Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przełącznik zespolony
Autor Wiadomość
lidzbararas 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 71
Skąd: poznan
Wysłany: 15-08-2012, 22:11   

Przełącznik do wymiany. Miałem to samo (brak pozycji i oswietlenia zegarów) :evil: Zeby ściągnąć przełącznik z kolumny musisz odkręcić śrubkę (krzyżak) u góry przełącznika, dokładnie po środku. Na razie używaj z tyłu mgielnych (też tak robiłem). Kupiłem oryginalną używkę od pumy=anglika za 50 zł. Pasują też od escorta. Od fiesty mi nie pasował (inne kostki) :wink:
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-08-2012, 00:46   

lidzbararas napisał/a:
Pasują też od escorta. Od fiesty mi nie pasował (inne kostki)
Zależy od którego Escorta i której Fiesty. Przełącznik musi mieć obsługę tylnej wycieraczki (np. Escort w wersji sedan nie ma tylnej wycieraczki, więc przełącznik jest inny). ZTCP z Fiesty odpowiedniej modelem dla Pumy powinien pasować.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 16-08-2012, 11:55   

wojteks napisał/a:
Dodatkowo dobrze by było dowiedzieć się w jakim zakresie da się ten przełącznik rozebrać, żeby go sprawdzić lub ewentualnie naprawić.


Przełącznik da się rozebrać w 100%. Masz małe śrubki i zatrzaski. Niemniej jednak nie polecam tego robić. Wymaga to dużej precyzji. Rozkładałem 3 i tylko jeden udało mi się złożyć z powrotem bez problemów.. Są takie malutkie, tyci walce, które łatwo gubią się.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
ar2r 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Medium Steel Blue
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 175
Skąd: Brzeg
Wysłany: 16-08-2012, 16:48   

wojteks
może to Ci pomoże
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-08-2012, 18:11   

No właśnie też rozebrałem i złożyłem zespolony. Problem jest w tym, że wszystkie elementy mojego zespolonego, które można rozebrać i naprawić, u mnie chodzą bez zarzutu. Nie działa za to włącznik świateł pozycyjnych, który jest w manetce, która jest nierozbieralna (a przynajmniej mi się nie udało) dla tego w poniedziałek będę zakładał nowy zespolony. Póki co pozycja działa na krótko. Taki myk w obrębie bezpieczników.
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 16-08-2012, 21:27   

Naprawianie zespolonego najczęściej polega na przelutowywaniu kabli, poprawianiu lutów, zakładaniu kawałka izolacji z brzegu aby światła nie przeskakiwały - wtajemniczeni wiedzą o co chodzi.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-08-2012, 07:10   

Wczoraj odebrałem nowy przełącznik zespolony. Wszystko wróciło do porządku. Przy okazji, z oczywistego powodu zniknął problem z nie zawsze odbijającym lewym kierunkowskazem oraz nie zawsze odpalającą tylną wycieraczką. Co ciekawe zamiennik, który kupiłem firmy Magneti Marelli tak na prawdę jest oryginalnym wyłącznikiem fordowskim, tyle że za mniejsze pieniądze i ze zdrapanym napisem ford na obudowie. (Cwaniaczki)
 
 
 
przemek30 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 17
Skąd: Legnica
Wysłany: 21-08-2012, 12:23   

A jak zakładałeś nowy przełącznik demontowałeś kierownice czy można sobie poradzić bez tego ? Ja tez muszę pomyśleć bo migacz mi nie odbija i czasem przy włączaniu migacza migają długie światła. Jak wstępnie zaglądałem to wyciągnąć chyba można ale czy uda sie podłączyć wtyczki ?
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-08-2012, 13:20   

Wyjmowanie zespolonego w tym samochodzie to sama przyjemność. Po zdjęciu osłon odkręcasz jedną śrubkę która znajduje się u góry. Wtyczki też bez problemu demontuje się i potem montuje. Trzeba tylko pamiętać że wtyczki któe tam się znajdują są trochę inne niż wszystkie. Mają taki języczek z jednego boku. Odpinamy z jednej strony i wykręcamy bodajże do góry.
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 21-08-2012, 20:00   

Dodam jeszcze, że osłonki moga być na na śrubki na śrubokręt krzyżak lub torx. Wtyczki są skonstruowane tak, że nie pomylisz ich ;-)
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Harun 

Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-08-2012, 16:01   

Jak wymieniałem przełącznik zespolony, to zapłaciłem niestety 300 zł za nowy (cena w Intercarsie), więc tanie to to nie jest. Można próbować z używkami, ale problem z nimi jest taki, że rzadko który jest w pełni sprawny. :wink:

A sama wymiana prosta, tak jak napisali koledzy, bo wystarczy odkręcić kilka śrubek.
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 23-08-2012, 17:57   

Ja kiedyś zajechałem na złomowisko i dopasowałem używkę i sprawdziłem ją sobie na miejscu. Koszt niesamowicie śmieszny bo 20zł :mrgreen: Na dodatek była jak nowa nic jeszcze nie pościerane :razz:
_________________

 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 23-08-2012, 20:31   

rafalski, ze szrotem jest jak na loterii. Można kupić "LOS" za 10zł (tak jest umnie) i shit mieć, albo coś fajnego.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Marian1968 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 18
Skąd: Polska
Wysłany: 15-09-2012, 15:42   

Witaski :lol:
Mam małe pytanko do forumowiczów. Czy da się jakoś naprawić przełącznik zespolony bo mam z nim problem!!!! Polega on na tym że światła mijania czasem gasną jak odbije kierunkowskaz. Wystarczy potem lekko stuknąć w dźwignie i światła się znów zapalają. Niby to nie jest jakiś wielki kłopot ale strasznie mnie to drażni :oops:
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 17-09-2012, 10:19   

Ja polecałbym Ci kupić jakiś nowy zamiennik przełącznika. Nie musi być do Pumy. Ewentualnie jakiś używany.

Ewentualnie zamieszczę linki, które być może pomogą. Linki są do escorta, ale praktycznie wszystko co tyczy przełącznika jest identyczne. Ja mam przełącznik zespolony dedykowany do Escorta i działa ;-)

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=117447
http://www.fordescort.org/content/view/65/45/
http://www.samnaprawiam.c...ord-escort.html
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo