Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
06-11-2007, 19:59
Ksenonowe światła w Pumie
Autor Wiadomość
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 19-02-2006, 21:46   

uuu widze Pass ze jednak komuś zleciłeś robote montazu
ja jutro sam montuje bo w tych rzeczach jestem kumaty 8)

P.S. Aniu zawsze do usług.
Dokładnie tak jak napisal pass te za 1000zl sa hermetyczne a te za 790zl nie ale sa jeszsze przetwornice Denso hermetyczne
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 20-02-2006, 17:12   

Kurzki moze czerwopny kabel to + a niebieski to - ale w pumie sa dwa kable: jeden fiolrtowo-pomaranczowy a drugi czarny :D i teraz nie wiem ktory to + a ktory - ale chyba czarny to +
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-02-2006, 07:16   

mi sie zdaje , ze czarny to minus jednka
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 22-02-2006, 16:10   

Kurzki czarny to jednak chyba plus bo orginalna wtyczka od zarowki pasuje tylko w jeden sposob do przetwornicy i wchodzi tylko w miejsce gdzie na przetwornicy jest +.

Xenony zamontowane 8) Nie jest prosto je zamontowac, szczegolnie przetwornice bo nie ma miejsca. Jesli chodzi o palnik to tez trzeba pobawic sie bo po zdjeciu tej metalowej objemki napisane jest ze trzeba odwrocic i zalozyc hmm ale sie nie da, bo inaczej sa zaczepy i nie pasuja wiec nalezy palnik inaczej nozkami wsadzic. Wtedy drucik palnika jest na dole soczewki ale nie centralnie na dole tylko troszke na boku. Jesli chodzi o umieszczenia startera (to czerwone) pod dekielkiem lampy to da sie ale jak podlaczy sie do niego palnik to juz niestety na da rady zamknąć dekielka, chyba ze na sile ale ...
Dziur nie robilem jedynie rowek pod uszczelka dekielka tak aby mogl wejsc tam kabel prądowy i wyjsc na zewnatrz kabel od palnika. Niestety ja starter zostawilem na zewnatrz bo upychac go na sile bez sensu.
Efekt jest :D Swiecą strasznie bialo w porownaniu do standardowych lub do postojowek.
O to zdjecia na ktorych pokazane jest miejsce zamontowania przetwornic no i oczywiscie efekt koncowy :)
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 22-02-2006, 17:19   

Super!

chapter322 napisał/a:
Niestety ja starter zostawilem na zewnatrz bo upychac go na sile bez sensu.


Jakoś go zabezpieczyłeś przed wilgocią?

Ja jestem umówiony na montaż na weekend. Jeśli wymyślimy coś inaczej niż chapter322 to powklejam zdjęcia.
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 22-02-2006, 17:29   

Pass ten starter jest hermetyczny, zabezpieczony przed woda wiec zostawilem normalnie. mozna owinac go w folie lub tasma izolacyjna ale to jest chyba zbedne. Dowiadywalem sie od sprzedajacego i faktycznie mozna zostawic na zewnatrz starter(czerwona kosc) i wejscie palnika.
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
Ostatnio zmieniony przez chapter322 23-02-2006, 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 23-02-2006, 18:41   

Pass w nocy rewelka, xenonki pieknie swieca na bialo-niebiesko. Z daleka widac tylko poswiate niebieska dzieki zalamaniu kata soczewki na fiolet:)
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Yamaha 
Back on the road :-)

Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 240
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-02-2006, 11:56   

Ja u siebie miałem taki problem, że zamokły (bardzo zamokły) transformatory. Musiałem je wymienić aż. Dlatego zabezpieczenie przed wilgocią wydaje mi się najważniejsze w tym temacie...
 
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 26-02-2006, 16:12   

Yamaha my z passem mam hermetyczne xenony wiec nie ma obawy przed wilgocia
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 28-02-2006, 17:14   

Lampy są w trakcie przerabiania, dziś wieczorem lub jutro po południu ostateczny montaż. Trochę czasu zeszło bo jestem uzależniony od czasu osoby wykonującej przeróbkę.



Postanowiliśmy zamontować to tak:
Element 1 na zdjęciu jest wstawiony w plastik, który zamyka lampę od tyłu. W plastiku została wycięta dziura i element ten jest uszczelniony siliconem i od tyłu usztywniony płytką metalową aby nie zapadał się do środka lampy. Element 2 na zdjęciu będzie nakręcany na element 1, nic nie będzie dzięki temu bezwładnie wisieć. Kable od lampy do przetwornicy są już przedłużone. Przetwornice zamontuję tak jak Chapter... inaczej nie ma miejsca. Pozostaje jeszcze odpowiednie wkręcenie żarnika (drutem oporowym do dołu) aby widmo światła było prawidłowe.
 
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 28-02-2006, 22:28   

Pass u mnie startery tez bezwladnie nie wisza bo po wlozeniu lampy do auta zostaly przymocowane opaskami zaciskowymi aby nie dyndały. Pass jak uda ci sie zarnik a raczej ten drut oporowy idealnie do dolu skierowac to daj znac bo u mnie jest na dole ale nie centralnie (lekko skrzywiony w bok) bo inaczej by sie zarnik nie trzymal na trzech plastykowych nozkach tylko na dwoch i by sie ruszal.
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 02-03-2006, 21:49   

Xenony ostatecznie zamontowane :mrgreen:

Tak jak pisałem wcześniej zrobiliśmy otwory w plastikach zamykających lampy, przez które wystają zapłonniki żarników.



Od środka zapłonniki są zabezpieczone blaszką metalową aby nie zapadały się przy nakręcaniu starterów. Wszystko jest wypełnione i zaizolowane klejem na gorąco (zrezygnowaliśmy z silikonu ponieważ silikon może się wykruszyć). Na zdjęciach widać też przedłużone kable od seryjnej żarówki, które po wydłużeniu sięgają do przetwornicy.



Z zewnątrz wygląda to tak (bez nakręconego i z nakręconym starterem)



Tak zamontowaliśmy przetwornice do pasa przedniego, nie ma innego miejsca... Użyliśmy opasek i kleju na gorąco, aby przetwornice nie obcierały lakieru na pasie przednim.



Udało nam się również zamontować żarniki w taki sposób aby drut oporowy był skierowany idealnie do dołu. W tym celu należy zdjąć srebrne blaszki, w które wkręca się żarówki (są one przypięte na 5 zatrzasków, odpinają się przy użyciu małych kombinerek). Następnie trzeba włożyć żarniki drutem oporowym do dołu i blaszki wcisnąć z powrotem na swoje miejsce, ale w innym ułożeniu. Mianowicie tak, aby utrzymywały żarnik na miejscu. Zatrzaskujemy je wtedy na 3 zatrzaski, które spełniają swoje zadanie i żarnik jest zamontowany bardzo stabilnie. Zapomniałem sfotografować ten manewr, ale opis jest chyba dokładny.

Nie mam jeszcze zdjęć aby pokazać jak lampy świecą, ale mogę powiedzieć, że różnica w stosunku do halogenowych żarówek jest OGROMNA :!: Pobocza są doświetlone rewelacyjnie, zasięg świateł jest ZNACZNIE większy. Lampy świecą idealnie białym światłem z delikatnym dodatkiem niebieskiego, szczególnie widać to po zmroku.
Niedługo dorzucę zdjęcia pokazujące świecenie lamp.
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 03-03-2006, 14:33   

Za montaż zapłaciłem 150 pln...
Sporo było przy tym kombinowania aby miało ręce i nogi, aby lampy się normialnie wysuwały, otwierały itd.

Na zdjęciach widać jeszcze zaślepki na kablach od przetwornicy... oczywiście są zdjęte bo okazały się niepotrzebne 8)
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 05-03-2006, 21:14   

Właśnie wróciłem z podróży do Człuchowa... razem 440 km większość po ciemku... Różnica w stosunku do moich poprzednich żarówek (Philips Premium +30%) jest KOLOSALNA :!: Długie włączyłem chyba 3 razy aby mignąć komuś z przeciwka... Mi nikt nie migał z przeciwka więc wnioskuję, że nie oślepiam...
Pobocza są oświetlone bardzo dokładnie, zasięg świecenia jest zdecydowanie większy i światło jest znacznie jaśniejsze. Szczerze polecam :!:
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 19-03-2006, 14:49   

Kilka zdjęć z xenonkami :) Sesja z Pumą Gaydka (Philips BlueVision) dla porównania świecenia będzie za tydzień ;)
Na pierwszym zdjęciu widać też grill "Kurzki design".
Na ostatnim zdjęciu porównanie barwy świateł mijania (Philips Xenon) i drogowych (Philips Premium).

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo