silnik się dusi |
Autor |
Wiadomość |
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-07-2008, 20:09 silnik się dusi
|
|
|
Witam
Pisałem jakiś czas temu o dolegliwościach mojej pumy - no teraz ciag dalszy
1 Na jedynce jak chcę szybko przyspieszyć to samochód szarpie jak by cos przerywało
2 Jak jade np: na dwójce i chcę przyspieszyć to najpierw silnik tak jak by się dławił a jak już przełknie pierwszy łyk mieszanki to dopiero idzie do przodu - co ciekawe jak dodaje powoli gazu to wkręca się równomiernie i bez dławienia. Zastanawiam się czy może to być wina cewki zapłonowej ?? czy ona może się zepsuć tylko po części np dawać słabszą iskrę czy coś ?? inny mój typ to pompa paliwa?? co wy na to
Proszę o jakieś porady bo nie wiem od czego zacząć
Dodam tylko że przepływomierz jest przeczyszczony i działa, sonda wymieniona a wszystkie filtry wymienione |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-07-2008, 20:50
|
|
|
Przyczyn może być wiele, oprócz cewki, np. świece, kable WN, a nawet brudne wtryskiwacze (od kiepskiego paliwa). |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-07-2008, 20:59
|
|
|
ok ale czy wtryskiwacze można np rozkręcić i wyczyścić czy trzeba kupowac nowe ?? |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-07-2008, 21:20
|
|
|
Nie trzeba się aż tak bawić. Jeśli są tylko brudne, a nie uszkodzone, to można dodać do paliwa specjalny środek do czyszczenia wtryskiwaczy lub wręcz całego układu. Ja polecam STP.
Aha - jeśli masz możliwość sprawdź kody błędów, dzięki temu można dużo się dowiedzieć. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-07-2008, 21:34
|
|
|
kody błędów opisywałem kilka postów wcześniej http://www.klubpumy.pl/viewtopic.php?t=3459 ale chyba nikt nie wiedział o czym pisze hehe bo nie ma żadnej odpowiedzi. tak czy inaczej wymienie świece i zobacze czy będzie lepiej, tylko nie wiem co wybrać bo w serwisie powiedzieli mi że muszą być AYFS22PP ale są strasznie drogie i podobno można je zamienić na AYFS22F1 masz może w tym temacie jakąś wiedzę ?? |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-07-2008, 22:11
|
|
|
Strasznie drogie? Nie przesadzaj, na Allegro kosztują w granicach 15-20 zł. Drugie wymienione przez Ciebie są w tej samej cenie. Natomiast to właśnie te drugie http://www.fordczesci.pl/...n,267494,0.html pasują do Pumy.
Jeśli chodzi o świece, to ja polecam jeszcze droższe (SpliFire ok. 30 zł), ale warte tej ceny, przejeździłam już na nich ponad 65 tyś. i są OK.
Sprawdzałeś w jakim stanie są świece? Czy pomysł na wymianę to raczej próba szukania usterki?
Napisałeś że Pumka dławi się dwóch pierwszych biegach? Na pozostałych jest OK? Nawet z niskimi obrotami?
Cieżko doradzić na odległość, zacznij może od STP, kilka osób na forum zna już jego działanie i sobie chwalą. Jak po STP nie przejdzie, będziemy szukać dalej. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
adam533
Mąż Pati
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 35 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-07-2008, 22:25
|
|
|
wymień świece na 99% powinno pomóc jeśli masz wątpliwości że pomoże wykręć świece i zmniejsz przerwę na świecach,pomoże nawet jeśli cewka jest słaba |
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-07-2008, 20:43
|
|
|
Dziękuję z zainteresowanie moim tematem i sugestie
A jeżeli chodzi o awarię to dobrze że poszedłem jeszcze coś sprawdzić wieczorem kiedy już jest ciemno bo dopiero w tych warunkach zobczyłem jak iskra skacze sobie z gwintu świecy na silnik zamiast w clindrze
Masakra jutro kupuje nowe świeczki i zobaczymy mam nadzieję że będzie dobrze
Pozdrawiam |
|
|
|
|
morgan
Pioneer Car System
Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 651 Skąd: Czy to ważne :-)
|
Wysłany: 23-07-2008, 22:09
|
|
|
Może watro też żebyś kupił nowe kable do świec. |
|
|
|
|
Sqad [Usunięty]
|
Wysłany: 26-07-2008, 01:25
|
|
|
wojteks napisał/a: | Masakra jutro kupuje nowe świeczki |
To nie świeczki to kable |
|
|
|
|
wojteks
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-07-2008, 11:55
|
|
|
No właśnie sprawa nie jest taka prosta !!!
Ta iskra przeskakuje w takim miejscu że nie ma takiej możliwości żeby skakała z przewodu na obudowę - to znaczy po dodaniu gazu robi się jasno na samym dnie gnizada świecy w miejscu gdzie wystaje resztka gwintu świecy. Innymi słowy iskra skacze z gwintu na przylegający do niej metal głowicy i myślę że po części może to być spowodowane tym że miałem uszkodzoną uszczelkę pokrywy głowicy i gwint świecy się zalał olejem. Teraz czekam na świece. Jak przyjdą to oczyszcze wszystko, wsadze nowe świeczki i napisze czy jest lepiej pozdro. |
|
|
|
|
cobraswiecie
CSW Kuj-Pom
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W
|
|
|
|
|
|