Drżenie kierownicy + tarcie w lewym przednim kole |
Autor |
Wiadomość |
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 30-10-2007, 15:10 Drżenie kierownicy + tarcie w lewym przednim kole
|
|
|
Witam.
Zaczeła mi drżeć kierownica podczas jazdy, i przy skręcaniu (nie zawsze) słychać tarcie w lewym kole... Po puszczeniu kierownicy zaczyna tez ściągać mi auto w lewą strone (do środka jezdni). Nie jestem pewien, ale to chyba zaczelo sie robić po wymianie kolumny kierownicy. Czy miał ktoś może taki przypadek z pumą Może to być skutek np. startego klocka hamulcowego albo w jakiś sposób zablokowanego cylinderka Bo przy wciskaniu (właściwie puszczaniu) hamulca na postoju z ktoregos koła (jeszcze nie wiem dokladnie z którego) słychać specyficzne piszczenie nienasmarowanej stali. Pojade z tym do mechanika, ale wstepnie musze sie zorientować co to może być żeby nie dać sie nabić w butelke... |
|
|
|
|
adrianus
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 678 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-10-2007, 15:20
|
|
|
tomcio, słuchaj ja tak miałem - piszę tu o cylinderku - tam jest taki gumowy simering - i u mnie się ześlizgnął i kółeczko cały czas hamowało- bo klocek nie odbijał - przetarłem papierem ściernym cylinderek - miał 2 kropki rdzy i śmiga - a nie zmieniałeś kół - może po prostu geometria - sprawdź też może tuleje wahacza . może jeszcze łącznik stabilizatora się poluzował ?? u mnie drżała kiera przy około 100km/h - i na 100% bylo to spowodowane nieodbijającym klockiem hamulcowym |
_________________
|
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 30-10-2007, 17:22
|
|
|
To to jest raczej napewno spowodowane tym klockiem... W takim razie sam sie zabiore za naprawe, skoro to to to Bo zaczyna sie ten objaw wlasnie gdzies pomiedzy 80 a 100km/h... Przy 160 jak skręcam to dosyć nieciekawy dzwiek z tego sie wydobywał. Ale rozkręce i zobacze |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 30-10-2007, 23:05
|
|
|
Masz dobrze wywazone felgi?? masz w dobrym stanie galki?? laczniki stabilizatora i gumy na stabilizatorze. Bo jak by kloki nie odbijaly to bys czul ze auto z oporami sie rozpedza |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 31-10-2007, 08:08
|
|
|
To jednak wybiore sie do mechanika... Aż tak sie na tym nie znam... |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 31-10-2007, 09:44
|
|
|
Jedz na stacje diagnostyczna i sprawdz przednia zawieche koszt okolo 20zl a pan diagnosta wszytko znajdzie tylk jedz na stacje co nie bierze w lape |
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 31-10-2007, 20:10
|
|
|
Mam wujka diagnoste także lajcior - w piątek jade... |
|
|
|
|
ThA-ReK
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Lut 2007 Posty: 64 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 10-03-2008, 21:55
|
|
|
Podepnę się pod temat, bo nie chcę zakładać nowego. Mój problem jest podoby - dźwięk tarcia w prawym przednim kole przy skręcie w lewo.
Dodatkowo skręt w prawo jest jakby krótszy - szybciej blokuje się kierownica. Na co zwrócić uwagę przy naprawie (of korz nie samodzielnej)? |
|
|
|
|
helpix
& Ines
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 306 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 10-03-2008, 22:23
|
|
|
zobacz czy Ci opona nie obciera wewnętrzną stroną o coś w nadkolu...
Ja bym od tego zaczął, tym bardziej że piszesz o różnym promieniu skrętu prawo/lewo |
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 10-03-2008, 23:22
|
|
|
U mnie powodem tarcia były kończące sie klocki hamulcowe, a powodem drżenia krzywe felgi...
Ps. Jeśli masz krótszy skręt cos musi blokować koło... |
|
|
|
|
ThA-ReK
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Lut 2007 Posty: 64 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 11-03-2008, 08:55
|
|
|
No tak opona ociera, ale dlaczego . Mam seryjne wiatraki, opony Continental Eco-cośtam 195/50 R15. Wiem, że tą felgę mam krzywą i niedługo wymieniam wszystkie, ale czy to ona może powodować tarcie? Nie wydaje mi się... Right me if im wrong.
Planowany zakup:
http://www.bopss.pl/index...uct&prod_id=690
(towar usunięty ze sklepu po mailu z zapytaniem )
http://www.bopss.pl/index...uct&prod_id=689
(tutaj ten sam model tylko o ET35 zamiast 20)
http://moto.allegro.pl/it..._antywlam_.html
(chodzi o taki model of korz 4x108)
PS.1 > Czy te felgi będą pasować? Niby 4x108, ale nie znam się na tym stąd pytanie
PS.2 > Czy ET mniejsze będzie powodować mniejsze tarcie? |
Ostatnio zmieniony przez ThA-ReK 11-03-2008, 10:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 11-03-2008, 10:13
|
|
|
ThA-ReK napisał/a: | No tak opona ociera, ale dlaczego | a auto nie było po dzwonie? generalnie gdzieś na wysokości i od strony koła które obciera? |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
ThA-ReK
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Lut 2007 Posty: 64 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 11-03-2008, 10:15
|
|
|
Było dokładnie z tamtej strony. Jakieś sugestie ? |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 11-03-2008, 10:22
|
|
|
pewnie
ciekawy jestem czy zostało wszystko dobrze złożone, wydaje mi się że masz przestawione zawieszenie trochę do środka i do tyłu ewentualnie i stąd te problemy |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
ThA-ReK
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Lut 2007 Posty: 64 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 11-03-2008, 10:48
|
|
|
1. Jak to sprawdzić?
2. Czy na badaniu technicznym nie powinny wyjść takie nieprawidłowości?! |
|
|
|
|
|