Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
26-12-2006, 00:01
Termostat
Autor Wiadomość
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-11-2005, 19:11   Termostat

Witam!
Mam problem z chłodzeniem silnika. Wygląda to w ten sposób: po krótkiej jeździe gdy silnik powinien nagrzać sie już do normalnej temperatury wskaźnik temperatury dostaje nagle wigoru :( i albo skacze szybko na czerwone pole albo faluje między środkowym zakresem a wzmiankowanym czerwonym polem.
żeby nie było to zbyt jasne i oczywiste :wink: to dzis miałem do pokonania nieco dłuższy odcinek niż miasto i to był mus wiec zaryzykowałem jazde...jechałem bardzo oszczednie nie mówiąc juz o forsowaniu silnika...i wskaźnik ani na chwile nie wyszedł poza "bezpieczne" pole!
czy ktoś ma jakiś pomysł?!?myślę ze może to być termostat...a jesli tak to czy orientujecie sie czy naprawa jest skomplikowana? :|
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 27-12-2007, 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ksolk 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 357
Skąd: Olkusz
Wysłany: 06-11-2005, 08:50   

Termostat właśnie jest od tego aby kontrolował temp. i załanczał chłodnice.sprawa nie skomplikowana ale nie znam kosztów.
_________________
Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM
 
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-11-2005, 12:24   

Pytam czy jest to skompilkowane...bo podjechałem do Forda a tam pan po zbadaniu sprawy mówi mi i że to termostat i naprawa wyniesie 380PLN :shock: bo cieknie jakaś obudowa termostatu...zastanowiło mnie to że w sumie NIE UBYWA mi płynu :? więc wyciek jest...dziwnie nieprawdopodobny poza tym gdy w kiedyś w escorcie wymieniałem term. wyniosło mnie to kilkadziesiąt PLN...no coż podjechałem do innego mechanika i wygląda na to że pan w ASO chciał mnie zrobic (lekko mówiąc) w balooona....bywa...
 
 
 
Jacek 


Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 272
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 06-11-2005, 12:48   

Ja mam jutro w Lublinie odebrać termostat do mojej Pumki :) Jak odbiore to powiem Ci ile to kosztuje :wink:
_________________
www.nieruchomosciwysocki.pl
 
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-11-2005, 13:24   

Jacek, właśnie znalazłem w necie coś co może i Ciebie zainteresować...chociaż jeśli dobrze rozumiem dla Ciebie to już "musztarda po obiedzie" :lol: ale dla porównania...
http://www.ford.sklep.pl/...n,176672,0.html

P.S. Jacek, mógłbyś napisać czy w Twojej Bryczce objawy były takie jak u mnie?
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-11-2005, 01:18   

o ile dobrze pamietam przy zimnym silniku nie jest od poczatku wlaczany pelen obieg wody tylko czesciowy, zeby silnik szybciej osiagnal wlasciwa temperature pracy. moze zawor od tego cuda jest niesprawny.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Rathi 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-11-2005, 15:20   

Za wymiane termostatu w ASO zaplacilem kolo 400 zl.
Tyle, ze wczesniej wzieli Pumke na komputer (~200 zl), bo nie bylo wiadomo czy to na pewno termostat.
Cena samego termostatu to bylo jakies 80-90 zl.
_________________
Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier
 
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-11-2005, 19:42   

No to posłuchaj Rathi!
Dzis już, nauczony doświadczeniami minionego weekendu wiem, że aby zdiagnozować usterkę termostatu (bez podłączania do kompa :!: ) wystarczy dotknąć chłodnice (lub nawet rure do niej) -jeśli silnik się bardzo nagrzewa a chłodnica jest zimna to znaczy termostat nie otwiera tzw. dużego obiegu "wody" czyli przez chłodnice, co w efekcie sprawia, że wiatraczek nie może zacząć chłodzić chłodnicy bo ta nie wymaga chłodzenia co "stwierdza" czujnik :wink:
jeśli natomiast silnik jest niedogrzany to znaczy że termostat ma cały czas otwarty duży obieg wody i nie zamyka go mimo, że temperatura tego wymaga!
może to trochę zagmatwałem ...ale co ja przeszedłem żeby posiąść tę wiedzę :lol:
a dziele się nią pro publico bono (znaczy się dla przestrogi klubowiczów)
...i najistotniejsze
...termostat kosztuje 32PLN 8)
pozdrawiam wszystkich ze sprawnymi termostatami :wink:
_________________
Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
 
Rathi 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-11-2005, 22:13   

Mnie tego nie musisz mowic.
Moje auto stalo u mechanika caly dzien.
I wg niego termostat byl sprawny.
Bo wszystko dzialalo jak trzeba.
Ale tylko za pierwszym razem. Pozniej cos dziwnego sie dzialo i nie dzialalo.
I mechanik nie byl w stanie powiedziec co jest nie tak, bo wygladalo na to, ze termostat dziala wzorcowo.
A (prawdopodobnie) nie dzialal. Bo po tym jak w ASO go wymienili, to wszystko jest w porzadku.
_________________
Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier
 
 
 
Paweł 
---------------

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 06 Wrz 2005
Posty: 745
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 08-11-2005, 11:20   

Ja wymienilem w piatek termostat koszt termostatu 30 zl wymiany cale 10 zl no i plus plyn chlodniczy
 
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-11-2005, 11:33   

Paweł napisał/a:
no i plus plyn chlodniczy


A propos Paweł -jaki płyn wlałeś? koncentrat forda?
_________________
Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
 
Paweł 
---------------

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 06 Wrz 2005
Posty: 745
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 12-11-2005, 02:16   

dokladnie ci nie jestem w stanie powiedziec ale na 100% byl to koncetrat tylko niewiem jaki .Z tego co wiem mozna wlewac wszystkie mieszalne ,ktore nie maja nic wspolnego z borygo
 
 
 
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 13-05-2007, 12:55   

Już od jakiegoś czasu mam pewien problem. Bardzo mocno nagrzewa mi się silnik, zrobie jakieś 20 km, nie żeby agresywną jazdą, normalną i bez klimy. Temperatura wskakuje na pole czerwone, oczywiście włącza się wentylator. Czasem schłodzi silnik poniżej czerwonego pola, czasem nie i jest na końcu czerwonego pola (wentylator cały czas chodzi). Gdy otworze maske jest bardzo gorący, ze zbiornika płynu chłądzącego słychać jak syczy. A gdy wyłączam silnik to wentylator powinien dalej chodzić? bo mi się wyłącza. Płynu mam dosyć, i jest dobry bo sprawdzał koleś na akcji Forda.
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-05-2007, 13:30   

Załączają się oba biegi dmuchawy, czy tylko drugi?
Tak na wstępie - sprawdz rezystor dmuchawy (uszkodzenie powinno być widoczne gołym okiem), jest na dole przy wiatraku od strony silnika.
Może też być problem z termostatem.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 13-05-2007, 13:39   

Opoya napisał/a:
Załączają się oba biegi dmuchawy, czy tylko drugi?

Tzn? szybki i szybszy? Czasem słysze jak by dmuchawa zwolniła trochę ale dmucha

nadal
Opoya napisał/a:
sprawdz rezystor dmuchawy (uszkodzenie powinno być
widoczne gołym okiem

tzn jak to powinno wyglądać? zaraz pójde zobaczyć, więc czego powinienem sie spodziewać?
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo