Niska temperatura silnika |
Autor |
Wiadomość |
kolargol
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 521 Skąd: Radom
|
Wysłany: 09-12-2010, 11:55
|
|
|
u mnie też żadnego problemu z ogrzewaniem nie ma, może to przez te temperatury silnik nie osiąga temp. roboczej? |
_________________ |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 10-12-2010, 16:47
|
|
|
A moze macie walniete termostaty i caly czas macie duzy obieg i dlatego nie umieja sie wam silniki dogrzac. A co ogrzewanie ma do niedogrzanego silnika? |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 10-12-2010, 18:22
|
|
|
dzisiaj na rozgrzanym silniku tzn. wskazówka prawie w polowie, sprawdzilem ten gruby wąż który idzie od termostatu i byl zimny. co to oznacza? z nawiewów jak jadę leci cieple nie gorące powietrze, dmuchawa ustawiona na 1. kiedy dam na 2-3 to powietrze robi się coraz chlodniejsze, kiedy stoję a silnik pracuję na wolnych obrotach to zaczyna lecieć tylko zimne i temp. na desce zaczyna rosnąć pod czerwone. kiedy silnik wkręca się na obroty - temp. zaczyna spadać a z nawiewu zaczyna lecieć cieple! o co chosi????? |
_________________ obecnie Megane II diesel(ble) |
|
|
|
|
kuban [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2010, 20:29
|
|
|
Wymienilem przed zima termostat,bo wskazowka pokazywala temp. przez caly czas jak na foto.Nie potrzebna jest dodatkowa uszczelka do orginalnego termostatu.Kupilem ten ze zdjecia powyzej.Wymienilem tez plyn chlodniczy na ford i wszystko bylo git.Wskazowka wskazywala temp.ksiazkowa i nie zalezne to bylo od jazdy w miescie czy poza nim i od tego czy wlaczany byl cieply nawiew czy nie.Cieszylem sie,poniewaz odkad kupilem auto wskazania temp.byly nie na miejscu,a po wymianie termo. wskazowka cieszyla oko.Cieszylem sie tym nie dlugo,bo po tygodniu bylo to samo.Z tym,ze raz opada mocno w dol,a raz wskazuje prawidlowa temp.Sadze,ze to czujniki temp.swiruja.Czy jest ktos taki kto moze mi przeslac schemat gdzie sie znajduja na silniku,albo potrafi wytlumaczyc ich polozenie? Za tydzien jade do Polski i mam tysiac km.Nie chcial bym cisnac z niedogrzanym silnikiem....pozdro. |
|
|
|
|
kolargol
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 521 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-12-2010, 11:08
|
|
|
bania, ja tak miałem z walniętym elektrozaworem nagrzewnicy - na wolnych obrotach zimne powietrze leciało a w czasie jazdy ciepłe
dzisiaj spędziłem pół godziny w korku i temp. zatrzymała się przed literą N i dalej ani drgnie więc pewnie termostat jednak |
_________________ |
|
|
|
|
samwsz
&Iza
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 120 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 11-12-2010, 13:36
|
|
|
kolargol i bania macie tylko duży obieg i dlatego się nie nagrzewa,więc termostat do wymiany lub sprawdzenia... |
_________________ Wujek Samo Zło ( by Snaco ) |
|
|
|
|
mochool
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 105 Skąd: Legnica/Dzikowiec
|
Wysłany: 15-12-2010, 14:46
|
|
|
kuban napisał/a: | Sadze,ze to czujniki temp.swiruja.Czy jest ktos taki kto moze mi przeslac schemat gdzie sie znajduja na silniku,albo potrafi wytlumaczyc ich polozenie? Za tydzien jade do Polski i mam tysiac km.Nie chcial bym cisnac z niedogrzanym silnikiem....pozdro. |
Oba czujniki, czyli ten na wskaźnik oraz na komputer znajdują się pod cewką. Ten na komputer jest dwupinowy i ma kolor szary. Czujnik na wskaźnik jest jednopinowy i ma kolor zielony. Żeby wymienić czujniki trzeba rzecz jasna ściągnąć cewkę - klucz nasadowy 8, sam czujnik oczkowa 19. Ponadto do tego na wskaźnik dobrze jest zdjąć koszyk akumulatora jest lepszy dostęp. Sam czujnik jest na oczkową 13. Miłej zabawy |
_________________ Fiat Grande Punto Dynamic + Ford Puma |
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 20-12-2010, 21:51
|
|
|
Nie trzeba nic zdejmować. Mnie sie udało wymienić te dwa czujniki bez demontażu innych elementów. Ale trzeba wyczuć gdzie one są. |
_________________
|
|
|
|
|
mochool
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 105 Skąd: Legnica/Dzikowiec
|
Wysłany: 22-12-2010, 12:07
|
|
|
rafalski69 napisał/a: | Nie trzeba nic zdejmować. |
Dobry jesteś, ja nie mogłem tam palca włożyć a co dopiero wykręcać czujniki |
_________________ Fiat Grande Punto Dynamic + Ford Puma |
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-12-2010, 15:07
|
|
|
rafalski69 napisał/a: | Nie trzeba nic zdejmować |
nie mam pojęcia jak to zrobiłeś! szczególnie jeżeli chodzi o czujnik na deskę! ja demontowałem cewkę i aku razem z tym pojemnikiem a i tak było ciężko. |
_________________ obecnie Megane II diesel(ble) |
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 22-12-2010, 16:13
|
|
|
Ma sie ten talent ( polak potrafi ) no i krótki klucz własnej roboty |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 22-12-2010, 22:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bogboss [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2011, 08:58
|
|
|
Ja nie mogę poszukać kabelka, który trzeba podłączyć zielony czujnik (jednopinowy na śrubkę) Z jakiej wiązki on wychodzi ? Pomocy ! |
|
|
|
|
kolargol
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 521 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26-02-2011, 18:43
|
|
|
czy jeżeli padnięty jest któryś czujnik temp. to wywali błąd na komputerze? |
_________________ |
|
|
|
|
bogboss [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2011, 10:10
|
|
|
Niestety nie wywali błędu... Po podpięciu do kompa wszystko jest ok. Mechanik znalazł miejsce gdzie powinien być wkręcony czujnik jednopinowy. Wkręcił go i teraz przynajmniej załącza mi się wentylator. Niestety temperatury na desce nadal nie mam |
|
|
|
|
kolargol
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 521 Skąd: Radom
|
Wysłany: 27-02-2011, 13:34
|
|
|
to w sumie jedyna możliwość to podpięcie to kompa i sprawdzenie temperatury silnika i porównać z tym co pokazuję wskazówka i wtedy jeśli się pokrywa mniej więcej to znaczy że czujnik na komputer? dobrze myślę? |
_________________ |
|
|
|
|
|