Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapalająca sie kontrolka oleju na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 06-02-2008, 18:10   Zapalająca sie kontrolka oleju na wolnych obrotach

Dziś zauważyłem ze zapala mi sie kontrolka oleju na niskich obrotach. Zapala sie lub migocze, objaw ustąpił dosłownie po zgaszeniu silnika, wyjęciu z bagażnika plecaka (czas wyłączenia moze z 30 sekund) - po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka sie nie zapaliła, dopóki nie wjechałem do garażu. Musze zauważyć ze puma wciąga mi troche oleju Mobil 1 5W50. Opoya mowiła ze poluzowany jest korek kanału olejowego, ale za nic w swiecie nie moge go znaleźć :/ Poza tym co moze byc przyczyną zapalania sie tej kontrolki :?:
 
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-02-2008, 18:31   

sprawdziłeś poziom oleju?
_________________
Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 06-02-2008, 18:36   

Taaa... olej to ja musze sprawdzać raz na 3 - 4 dni, a dolewam litr na 3 tyg... tak zeby było minimum...

Wlasnie chodziłem oglądać silnik, i widze ze na filtrze oleju jest ciutke mokro... Tylko nie widze skąd jest ten wyciek, bo napewno jest gdzies powyżej filtru. Z tym ze jest tego troche za mało, jak na aż takie ubywanie oleju...
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-02-2008, 20:53   

tomcio, ja napisałam, że może być to przyczyną, niestety cały układ olejowy w samochodzie jest zbyt skomplikowany, by bez oglądania stwierdzić co może być przyczyną ubytku...
Kiedyś okazało się, że źle był przykręcony filtr oleju w mojej Pumie i olej uciekał bokiem. Po dokręceniu uspokoiło się.
Rozumiem, że nie widzisz plam oleju w miejscu parkowania?
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 06-02-2008, 21:37   

Nie, pume parkuje w garażu na wylewanej podłodze - olej na mur beton bym zauważył... Jest sucho. Tyle że dziś zauważyłem mokry ten filtr, a właściwie tą cześć z góry do ktorej on jest wkręcany.

[ Dodano: 08-02-2008, 22:58 ]
Niestety, lampka sie zapaliła dziś znowu, a stan oleju jest na mur beton... Chyba coś sie chrzani z silnikiem :(
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Bacha 
& Łasia


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005
Posty: 587
Skąd: Nisko
Wysłany: 09-02-2008, 11:01   

tomcio, u mnie też tak kiedyś wlewałem olej zamiast podjechać do fachowca w skutek czego zatarłem panewki :572: ... a do wymiany były pierścienie tłokowe więc lepiej nie zwlekaj :wink: jak wciskasz mocniej pedał gazu i za sobą widzisz siwy dym to na bank pierścienie :razz: ...Łasia
_________________
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=444
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Pum/39500
pytasz jaki mam silnik wystarczający by złoić Ci dup* :-P ...
 
 
 
Benon 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 249
Skąd: Wiry/Poznań
Wysłany: 10-02-2008, 16:37   

Z olejem nie ma żartów(wiem po sobie :( ) jak się zapala kontrolka, a poziom jest ok, to jak najszybciej odstawiaj do mechaniora. W najgorszym przypadku jak u mnie, panewki=nowy silnik... Pierścienie tez nie tania zabawa, ale to można zrobić, a panewek nie :neutral:

No ale jak Ci wcina olej, a wycieku znaczącego brak, to raczej pierścionki.

Pozdro
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 27-02-2008, 09:10   

Bylem u mechanika i zauważył dziwne stuki w silniku przy 2500obr/min. Mówi ze to jakiś tam wałek, czy też tuleja, a co z olejem... Ciągle nie wiem :/
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
wąski 
& Wąska


Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004
Posty: 286
Skąd: Luboń
Wysłany: 27-02-2008, 09:25   

A może padł czujnik cisnienia oleju. Ostatnio miałem to samo w służbowym A8. Szybka wymiana i niezbyt kosztowana, ale to najlepiej niech stwierdzi mechanik.
_________________
BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...

BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody :twisted:
Coś do zabawy... jakieś AMG...
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 27-02-2008, 14:45   

Hmmm... To jeszcze wytłumacz mi co zrobić zeby nie brał tyle oleju i bede spokojnie jechał na rajd do poznania :wink:
 
 
 
Shakira
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2008, 15:06   

tomcio napisał/a:
dziwne stuki w silniku przy 2500obr/min
a powiedzial z czego to wynika i na co wskazuje :?: a przy wiekszych obrotach tez stuka :?: ciekawi mnie ten temat, choc mnie sie lamka nie zapala, ale olej rzre (ostatnio 1000km moze troche wiecej-500ml oleju)
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 27-02-2008, 15:20   

Moze macie stwardniale uszczelniacze. Na zimnym silniku dajcie troche po obrotach jesli zakopci to uszczelniacze do wymiany
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2008, 15:21   

Shakira, ostatnio gdzies słyszałem, ze np w Alfach 156 zuzycie oleju 0.8l na 1000km to norma.
 
 
Shakira
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2008, 15:28   

Hadzi napisał/a:
Alfach 156 zuzycie oleju 0.8l na 1000km
kocie,ale my pumami jezdzimy :twisted:
Mr.Maya, wczoraj wlasnie kumpel mowil mi o tym dymie z tylka i ze gdyby ubywalo mi plynu do chlodnicy to mam przekichane, ale szczerze wam powiem,ze glupieje, bo prawie kazdy ma inna teorie na ubywanie oleju i caly czas modle sie,zeby ta lampka od oleju nie zapalila sie nigdy w zyciu

o rany tomcio, napisal w tamacie o nieduzych obrotach, czyli co :?: na wiekszych tego nie ma :?:
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2008, 15:30   

Shakira, ale mi chodziło o to , ze poprostu niektore auta tak maja, ze biora wiecej oleju :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo