Przesunięty przez: Gaydek 06-11-2007, 19:59 |
Ksenonowe światła w Pumie |
Autor |
Wiadomość |
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-01-2013, 11:15
|
|
|
Nie zmieniłam bezpieczników i przez tyle lat jeżdżenia z ksenonami nic się z bezpiecznikiami nie stało. Choć w instrukcji ksenonów było napisane by zmienić.
deejay, bardzo ważna uwaga! Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2013, 14:12
|
|
|
Ja tez nie zmieniałem, jak właściwy nie padł przez rok, to bez sensu z góry wymieniać na mocniejszy ryzykując np grzaniem się tej części instalacji |
|
|
|
|
Mietek21
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 30 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 01-02-2013, 19:39
|
|
|
sharky w jednej z gazet motoryzacyjnych były zamieszczone testy żarówek i na pierwszym miejscu były te żaróweczki:OSRAM Night Breaker Plus. Żarówka ta wygrała praktycznie w każdym z założeni testu. Philips Blue Vision był jakoś na 3 miejscu, w każdym bądź razie za Osramem, a reszta "świata" miła sporo do życzenia jeśli chodzi o jakość wykonania, snop światła itd.
Ja do swojej pumy chcę właśnie zakupić te w/w Osramy + polerka kloszy, ale to już po zimie, by sól i cały ten syf z drogi nie zniweczył mojej pracy. Po tym zabiegu porządne ustawienie świateł i mam nadzieje, że będzie lepiej.
Na ksenonach się przejechałem jak wcześniej opisywałem i raczej się już nie dam skusić.
A tu link do żarówek:
http://www.motointegrator...ht-breaker-plus |
|
|
|
|
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-02-2013, 21:39
|
|
|
ja tam mimo wszystko będe polecał xenony naprawde róznica nie do opisania ale barwa tylko 4300 k!!! |
|
|
|
|
Zahariash [Usunięty]
|
Wysłany: 02-02-2013, 12:05
|
|
|
pawcioss napisał/a: | ja tam mimo wszystko będe polecał xenony |
+1 |
|
|
|
|
robertpuma1910
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007 Posty: 1088 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 29-05-2013, 17:02
|
|
|
Nadszedł czas na kolejną wymianę palników ksenonowych. Plaskur1 życzy sobie za sztukę 80 zł. Na allegro większość aukcji jest w cenie ok kilkunastu do 30 zł. Jest jakaś różnica w technologiii czy jakości ? |
_________________ Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
|
|
|
|
|
pawcioss
live for drive
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012 Posty: 277 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-05-2013, 17:07
|
|
|
nie maaa bierej najtansze |
|
|
|
|
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
|
Wysłany: 29-05-2013, 21:22
|
|
|
Czytacie same sponsorowane testy żarówek w gazetach przeznaczonych dla przeciętnego Kowalskiego, w których pierwsze miejsca muszą być obsadzone przez Osram i Philips a producentów tj. Tungsram czy Narva nie bierze nikt do testów.
Zanim zaczniecie dyskusję, która żarówka Osrama jest lepsza poczytajcie oficjalne karty katalogowe żarówek i dowiecie się, że
NIGHT BREAKER PLUS
Dane świetlne
Temperatura barwowa 3700 K
Strumień świetlny 1700 / 1860 lm
Luminous flux tolerance ±12 %
Znamionowy strumień świetlny 1700 lm
Trwałość
Trwałość B3 110 / 65 h
Trwałość Tc 220 / 135 h
COOL BLUE INTENSE
Dane świetlne
Temperatura barwowa 4200 K
Strumień świetlny 1860 lm
Luminous flux tolerance ±12 %
Znamionowy strumień świetlny 1700 lm
Trwałość
Trwałość B3 110 h
Trwałość Tc 220 h
Na koniec najzwyklejsza żarówka Osrama bez żadnych wodotrysków
OSRAM ORIGINAL LINE 9005
Dane świetlne Temperatura barwowa 3200 K
Strumień świetlny 1860 lm
Luminous flux tolerance ±12 %
Trwałość Trwałość B3 280 h
Trwałość Tc 550 h
Spełniają dokładnie takie same wymagania i mają takie same parametry. Jedyna różnica w tym, że im więcej bajerów tym krótsza trwałość żarówki.
Każda żarówka musi mieścić się w określonych parametrach żeby była dopuszczona do użytkowania w miejscach publicznych. Jak policzy się te 12% tolerancji to wyjdzie, że żarówka może być najjaśniejsza na rynku bo w najlepszym przypadku będzie wytwarzać 160 lumenów więcej niż na przykład taka sama żarówka, dla które akurat trafi się nominalny strumień świetlny. Każda z nich będzie mieścić się w dopuszczalnych widełkach. |
|
|
|
|
Magenta
AKA Misia vel Nika
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączyła: 27 Sie 2009 Posty: 928 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-06-2013, 11:55
|
|
|
Jak już niektórzy wiedzą, kupiłam niedawno kolejny zestaw ksenonów na Allegro, u użytkownika dizplay (dobry kontakt, wysyłka w dniu zakupu).
Mogę śmiało polecić ten zestaw, światełka świecą piknie.
A przetwornice w wersji slim są całkiem estetyczne.
Pan Marcin zgodził się przyznać Klubowiczom rabat - jeśli uzbiera się 3 chętnych na zakup, cena 1 zestawu będzie wynosić 145 PLN.
Koszty wysyłki:
- priorytetowa paczka pocztowa: 12 PLN
- przesyłka kurierska: 17 PLN |
_________________
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 04-06-2013, 12:40
|
|
|
Na oko palniki (opakowania + naklejki z opakowań) identyczne jak u Plaskura. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
Magenta
AKA Misia vel Nika
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączyła: 27 Sie 2009 Posty: 928 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-06-2013, 13:20
|
|
|
Sądząc po zdjęciach, to palniki są chyba takie same we wszystkich tego typu dostawach. |
_________________
|
|
|
|
|
robertpuma1910
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007 Posty: 1088 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 04-06-2013, 18:59
|
|
|
trojan6 napisał/a: | Na oko palniki (opakowania + naklejki z opakowań) identyczne jak u Plaskura. |
Tyle, że u Plaskura jeden palnik kosztuje 80 PLN , dla Klubu Pumy 60 PLN |
_________________ Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
|
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 04-06-2013, 21:47
|
|
|
Mimo zamówienia u plaskura, które w końcu nie doszło do skutku, nadal korcą mnie ksenony. Te, które pokazała Magenta wydają się być ok, tylko boję się przeglądów i policji (mam złe doświadczenia ) Ale jeździć na fabrycznych żarówkach to naprawdę niefajna sprawa... Mam tyle samo argumentów za co i przeciw. |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
Magenta
AKA Misia vel Nika
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączyła: 27 Sie 2009 Posty: 928 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-06-2013, 01:40
|
|
|
sharky, niewątpliwym plusem tego zestawu są nieduże przetwornice - mimo dodatkowej części jest je łatwiej ukryć gdzieś nisko pod maską (myślę, że da się je zamontować tak, że będą całkiem niewidoczne).
Jeśli zamontujesz palniki o barwie nie rzucającej się w oczy (bez niebieskiej poświaty), to i Policji nie dasz powodów do kontroli (jeśli jeździsz przepisowo ).
A przegląd masz raz do roku - od biedy możesz zdemontować zestaw na dzień kontroli.
Albo przyjedź na kontrolę do Poznania - powiem Ci, gdzie z ksesonami dostaniesz przegląd bez problemu.
Ja jeżdżę na przegląd do gościa, który wie, jak tragiczne jest seryjne oświetlenie w Pumie. |
_________________
|
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 05-06-2013, 08:20
|
|
|
Ostatnio zostałem zatrzymany przez nie oznakowany radiowóz. Sprawdzali trzeźwość, czy mam zapięte pasy itp. Oglądnęli cały samochód i rozliczyli za grzeszki drogowe. Na ksenony nic nie mówili. |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
|