Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 21:04 |
Skrzynia biegów i sprzęgło |
Autor |
Wiadomość |
wąski
& Wąska
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 13-12-2004, 22:45 Skrzynia biegów i sprzęgło
|
|
|
Witam.
Ostatnio zauważyłem ze coraz ciezej chodzi mi skrzynia biegow. Najgorzej jest przy zmianie biegu z 2 na 3. Włączajac trójke skrzynia jakby sie lekko haczyła.
Moze ma ktos pomysła jaka moze byc tego przyczyna??????
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 27-12-2007, 17:33, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
foo
W pyteczke
Dołączył: 14 Wrz 2004 Posty: 764 Skąd: Manila
|
Wysłany: 14-12-2004, 13:51
|
|
|
hmm, raz mi sie tak dzialo, ale wtedy przejechalem pacholek na parkingu i wlazl mi pod skrzynie wlasnie
moze jakis syf tam sie nawbijal?
btw. kto wymienial/remotowal/naprawial sprzeglo w Pumce (najlepiej w okolicach Wawy)?
ile to koszci, ile to trwa i np. gdzie to zrobic? |
|
|
|
|
ksolk
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 357 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 14-12-2004, 14:20
|
|
|
jezeli chodzi o ceny sprzęgła to tak:
Orginał LUCA : 720zl (komplet)
jakies tam inne firmy w granicy 770zl a SACHS 780zl.
orginalnie jest LUCA i do tego jest najtańsze choć za innymi syfami sie nie oglądałem! |
_________________ Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM |
|
|
|
|
foo
W pyteczke
Dołączył: 14 Wrz 2004 Posty: 764 Skąd: Manila
|
Wysłany: 14-12-2004, 17:55
|
|
|
dzieki Ksolk... a ile to trwalo? ostatnio pytalem jakiego mechaniora, to koles stwierdzil, ze caly silnik trzeba wyjmowac i ze to robota na kilka dni... prawda? |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-12-2004, 18:51
|
|
|
Wymienialem sprzeglo. Objawy byly takie, ze na poczatku skrzynia bardzo ciezko chodzila. Przy wyzszych predkosciach obrotowych praktycznie nie dalo sie pod koniec wbic biegu. Sprzegielko sie w koncu rozlecialo. Rzeczywiscie zeby wymienic sprzeglo musza wyjac silnik i skrzynie biegow. U mnie naprawa trwala tydzien, ale mialem przetoczone kolo zamochowe, zrobione hamulce, gumy w zawieszeniu... Na pewno jednego dnia tego nie zrobia. A kosztuje, nie wiem ile bo dostalem fakture zbiorcza i nie pamietam. |
|
|
|
|
ksolk
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 357 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 14-12-2004, 20:05
|
|
|
jezeli chodzi tylko o sprzegło to jak sie dobrze zabiorą to dzis rano wstawiasz a jutro poznym wieczorem odbierasz(zaznaczam ze nie jeden mechanik czy dwóch)Ja mam zaprzyjazniony warsztat(serwisujemy u nich samochody z pracy wiec najpier liczymy sie my pozniej inni klienci) |
_________________ Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM |
|
|
|
|
czarny
my precious
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 14 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: Warszawa - Piaseczno
|
Wysłany: 15-12-2004, 11:27
|
|
|
też generalnie mam problemy ze skrzynią czyli jakoś tak glosno wchodzą biegi aaa wrzucając bardzo szybko 3jke slychac niezly zgrzyt .... dziś bede sprawdzal plyn w skrzyni, mam nadzieje ze to nie sprzęgielko ...
własnie wrócielm .. sprawdzilem skyrznie i sprzegielko wydają sie byc w porządku ..
w pumach nie ma korka od zlewania oleju ze skrzyni i mozna tylko dolewac dolałem wiec sporo bo chyba miala ubytki i problem zniknął ...
pozdr.. |
|
|
|
|
wąski
& Wąska
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 15-12-2004, 19:10
|
|
|
Hej Czarny.
A jak (i gdzie?) można dolać płyn do skrzyni biegów????
Bo u mnie słychac zgrzyt jak włączam szybko dwójkę. |
|
|
|
|
czarny
my precious
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 14 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: Warszawa - Piaseczno
|
Wysłany: 17-12-2004, 15:31
|
|
|
kurka dziś mialem pume na podnosniku i zapomnialem cholerka spojrzec ponownie jak dolewałem tego plynu, ale wydaje mi sie ze od spodu na obudowie jest korek i trzeba chyba miec specjalny nalewak z zakrzywionym dziobem zeby dolac plynu ale glowy nie dam heh wytrzymaj do poniedzialku jak bede zakladal na tyl ATE
postaram sie wtedy nie zapomniec |
_________________ powered by 215/40/17 Potenza |
|
|
|
|
Piccardo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 36 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 07-03-2014, 16:57
|
|
|
Po długiej przerwie chciałbym ożywić temat i zapytać o nieco inny zgrzyt, otóż jeżeli odpalę kociaka i poczekam z +/- 3 min a później ruszę nic się nie dzieje. Natomiast jeżeli odpalę pumę i po zgaśnięciu kontrolek ruszę 1 2,5 tyś obr 2 bieg to po chwili słychać jak gdyby coś się tam otarło, zgrzytnęło ale to jest tylko i wyłącznie po ruszeniu później wszystkie biegi chodzą gładko. |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2014, 17:28
|
|
|
jeśli chodzi Ci o takie jednorazowe zachrobotanie po ruszeniu to temat był już poruszany na forum |
|
|
|
|
Piccardo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 36 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-03-2014, 09:29
|
|
|
Tak chodzi mi o takie jednorazowe, jeżeli był na forum to byłbym wdzięczny gdybyś mógł mi wskazać bo po wklepaniu w dziale skrzynia i sprzęgło hasła "zgrzyt" nie znalazłem nic związanego z ów jednorazowym. |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
|
|
|
|
Piccardo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 36 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-03-2014, 12:52
|
|
|
A ja myślałem że to coś ze skrzynią xD dzięki wielkie jeden problem mniej. |
|
|
|
|
|