Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
26-12-2006, 00:01
Termostat
Autor Wiadomość
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-05-2011, 14:11   

Nawet jeśli auto stoi w miejscu, wskazówka nie ma prawa wejść na czerwone pole.
Sprawdź czy działa dmuchawa przed silnikiem i czy działają jej oba biegi.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Mr.Jay 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 29
Skąd: Oswiecim
Wysłany: 20-05-2011, 12:03   

sprawdziłem jeszcze raz wskaźnik temp. silnika i wskazówka nie wskoczyła jednak na czerwone pole, była za L ,ale mieściła się w miarce choć naprawdę w końcowym jej fragmencie także niby wszystko ok A powiedźcie mi jedno po wył. silnika dmuchawa ma chodzić jeśli przed wył chodziła czy nie?
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-05-2011, 08:22   

Ma nie chodzić.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2011, 10:55   

W moim przypadku najdalej wskazówka wyszła PRZED L. Czyli sporo rezerwy zostawało.
Zawsze możesz w takiej sytuacji włączyć klimę, automatycznie załączy się wiatrak na 2 biegu.
 
 
Mr.Jay 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 29
Skąd: Oswiecim
Wysłany: 22-05-2011, 18:08   

ok dziękówa za pomoc, ale i tak mam teraz na dniach wymieniac rozrząd z pompą wody, także płyn chłodniczy, może coś sie poprawi.
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-05-2011, 10:07   

Franek napisał/a:
Zawsze możesz w takiej sytuacji włączyć klimę, automatycznie załączy się wiatrak na 2 biegu.


ciekawe... klima wlacza wiatrak na stale na 1 bieg, 2 bieg wlacza sie dopiero jak cisnienie w ukladzie klimatyzacji osiagnie wysoki poziom.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 30-04-2012, 16:16   

witam. Trochę odświeżę temat. Niestety i mnie dopadł problem z termostatem. Wczoraj nagle wskazówka zaczęła się przemieszczać w stronę czerwonego pola. Zdążyłem dojechać do domu bo miałem na szczęście blisko. Po ogledzinach już wiedziałem na 99,9 % że to termostat bo chłodnica zimna a wiatrak nie mógł wychłodzić silnika. Dziś rano obdzwoniłem wszystkie sklepy ale lipa , bo nigdzie nie było na stanie termostatu do pumexa. Dopiero serwis Forda mnie uratował bo mieli 1 sztukę- koszt 40 zł. Ledwo dojechałem do mechanika ( chociaż to tylko 6 km) ale nawiew na gorące pow. i jakoś dojechałem na piątym biegu bez gwałtownego przyspieszania.
Niestety tak jak myslałem to ja musiałem mechanikowi powiedzieć gdzie jest termostat bo nie miał zielonego pojęcia :razz: on obstawiał drugą stronę silnika. Trochę mu było głupio jak się okazało że to ja miałem rację :mrgreen: po założeniu termostatu jeszcze z godzinę nam zeszło na odpowietrzaniu układu bo nie miałem ogrzew. w kabinie. Ale w końcu się udało. Teraz wskazówka stoi nieruchomo po środku skali i ani drgnie dalej, co bardzo mnie cieszy :grin:
tylko cena za wymiane wydaje mi się wygórowana bo 80zł, czyli więcej niż za org. termostat + 2 l płynu(60 zł)
Jeśli się mylę że to dużo to proszę o słowa otuchy że nie przepłaciłem
Zresztą to i tak nie ważne, ważne że puma jest już zdrowa i śmiga aż miło.
pozdro
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
Damianos 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 269
Skąd: Legnica
Wysłany: 30-04-2012, 18:48   

ja tez musiałem pokazać gdzie jest termostat :smile:

ale za wymianę zapłaciłem trochę mniej - 50 zł.
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 30-04-2012, 23:35   

daro85,
mało nie dałeś, ale dramatu nie ma, dostęp do niego nie jest najlepszy
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 01-05-2012, 11:41   

daro85, 80 zł + 60 zł za płyn, czyli razem 140? :>
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Gracjan 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-05-2012, 11:52   

Dołączę się do tematu. Ostatnio miałem problem w zimie. Temp była przy dolnej kresce. Tydzień temu wymieniłem termostat i teraz jest odwrotnie. Jak trochę pojeżdżę to temp wskakuje mi na czerwoną kreskę, ale żadne kontrolki się nie zapalają, ze coś się dzieje. Bo długim czasie temp zaczyna spadać i jest na połowie. To chyba nie jest normalne. Pomóżcie :P
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 01-05-2012, 12:05   

żle mnie zrozumieliście 80 zł wymiana + 60zł (termostat + 2l płynu :mrgreen:
Mam nadzieje że to już wszystko jesli chodzi o układ chłodzenia, bo już w tym roku od lutego wymieniłem zawór nagrzewnicy, zbiornik płynu chłodz., nowy płyn i termostat :mrgreen:
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
Gracjan 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-05-2012, 12:26   

Dołączę się do tematu. Ostatnio miałem problem w zimie. Temp była przy dolnej kresce. Tydzień temu wymieniłem termostat i teraz jest odwrotnie. Jak trochę pojeżdżę to temp wskakuje mi na czerwoną kreskę, ale żadne kontrolki się nie zapalają, ze coś się dzieje. Bo długim czasie temp zaczyna spadać i jest na połowie. To chyba nie jest normalne. Pomóżcie :P
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 01-05-2012, 12:46   

a jaki kupiłeś, orginał czy zamiennik???? bo zamienniki czasem wadliwie działają. wygląda mi na to że termostat się przycina i dopiero potem w całości się otwiera. Weź sprawdz sobie chłodnice czy jest ciepła jak masz temp na czerwonej kresce. wentylator się włącza????
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
Gracjan 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-05-2012, 12:59   

Jest to jakiś francuski zamiennik vernet. Wentylator działa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo