Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
06-11-2007, 19:59
Ksenonowe światła w Pumie
Autor Wiadomość
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2013, 11:15   

Nie zmieniłam bezpieczników i przez tyle lat jeżdżenia z ksenonami nic się z bezpiecznikiami nie stało. Choć w instrukcji ksenonów było napisane by zmienić. :roll:


deejay, bardzo ważna uwaga! Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2013, 14:12   

Ja tez nie zmieniałem, jak właściwy nie padł przez rok, to bez sensu z góry wymieniać na mocniejszy ryzykując np grzaniem się tej części instalacji
 
 
Mietek21 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 30
Skąd: Legnica
Wysłany: 01-02-2013, 19:39   

sharky w jednej z gazet motoryzacyjnych były zamieszczone testy żarówek i na pierwszym miejscu były te żaróweczki:OSRAM Night Breaker Plus. Żarówka ta wygrała praktycznie w każdym z założeni testu. Philips Blue Vision był jakoś na 3 miejscu, w każdym bądź razie za Osramem, a reszta "świata" miła sporo do życzenia jeśli chodzi o jakość wykonania, snop światła itd.
Ja do swojej pumy chcę właśnie zakupić te w/w Osramy + polerka kloszy, ale to już po zimie, by sól i cały ten syf z drogi nie zniweczył mojej pracy. Po tym zabiegu porządne ustawienie świateł i mam nadzieje, że będzie lepiej.
Na ksenonach się przejechałem jak wcześniej opisywałem i raczej się już nie dam skusić.

A tu link do żarówek:
http://www.motointegrator...ht-breaker-plus
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-02-2013, 21:39   

ja tam mimo wszystko będe polecał xenony :) naprawde róznica nie do opisania ale barwa tylko 4300 k!!!
 
 
Zahariash
[Usunięty]

Wysłany: 02-02-2013, 12:05   

pawcioss napisał/a:
ja tam mimo wszystko będe polecał xenony


+1
 
 
robertpuma1910 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 1088
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 29-05-2013, 17:02   

Nadszedł czas na kolejną wymianę palników ksenonowych. Plaskur1 życzy sobie za sztukę 80 zł. Na allegro większość aukcji jest w cenie ok kilkunastu do 30 zł. Jest jakaś różnica w technologiii czy jakości ?
_________________
Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
 
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-05-2013, 17:07   

nie maaa bierej najtansze
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 29-05-2013, 21:22   

Czytacie same sponsorowane testy żarówek w gazetach przeznaczonych dla przeciętnego Kowalskiego, w których pierwsze miejsca muszą być obsadzone przez Osram i Philips a producentów tj. Tungsram czy Narva nie bierze nikt do testów.

Zanim zaczniecie dyskusję, która żarówka Osrama jest lepsza poczytajcie oficjalne karty katalogowe żarówek i dowiecie się, że

NIGHT BREAKER PLUS
Dane świetlne
Temperatura barwowa 3700 K
Strumień świetlny 1700 / 1860 lm
Luminous flux tolerance ±12 %
Znamionowy strumień świetlny 1700 lm

Trwałość
Trwałość B3 110 / 65 h
Trwałość Tc 220 / 135 h

COOL BLUE INTENSE
Dane świetlne
Temperatura barwowa 4200 K
Strumień świetlny 1860 lm
Luminous flux tolerance ±12 %
Znamionowy strumień świetlny 1700 lm

Trwałość
Trwałość B3 110 h
Trwałość Tc 220 h

Na koniec najzwyklejsza żarówka Osrama bez żadnych wodotrysków

OSRAM ORIGINAL LINE 9005
Dane świetlne Temperatura barwowa 3200 K
Strumień świetlny 1860 lm
Luminous flux tolerance ±12 %

Trwałość Trwałość B3 280 h
Trwałość Tc 550 h

Spełniają dokładnie takie same wymagania i mają takie same parametry. Jedyna różnica w tym, że im więcej bajerów tym krótsza trwałość żarówki.

Każda żarówka musi mieścić się w określonych parametrach żeby była dopuszczona do użytkowania w miejscach publicznych. Jak policzy się te 12% tolerancji to wyjdzie, że żarówka może być najjaśniejsza na rynku bo w najlepszym przypadku będzie wytwarzać 160 lumenów więcej niż na przykład taka sama żarówka, dla które akurat trafi się nominalny strumień świetlny. Każda z nich będzie mieścić się w dopuszczalnych widełkach.
 
 
Magenta 
AKA Misia vel Nika


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączyła: 27 Sie 2009
Posty: 928
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-06-2013, 11:55   

Jak już niektórzy wiedzą, kupiłam niedawno kolejny zestaw ksenonów na Allegro, u użytkownika dizplay (dobry kontakt, wysyłka w dniu zakupu).
Mogę śmiało polecić ten zestaw, światełka świecą piknie.
A przetwornice w wersji slim są całkiem estetyczne. :-)





Pan Marcin zgodził się przyznać Klubowiczom rabat - jeśli uzbiera się 3 chętnych na zakup, cena 1 zestawu będzie wynosić 145 PLN.
Koszty wysyłki:
- priorytetowa paczka pocztowa: 12 PLN
- przesyłka kurierska: 17 PLN
_________________
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 04-06-2013, 12:40   

Na oko palniki (opakowania + naklejki z opakowań) identyczne jak u Plaskura.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Magenta 
AKA Misia vel Nika


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączyła: 27 Sie 2009
Posty: 928
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-06-2013, 13:20   

Sądząc po zdjęciach, to palniki są chyba takie same we wszystkich tego typu dostawach. :)
_________________
 
 
robertpuma1910 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 1088
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 04-06-2013, 18:59   

trojan6 napisał/a:
Na oko palniki (opakowania + naklejki z opakowań) identyczne jak u Plaskura.

Tyle, że u Plaskura jeden palnik kosztuje 80 PLN , dla Klubu Pumy 60 PLN :wink:
_________________
Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 04-06-2013, 21:47   

Mimo zamówienia u plaskura, które w końcu nie doszło do skutku, nadal korcą mnie ksenony. Te, które pokazała Magenta wydają się być ok, tylko boję się przeglądów i policji (mam złe doświadczenia :( ) Ale jeździć na fabrycznych żarówkach to naprawdę niefajna sprawa... Mam tyle samo argumentów za co i przeciw. :/
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Magenta 
AKA Misia vel Nika


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączyła: 27 Sie 2009
Posty: 928
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-06-2013, 01:40   

sharky, niewątpliwym plusem tego zestawu są nieduże przetwornice - mimo dodatkowej części jest je łatwiej ukryć gdzieś nisko pod maską (myślę, że da się je zamontować tak, że będą całkiem niewidoczne).

Jeśli zamontujesz palniki o barwie nie rzucającej się w oczy (bez niebieskiej poświaty), to i Policji nie dasz powodów do kontroli (jeśli jeździsz przepisowo ;) ).

A przegląd masz raz do roku - od biedy możesz zdemontować zestaw na dzień kontroli.
Albo przyjedź na kontrolę do Poznania - powiem Ci, gdzie z ksesonami dostaniesz przegląd bez problemu. ;)
Ja jeżdżę na przegląd do gościa, który wie, jak tragiczne jest seryjne oświetlenie w Pumie.
_________________
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 05-06-2013, 08:20   

Ostatnio zostałem zatrzymany przez nie oznakowany radiowóz. Sprawdzali trzeźwość, czy mam zapięte pasy itp. Oglądnęli cały samochód i rozliczyli za grzeszki drogowe. Na ksenony nic nie mówili.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo