raz pierwszy...

Pumkowe(i nie tylko) http://www.fotosik.pl/moje_zdjecia-1.html
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-07-2010, 12:51   

Silniki spalinowe mają coś takiego jak odma - odpowietrzanie wału korbowego (ciśnienie tam rośnie wskutek przedostawania się spalin przez nieszczelne pierścienie itp.). Zazwyczaj ów "nadmiar" jest kierowany do dolotu, celem ponownego przepalenia.
Zapchanie owej odmy teoretycznie mogłoby być powodem nadmiernego wzrostu ciśnienia w komorze silnika, i w efekcie wybicia korka. Aczkolwiek, jak to już ktoś wspominał - prędzej wystrzeliłby ci bagnet niczym strzała z łuku :) ,tak więc, tak jak i pozostali mówię - mechanik dał ciała i nie dokręcił/źle założył ów korek.

Dla spokoju sumienia jednak sprawdź stan odmy - szczególnie, że jej zapchanie wpływa także na takie sprawy jak szarpanie, nieregularny bieg jałowy itp.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
maalenka 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 28 Gru 2009
Posty: 491
Skąd: lbn
Wysłany: 16-07-2010, 17:36   

a te biale spaliny z rury? przy dodaniu gazu auta za mna nie bylo widac...
_________________
"Zaopiekuj się mną...-wydyszała chora Pumi, kiedy zobaczyłyśmy się po raz pierwszy...

Pumkowe(i nie tylko) http://www.fotosik.pl/moje_zdjecia-1.html
 
 
kolargol 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 521
Skąd: Radom
Wysłany: 16-07-2010, 19:23   

biały dym za autem jest jak silnik pali olej
_________________
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-07-2010, 02:44   

Dodajmy, że biało-niebieski dymek :mrgreen:

Najprawdopodobniej to przez uszczelniacze. Sprawdź jeszcze czy kłębek dymu pojawia sie po przygazowaniu. Jak masz uszczelniacze zużyte- stwardniałe, to wówczas po trzonkach zaworów olej ścieka do komory spalania i zostaje tam spalony.

Typowym objawem uszkodzonych uszczelniaczy jest właśnie dymek podczas ruszania z miejsca i podczas zmiany biegów na rozgrzanym silniku.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo